Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Linköping, någon?

dinana skrev 2008-07-14 13:40:38 följande:
    Var för första gången i Norrköping förra veckan och Gud vilken stad. Varför flyttade man inte dit istället? Så mycket skönare atmosfär där. Får se om vi flyttar dit snart, längtar!
    Jaså? Vi valde mellan Nkpg och Lkpg, men jag kände att jag gillar Linköping bättre. Sambon också som bodde några år i Norrköping innan vi träffades.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Hej hej!
    Hoppas allt är bra med alla. Vi har precis kommit hem från ul och allt såg jättebra ut. Det verkar som att det är en lillebror där inne

• JePaLuLi

Mamma TillEKNS: Ja det känns jätteskönt! Jag var så inställd på att det skulle vara en flicka så lite chockad blev jag faktiskt. Och visst hade det varit mysigt med en tös... Men huvudsaken är ju att det är ett friskt barn! Det är ju så svårt med namn. Vi har pratat lite om Casper, men nu vet jag inte... Har du några förslag?

Skorpan08: Ja de får nog jätteskoj tillsammans. Hoppas det iaf

• JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 09:47:04 följande:
    JennyoPatrik: Vem vet, du kanske får fler barn och då kanske du får en tös men det är som du skriver att det är huvudsaken att bebisen mår bra Har några namnförslag: Jesper, Gabriel, Samuel, Benjamin, Erik
    Det verkar som sambon bara kan göra pojkar
    Reagerade nog lite tokigt faktiskt över att det var en pojke till Men eftersom det bara kommer vara ett år mellan dem så blir det säkert jätteskoj!
    Det var jättefina namn Att det ska vara så svårt det där med namn... Nu måste man ju tänka på att det ska passa med Lucas också...
    Skorpan08 skrev 2008-07-15 09:48:25 följande:
    MammaTillEKNS: Jodå, hon har även provat majspuré och morotpuré och morotsdryck. Hon gillar verkligen mat, kanske hon brås på sin pappa. Igår fick hon även prova mosad banan, det tyckte hon var kalas!JennuoPatrik: Jag har ju tätt mellan mina två tjejer som är 13 och 14. Dom är verkligen tajta. Bästa kompisar! Visst bråkar dom ibland men vilka syskon gör inte det.
    Det förstår jag! Det måste ju vara toppen att ha ett syskon i samma ålder och dessutom samma kön. Man får nog en väldigt speciell relation då tror jag.
  • JePaLuLi

Mamma TillEKNS: Ja jag trodd everkligen på en tjej eftersom allt har varit annorlunda den här gången. Sen är man ju inte riktigt 100 med alla hormoner Men jag har lite dåligt samvete för att jag reagerade så...
    Sambon har bara förslag på flicknamn så vi får väl at och fundera. Det är ju ett tag kvar och som du säger så hinner man ändra sig flera ggr

• JePaLuLi
    dinana skrev 2008-07-15 12:04:15 följande:
    JennyoPatrik:Vi har bara fått flickor här, så jag hoppas på en pojke nästa gång. Men eftersom Rickard bara har bröder och hans pappa är ensam pojk bland fyra systrar så kanske det är så att det är varannan generation som gäller. För det är väl pappans gener som bestämmer? Eller?
    Ja det är så jag också har fattat det. Vi får byta karl Haha
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-07-15 12:23:47 följande:
    GRATTIS till er lillebror, såg ni så ni vet helt klart el gissade hon bara?tror med vi väntar en kille , men de är efter drömmen som ja hade i förgårsnatt
    Tack! Hon var ganska säker och jag tyckte också jag såg en snopp
    Det blir spännande att se vad du har för nån där inne
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-07-15 12:34:17 följande:
    gud va kul , ja de ska bli en san överakning att få reda på vad som väntar där inne, nu är den så elak så ligger och trycker neråt på nåt sätt och igår vet i katten måste den ha slagits som en riktig oxe där nere för f**n vad ont de gjorde plus att olivia fick ta emot den hårda kicken så hon vart nästan rädd sj
    Hehe. En liten buse
    Den här inne är också rätt vild, betydligt mer rörlig än vad Lucas var i magen.
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-07-15 12:41:48 följande:
    ok, hehe kul sammtidigt vet ma att allt är OK, men man blir ju lite irriterad när den inte vill flytta sog från läget fast man försöker få den till det se vad bm säger på fredag*längtar* om hur den ligger.. har du lyssnat på hjärtljuden än? ligger de på? sj blir de första gången på fredag och snabb som attans ska ja va hem och kika på de gamla pappren sen de andra barnens hjärtljud och se om de kanske kan vaa en pöjk.
    Ja exakt. Vi fick lyssna på hjärtljuden på inskrivningen, då låg de på 145. Lucas hade mellan 135-155 så det där med hjärtljuden stämde inte här
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-07-15 13:07:39 följande:
    Ok, så roligt, redan vid inskrivning, ja de fick då inte ja göra.. när hade ni den då? olika från län till län med.. det kan ju stämma för de ligger ju mellan iallfall.. men men får se på fredag vad denna lille krabat har,,
    Vi hade inskrivning i v.12. Men de har inte som rutin att lyssna då eftersom det kan vara svårt att hitta dem. Men jag frågade, hon testade och det gick
    rply skrev 2008-07-15 13:21:55 följande:
    Hur många mån år har ni mellan er syskon? :D Ni som skriver här..
    Det kommer bli exakt 12 månader mellan dem. Lucas är född i slutet av november och nu har jag bf i början på december
  • JePaLuLi
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-15 13:58:55 följande:
    Jenny&Patrik ; Grattis till lillebror
    Tack så mycket!
  • JePaLuLi

Oj vad ni skriver Jag hinner inte med!
    Vad händer hos er idag? Fint väder?
    Här är hela familjen hemma idag så jag hoppas vi kan hitta på nåt mysigt!

Ingen som hört nåt från cia än?

• JePaLuLi
    ciccielv skrev 2008-07-16 11:15:39 följande:
    här ska det städas.blir väll en sväng till valla gård med barnen. jag undrar ocå hur det går för cia.hoppas allt är bra med dem
    Vad mysigt med Valla. Jag tycker det är ett så perfekt ställe att åka till så där... Längtar tills vi är på plats och har den möjligheten!
    Skulle också behöva städa, men det är ju inte lika mysigt
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-16 11:19:31 följande:
    Jag undrar oxå hur det är med Cia, hoppas att allt är bra. Det verkar ju som att bebis har kommit i alla fall när man läser hennes gästbok. Men hon har inte varit inloggad på snart en vecka. De kanske fick/ville stanna lite extra på BB.
    Då måste jag kolla! Står det vad det blev? *nyfiken*
    Ja exakt, de kanske ville stanna kvar. Det är ju ganska skönt att vara under uppsikt i början. Sonen fick sola lite pga gulsot så vi fick stanna pga det...
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-16 11:31:58 följande:
    Nej, det står bara ett grattis. Är ju såå nyfiken på vad det blev
    Jag med
  • JePaLuLi

ciccielv: Vad är det som har hänt??

• JePaLuLi

ciccielv: Men gud så hemskt! Så kan ni ju inte ha det. Självklart ska inte ni behöva flytta. Vad säger föräldrarna? Har ni pratat med soc.?
    Tycker absolut att ni ska dra in corren om inget händer. Man ska ju kunna känna sig trygg!

Svar på tråden Linköping, någon?