• dinana

Linköping, någon?

Fru T skrev 2008-07-04 12:35:14 följande:
    här är en Linköpingstjej till.. har int plussat än men hoppas på att det kommer snart..ligger på BIM + 1 nu å inen tant i siktearbetslös å 28år
    Då är vi två i ungefär samma sits. 25 år och arbetslös, bim-6 idag
  • dinana
    Missnööjd skrev 2008-07-04 12:27:37 följande:
    Tjo!Välkona ni nya! Hoppas ni kommer trivas hos oss Cia, tycker nog att bebisen ska ta och komma ut snart, jag är ju nyfiken Själv gick jag över tiden också, så jag vet hur din väntan är... Här är allt bra, men stressigt. Farmor har i princip flyttat ur huset nu, nu är det bara småpyssel kvar. Vi får förhoppningsvis en nyckel idag eller under helgen så att vi kan börja köra över kartonger. Det är ju så svårt att packa nu när alva går omkring, kan ju inte stapla dom runt om i lägenheten som man kunde göra innan man fick barn...Köpte mig en ny cykel i förrgår och i går tog jag o alva premiärturen. Cyklade till Johannelund och träffade Lilian och Linus vid plaskdammen. Rekommenderar inte att cykla 10-12 km på första turen när man inte cyklat på 2,5 år Höll på att gå ihjäl i uppförsbackarna. (har ju inte varit så aktiv i tråden på ett tag, pga flytten, och det kommer fortsätta vara så ett tag. Men ska hålla koll på fikainläggen Vad sägs om att ses nästa vecka?)
    Vi var också ute å cyklade igår, blev en tur till Roxen och sen längs Stångån till stan och hem igen genom industriområdet. Var riktigt skönt att komma ut, och det är ju som bäst att cykla på kvällen när solen inte är så varm. Hade med fikakorg så vi stannade ute vid vindkraftverket och picknickade. Härligt att komma ut ibland med lilltösen på äventyr.
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 12:42:29 följande:
    då får man hoppas att tant röd håller sig borta, har ni försökt länge att bli gravida??jag är 25 i höst och arbetslös, men har ju 3 huliganer om dagarna att sysselsätta och den 4.de kommer i okober.
    Det är första gången här som vi försöker bli gravida (så det lär väl inte funka nu). Har en ängladotter född augusti 2005 (beräknad i januari 2006) och en Molly född i december 2006 (beräknad i januari 2007) (båda var oplanerade).

Ser att du har fullt upp då, här är det ju bara en flicka, plus sambon (man kan undra vem som är barnsligast av de två) och så klart två katter (men de klarar sig bra på egen hand).
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-07-04 12:44:47 följande:
    Mammatill4a: Vad mysigt! Grattis till den lill*. Jag är öppen för alla förslag, hittar gärna på nåt!Ok, trevligt. Då är det nära och bra Vad skoj att jag hittade den här tråden!!
    Ja jag tror inte det är så långt bort.. är rätt "ny" så jag har inte så stor koll på alla gator här uppe. Men men, något nytt skall man ju lära sig varje dag.
  • dinana
    Svar på #1613
    Vet inte varför jag svarade på det inlägget... börjar nog bli snurrig i bollen (skyller på värmen)
  • dinana
    Cia80 skrev 2008-07-04 16:00:36 följande:
    Om jag fattade bm rätt så kommer jag bli igångsatt den 14:e juli. Men jag tycker fortfarande det låter långt bort
    Du får njuta den sista tiden av hur lugtn och skönt det är istället. Gäller ju att ta vara på den där egentiden man har. För sen när lillen är ute så kommer all din tid att gå till den.
  • dinana
    Cia80 skrev 2008-07-04 17:06:31 följande:
    Hmm, kanske ska försöka njuta nu då Men det är svårt när jag känner mig som en valross Jag förstår er poäng, för sen kommer tydligen inte livet bli sig likt. Är bara det att jag känner mig så redo som jag kan bli nu för att bli mamma.Tack än en gång för att ni står ut med mig.
    Ah, så mammakänslorna börjar komma nu. Själv så hade jag knappt en tanke på att jag skulle bli mamma. Typiskt att dottern skulle titta ut 5 veckor för tidigt också. Hoppas jag går över tiden med nästa.
  • dinana
    Fru T skrev 2008-07-06 20:52:23 följande:
    hallå i lådan...det va ingen falsk spotting i fredags utan på lördagmorgonen kom tantfan med dunder å brak men det har ju ändrats lite i kroppen då, jag har aldrig haft molvärk i ryggen vid mens, jag har aldrig fått spottings å dessutom brukar ja dagen innan och första dagen på mensen ha extrem huvudvärk...får väll se det som att jag får passa på att lära KÄNNA min kropp lite bättre den här månaden då jag tänkt kontakta bim om det inte tar på nästa försök
    Nej, aj, vad tråkigt... men men, bättre lycka nästa gång då! Har bim på torsdag, känns som en evighet nu... dagarna blir ju bara längre å längre.
  • dinana
    Cia80 skrev 2008-07-06 21:38:34 följande:
    dinana,Här har du en till som tycker dagarna segar sig fram.
    Vad skönt då är vi ju två.. =) Fast du vill ha ut bebisen, jag vill ha in den =) *haha*
  • dinana
    Fru T skrev 2008-07-06 22:05:23 följande:
    fast att filmen faktist va lite "tuff" å handlingen inehöll barn hjälpte nog till en hel del... känns ändå inte som mina hormoner är som dom brukar...
    Vad var det för film? SÅ jag vet vad jag skall deppa till när mensen kommer på torsdag.
Svar på tråden Linköping, någon?