• Mizzz

Linköping, någon?

Cia80 skrev 2008-06-17 12:20:26 följande:
    Hmm, försökte få i mig lite lunch förut men jag höll på att spy. Kan det vara ett tecken? Nä, fy på mig. Måste försöka ställa in mig på att det kommer bli en juli-bebis. Börjar ju t.om. bli trött på mig själv
    Hmm, nja. Man har ju nerver där nere varav vissa kan göra en illamående (därför många spyr under förlossningen). Så det kan iaf vara ett tecken på att lill*n föröflyttar sig närmare målet.
  • Mizzz
    dinana skrev 2008-06-17 12:02:09 följande:
    idag har jag varken känt av illamående eller magen så det har kanske gått över. däremot är jag jäkligt sur och humöret det är inte på topp. jag insåg helt plötsligt att jag inte kommer i mina röda byxor längre (vad fasen har hänt?). känns som jag har värsta pms-humöret trots att mensen försvann för flera dagar sedan. vad hittar ni tjejer på idag, någon mer som vill gå till ikea? skall eventuellt till ikano och se om jag kan få tag på jordgubbar. tänkte baka kladdkaka och tänkte det vore ju så gott med jordgubbar och vispgrädde till.
    ja, tänker nog oxå hitta på något sånt när linus vaknar. jobbigt att vara hemma med honom så man måste ha saker att göra hela dagen
  • Mizzz

Hej allesammans!
    Linus sov hela natten inatt utan välling! Vet inte riktigt vad vi gjorde annorlunda Vi har iofs börjat ge honom omega3, vilket sägs kunna hjälpa mot sömnbesvär. Han sov i vår säng och snurra runt lite varstans under natten, vakna med honom nere vid fötterna vid ett tillfälle. Men iaf, inte ens ett litet pip gjorde han under hela natten!

• Mizzz
    Mammatill4a skrev 2008-06-18 08:00:23 följande:
    Men gud så skönt, vilken ålder är de på Linus? hur dags kan man börja med 0mega3 till barn, visste inte att de fanns
    Han är 14 månader. eskimo kids är från 1 år. Men många säger att man kan ge det samtidigt som barnet skulle kunna äta fisk (kring 6-8 månader) eftersom det till 100% kommer ifrån fisk.
  • Mizzz
    Mammatill4a skrev 2008-06-18 08:27:49 följande:
    Ok, på de viset, kanske man ska pröva de på barnen här med, finns de överalt och köpa el är de nån speciell butik??
    Apoteket har eskimo kids, sen har hälsobutikerna oxå, tex eyeQ har nån barnvariant. Vissa ger samma till barnen som ttill vuxna oxå, men lite mindre dos.
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 08:37:20 följande:

Blir det nån fika idag?När o var i så fall?
    Jag är gärna med å fikar Vi ska va på banken kl 10, sen hämta linus och äta lunch, borde vara färdiga kring 12 eller strax efter.
  • Mizzz

ciccielv skrev 2008-06-18 08:40:16 följande:

vi har funderas på kosttillskottstabletter för barn åt stora tösen som har celiaki.
    "celiaki": Hmm var tvungen att googla, aldrig hört det ordet förut, glutenintollerans om jag fatta rätt?
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 08:45:33 följande:

Är det nån mer som kan fika? Missnjööd ville oxå väl?Jag kan vara på Claras till ca 12.10.
    Jag kan smsa henne å kolla!
    Claras 12:10 låter bra! Jag borde hinna det, är jag inte där då så kommer jag inom kort!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 08:48:40 följande:

Ok. Vad bra Kan dock bara stanna till senast 13.10 sen måste jag hämta Leo på dagis..
    Det är lungt! Vi får ju nyckel till nya lgh idag så jag vill nog iväg dit å kolla sen iaf
  • Mizzz
    ciccielv skrev 2008-06-18 08:54:47 följande:
    skoj med ny lgh.vart ska ni flytta?
    Vi har köpt lgh i Johannelund. Ja jätte skoj! Och skönt att få lite störra, bor i en 2a just nu.
Svar på tråden Linköping, någon?