Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon?

Tack missnööjd för trevlig fika

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    glitterkorn skrev 2008-06-18 11:45:01 följande:
    Någon som har någon aning om hur vädret kommer bli här i linköping på fredag ?
    Det ska vara uppehåll, halvklart o 19 grader.
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-18 10:58:51 följande:
    Jag skulle bli skitglad om Sex & The City kunde komma som barnvagnsbio i höst men då har den väl slutat gå. Den och nya Narniafilmen. Vore ju toppen. Ni som är inne här i denna tråden. Är ni mammalediga eller jobbar ni eller pluggar ni? Tänker på att många har rätt stora barn. Och har möjlighet att fika (vilket är toppen!!).
    Jag är mammaledig nu åt våran minsta son som blir tre månader om en vecka.
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-18 16:12:56 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 14:36:22 följande: Tre månader. Längtar tills Elsa är 3 månader. Just nu känns allt bara rörigt. Hon blir fyra veckor imorgon och jag försöker bli klok på vad hon vill. Det är en sån omställning att bli mamma. Går inte att föreställa sig. Hur var det att bli tvåbarnsförälder. Kom tvåbarnschocken som alla pratar om? Jag tycker ett barn är en chock...
    Ja, alla åldrar har ju sin charm
    Jag kan tycka ibland att det går såå fort, för fort faktiskt, vill ju ha den där nyfödda lilla bebisen. Men samtidigt så är det jättekul nu för nu börjar ju Vincent bli en egen liten individ med personlighet, han både ler o skrattar högt o "pratar" massor o det är ju såå sött.
    Som förstagångs förälder så är det ju verkligen en omställning, det tar lång tid innan man förstår sig på de små liven ordentligt.
    Men när man får sitt andra barn så kan man ju det mesta o kan läsa av signalerna ganska så bra direkt, så denna gången så har allt varit mycket lättare. Är inte så himla orolig heller för allt som jag var när Leo var bebis..det hinns lixom inte med nu
    Har man en busig treåring oxå att ta hand om så är det full rulle hela dagarna

Jag tycker faktiskt att det har gått MYCKET bättre o lättare än vad jag hade föreställt mig att det skulle bli med två barn, har hört så många skräckhistorier.
    Men ingen tvåbarnschock här inte (inte ännu i alla fall, min kanske kommer sen när Vincent är lite större o kräver mera).
    Att vara ensam på dagarna med två barn går jättebra, det var bara de två första dagarna efter att sambon börjat att jobba igen som var superjobbigt..då ringde jag till sambon på jobbet o grät förtvivlat
    Men sen lugnade det ner sig när jag hittade mina egna sätt o rutiner

Vi är nyligen hemma från Ica maxi, har handlat mat till midsommar nu, trodde att vi var smarta som gjorde det idag istället för imorgon, men det visade sig att alla nog tänkte så..FY vad folk det var!! Det blev stopp i gångarna för folk inte visste vilken väg de skulle ta med sina överfulla vagnar. Det var kö till färskpotatisen för den kostade bara 1 kr/kg.
    Jisses säger jag. Systembolaget hann vi inte ens med utan tar jag i lugn o ro imorgon när jag redan är på stan.

Cia80 skrev 2008-06-18 19:49:28 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 19:38:50 följande: Uj, skönt att jag inte var där då. Då hade jag väl brutit ihop och satt mig i bilen
    Haha, ja..det var nära att jag oxå gjorde det..
    Både barnen tog det med ro dock..Leo hade fullt sjå att scana alla varor o Vincent var nymatad.
    Cia80 skrev 2008-06-18 20:02:46 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 19:59:42 följande: Vad skönt!Vi behöver inte fixa nån mat, svärmor kommer farande med rostbiff och potatissallad och jordgubbar Sen skulle hon tydligen ha med kyckling som jag och sambon kan äta på lördag
    Vilken snäll svärmor
    Kan ju vara skönt att slippa både handla o laga mat när man är så höggravid som du är
    Kanske rentav ligger på BB då

Är såå avis på dig, jag vill oxå ha en nyfödd bebis..Vincent är ju snart stora killen
    Cia80 skrev 2008-06-18 20:22:55 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 20:05:45 följande: Ja, det vore nåt om jag låg på bb då. Kan väl erkänna att jag inte känner mig så jättesocial, speciellt inte med svärmor. Men det är väl bara att bita ihop. De ska ju bara vara här över dagen så.
    Ok. Då förstår jag.
    Själv så har jag tyvärr ingen svärmor, sambons mamma lever inte längre
    Så jag känner ett stort tomrum över att aldrig få en svärmor, dock så får sambons moster fungera både som svärmor till mig o farmor till barnen.
    Cia80 skrev 2008-06-18 21:06:25 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 20:52:55 följande: Hmm, visst kommer jag överens med svärmor men ibland kan hon bli lite för mycket, eller så är det jag som är extra känslig nu för tiden. Beklagar att du inte har nån svärmor.
    Men oftast är det ju så..många har jobbiga svärmödrar
    O det är ju mammor i ett nötskal, lägger sig i ganska mycket..
    Cia80 skrev 2008-06-18 21:44:15 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 21:26:46 följande: Mmm, speciellt här känns det som eftersom sambon är yngsta barnet. Men jag ska inte klaga, har haft sämre svärmor
    Aha, ok..ja då blir det ju ännu mera "dalt"
Svar på tråden Linköping, någon?