Kevlarsjäl skrev 2008-06-18 16:12:56 följande:
Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 14:36:22 följande: Tre månader. Längtar tills Elsa är 3 månader. Just nu känns allt bara rörigt. Hon blir fyra veckor imorgon och jag försöker bli klok på vad hon vill. Det är en sån omställning att bli mamma. Går inte att föreställa sig. Hur var det att bli tvåbarnsförälder. Kom tvåbarnschocken som alla pratar om? Jag tycker ett barn är en chock...
Ja, alla åldrar har ju sin charm
Jag kan tycka ibland att det går såå fort, för fort faktiskt, vill ju ha den där nyfödda lilla bebisen. Men samtidigt så är det jättekul nu för nu börjar ju Vincent bli en egen liten individ med personlighet, han både ler o skrattar högt o "pratar" massor o det är ju såå sött.
Som förstagångs förälder så är det ju verkligen en omställning, det tar lång tid innan man förstår sig på de små liven ordentligt.
Men när man får sitt andra barn så kan man ju det mesta o kan läsa av signalerna ganska så bra direkt, så denna gången så har allt varit mycket lättare. Är inte så himla orolig heller för allt som jag var när Leo var bebis..det hinns lixom inte med nu
Har man en busig treåring oxå att ta hand om så är det full rulle hela dagarna
Jag tycker faktiskt att det har gått MYCKET bättre o lättare än vad jag hade föreställt mig att det skulle bli med två barn, har hört så många skräckhistorier.
Men ingen tvåbarnschock här inte (inte ännu i alla fall, min kanske kommer sen när Vincent är lite större o kräver mera).
Att vara ensam på dagarna med två barn går jättebra, det var bara de två första dagarna efter att sambon börjat att jobba igen som var superjobbigt..då ringde jag till sambon på jobbet o grät förtvivlat
Men sen lugnade det ner sig när jag hittade mina egna sätt o rutiner