Inlägg från: Mammatill4a |Visa alla inlägg
  • Mammatill4a

Linköping, någon?

Fru T skrev 2008-07-04 13:00:33 följande:
    haft menskänningar sen i söndags till å från, vaknade häromnatten med molvälk i svanken/ländryggen vilket ja aldrig haft tidigare, iallafall inte i samband med mens, å den har funnits kvar sen dess... mens känningarna är nu borta, tuttarna har vart som sprängfylda vattenbalonger gjort ont å vart jätte varma, men idag är det rätt lungt med dom känningarna... har ändå en konstig känsla i kroppen å springer å kissar stup i kvarten, ser dock inte kissnödigheten som ett spec symtom dåå jag kan ha sånna perioder ganska ofta...testade igår på BIM å det va neg, testade då med två stickor, ett från minipris å ett från billigatester, hehe tog ett av varge baraföraatt, ja hade dom ju ändå hemma har inte testat idag men tänkte gå upp till apoteket om en stund å inhandla mig ett Cb -test för har inte tantfan kommit i morron bitti så testar ja då igen...fått så många negativa test genom månaderna att jag inte känner mig för hoppfull å har slutat bryta ihop som som första gångerna när det inte blir som man vill, men visst slutar man aldrig hoppas, blev tipsad om att undvika å tänka på det, men hur fan tänker man INTE på att man vill ha ett barn??(inte testat varje dock utan bara dom som tanten inte kommit i tid) har haft välldigt pungtlig tant...
    Ok, kan säga att vi hade försökt ett år och bli gravida med skrutt nu bf okober, och vi vart rätt chokade både ja och maken, då vi typ inte hade rört vid varandra den månadenskrutt blev till och så hade allt för mkt blödningar i början men efter mkt om och men efter blödningarna avtod gjorde vi et grav test med PREG och fick starkt plus för kontrollrutan, s¨ingen tvekan och efter vul då ja såg det lilla hjärtat ticka i v 10 visste ja ju att de fanns kvar

SÅ håller tummarna för ER
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Pyret bf 30/10~
  • Mammatill4a
    dinana skrev 2008-07-04 13:10:27 följande:
    Det är första gången här som vi försöker bli gravida (så det lär väl inte funka nu). Har en ängladotter född augusti 2005 (beräknad i januari 2006) och en Molly född i december 2006 (beräknad i januari 2007) (båda var oplanerade).Ser att du har fullt upp då, här är det ju bara en flicka, plus sambon (man kan undra vem som är barnsligast av de två) och så klart två katter (men de klarar sig bra på egen hand).
    hehe, ja du här är de fullt upp om dagarna kan man säga från morgon till kväll och lite därimellan , men de är så kul att se barnen växa upp man vet att det är ens egna som man skapat...
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-04 17:52:26 följande:
    kan bara hålla med.tackar för en skoj och trevlig eftermiddag.nu ska jag börja tvätta och sy lite
    tack sj de var trevligt, och karl kunde vara social med de var stort kors, men började dammsuga snart efter att du gått HAHA...
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-04 17:36:43 följande:
    Nej, livet blir sig aldrig likt igen, men det är bara på gott Jag förstår att du är redo nu, så kände jag oxå båda ggr.När jag var gravid med Leo så sa folk samma sak som jag säger nu, njut nu av de sista dagarna som du är ensam..jag kunde absolut inte fatta varför de sa så.Men det gör jag nu
    håller med dig visst älskar man sina barn och de man skapat, men en liten stund egentid är man alltid värld som förälder tycker ja då....
  • Mammatill4a
    Cia80 skrev 2008-07-04 16:00:36 följande:
    Om jag fattade bm rätt så kommer jag bli igångsatt den 14:e juli. Men jag tycker fortfarande det låter långt bort
    hoppas bebbe vill tittta ut den 12 juli då fyller alma 2 år
    Fru T skrev 2008-07-04 17:55:08 följande:
    fick lite rosa spottings när jag hade lite sex nyss, det behöver ju inte betyda nåt men ja tror allt det är tanten som håller på att titta ut...typiskt att ja va på apoteket å köpte mig ett 2-pack Cb nyss då trots att mannen tyckte jag skulle vänta liteBiM + 1
    fy vad tråkigt, håller tummarna att du inte får nåt mer än de lilla som kommit för er skull..brukar din mens strula ?
  • Mammatill4a
    Fru T skrev 2008-07-04 18:06:56 följande:
    nope den brukar komma och gå som den ska, brukar inte direkt ha några spottings heller utan den brukar komma med dunder och brak å vara så tills den är slut 2-3 dagar senare...
    Ok, ja då får vi se imorgon då, sj kan ja säga att ja hade blödningar i 2 veckor tid enbart på kvällen utan att veta att ja var gravid, så allt kan ju vara möjligt än så länge..
    Cia80 skrev 2008-07-04 18:11:06 följande:
    Mammatill4a,Ja, har h*n inte kommit till dess så kan nog det datumet bli bra
    håller tummarna
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-04 19:11:05 följande:
    Mammatill4a: Glömde ju skriva att jag oxå tyckte det var kul att träffas trots att det bara var en snabbis Kul att få ett ansikte till namnet
    ja du de ansiktet var inte allt för fint den kvällen*haha* hade huvudvärk till tusen och inte gjort iordning mig ett dugg, nästa gång ser man nog bättre ut får man hoppas.. nu är iallfall kläderna tvättade igen så de luktar oss om dem och ligger i byrån,, kan ju inte hålla mig från att plocka fram lite i taget.. om ca 2 veckor kommer ju vagnen med så mysigt , bara spjälsäng som fattas sen vår gamla gick ju sönder
  • Mammatill4a
    Marayah skrev 2008-07-05 11:00:24 följande:
    Håller mina tummar på det är dags för dig nu.
    Idag ska vi inte göra nått speciellt.. Ska se om gubben fortfarande e på dåligt humör idag. Ha var på kusinträff igår och drack lite och ja tyckte att de inte var lämplligt att han skulle bära in vår två veckor gamla son, och han var bergis på att han inte var så full att de skulle spela nån roll. Men olyckor händer så lätt... Så han vart skiiit sur på mej för ja inte lät honom ta bilstolen.. Men han hade druckit minst 8 öl och två glas vin. Ibland e man glad att man står på sig. Så från bilen fick ja ta min son på 5 och Filip i bilstol och barnvagn och all packning själv... När vi kom hem till dörren så hann han före oss och öppnade och gick in så där står man och får dra upp vagnen för tre trappsteg och öppna dörren själv och försöka dra in vagnen.  Hur skulle ni andra gjort?? Nånstans måste juh gränsen gå liksom.... Men han får gärna bli så sur igen för han gick ut med sopor och städade undan här mitt i natten. Något som inte händer annars. HAHA!!!!
    Men fy så kan han ju inte bette sig, de förstår han jusj filip är ju inte nån docka lixom, här bärs de inte heller på mina barn om de skulle finnas onyktra pers i omgivningen, men som tur är har man en karl som inte är glad i alkohol sen han vän gick bort, så ja behöver inte oroa mig...MEN stå på dig vännen för guds skull..
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-05 22:16:26 följande:
    hallojhoppas ni har haft det bra idag.här har det varit fullt upp som vanligt.imorrn ska jag ta en snabbsväng förbi en "miniloppis" i ryd som nån privatperson ska ha.sen ska det sys för fullt.och om man hinner så blir det även en runda till ikea
    [/citat]

hej hej.. ja då vi hade allt en toppen dag igår, har vi alltid när vi är i boxholm är ett sånt fint samhäller tyvärr med för få 4or annars hade ja tagit min familj och dragit kosan ditt;-p..
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-06 13:57:08 följande:
    [citat]
    Trevligt !Hur har ni andra det idag då? Här är man ensam hemma med småtjejerna, sambon e i Västerås .
    trevligt att vara sj hemma kan vara behövligt, kom precis hem karl står och river tapet i köket ska målas om fick ett infall dag
  • Mammatill4a

Fyra Mirakel skrev 2008-07-06 15:56:13 följande:

mm, det behövs att va ensam ibland..men Saga bara sover idag så hon är inget vidare sällskap!
    Men de kan ju vara skönt då du får mer tid till elin hoppas ni haft en bra helg..
  • Mammatill4a

Fyra Mirakel skrev 2008-07-06 16:05:32 följande:

japp, det är inte fel. sen får man en heldag med henne och hennes storebor på torsdag!
    Ok, kul.. ja här är v nästan fullspäkad, M7M plus moster kommer på tisdag och firar Alma, en kompis på torsdag, däremellan ska ja få håret klippt av en annan vän.. så denna v lär gå undan oxå..
  • Mammatill4a

Fyra Mirakel skrev 2008-07-06 16:19:18 följande:

japp, det ska bli skoj! skönt när det händer saker, här ska vi fira Leif på tisdag ochså
    Ok, men skulle ni inte fira honom på din födelsedag? ja då kan vi ju inte fira honom då inte..
Svar på tråden Linköping, någon?