• dinana

Linköping, någon?

Någon som hört något från Cia80 nu? Var ett tag sedan hon vart inloggad nu tycker jag. Nu måste hon väl ändå ha fått sitt lilla charmtroll.. eller vad tror ni?

• dinana

jag är tyvärr borta nästa helg så jag kan inte hänga på. skall ta familjen och åka ner till mormor och morfars gård. de är bortresta just nu men kommer ner i nästa vecka någon gång (de bilar genom europa).

• dinana

Jag bor i Skäggetorp, har aldrig märkt av något konstigt här. Dock så har vi extremt mycket barn här i området så det är inte så lugnt utanför. Grannarna kommer förbi emellanåt och ringer på och vill leka med min dotter. Men hon är ju bara 19 månader, så jag släpper inte ut henne med DE DÄR.

• dinana
    rply skrev 2008-07-13 23:40:48 följande:
    Okej. ryd, är det inte mycket bråk osv där? Kanske inte värre än skägget?
    Har aldrig märkt av något bråk här.. mer än det man läser i tidningen. Antar att allt bråk sker på samma ställe och det är inte här i närheten. Jag bor i norra delen av Skäggetorp och här har jag aldrig märkt av något bråk. Den är nog mer i centrum då. Men vem skulle vilja bo i den delen.
  • dinana

Var för första gången i Norrköping förra veckan och Gud vilken stad. Varför flyttade man inte dit istället? Så mycket skönare atmosfär där. Får se om vi flyttar dit snart, längtar!

• dinana
    Fru T skrev 2008-07-14 13:42:36 följande:
    heheh jag flyttade därifrån för 4år sen för att jag va sjuuukt trött på den staden... själv tycker ja mycket mer om linköping..men det är väll det där med att gräset alltid ser grönare ut på andra sidan
    ja kanske det, jag har bott ett år i Linköping och tröttnade typ på stan efter ett halvår. Känns som man har sett allt här redan. Vi bodde i Kalmar innan och där fanns det alltid saker att göra.. men så fick killen jobb här uppe så vi var tvungna att flytta. Men sambon trivs inte alls här. Han kan inte gå ut då han är pollen/gräsallergiker, vilket vi kunde göra i Kalmar då han aldrig märkte av allergin (blåste väl bort i havet då). Så vi kommer nog flytta till havet.
  • dinana

När vi ville å nya tapeter i köket i spetmeber förra året så ringde vi in och de kom och då sa de att de skulle fixa det direkt. Inget händer. Jag ringde igen i slutet av november och då sa de att de skulle fixa lite först, men att det kanske skulle bli till jul. Jaha.. okej. Tror ni att de kom? Nej... I slutet av mars kom det en kille och kollade på köket, och två dagar senare var det målat och tapetserat. Vart ju inte så svårt, och det gick ju fort. Men varför skall Stångåstaden dra ut på tiden? Det tog alltså över ett halvår att få köket omtapetserat.. Snabbt? Nej.. skulle inte tro det.

De skulle ha fixat våran trädgård förra sommaren och nej det gjorde de aldrig. Ringde dem när vi flyttade in och bad dem fixa det och det skulle de ju såklart göra. Ha...

Jag är nog inte den enda som har problem med Stångåstaden.

• dinana

Humm, ja det är rätt lyhört. Vi bor på bottenplan och man kan ju höra när ungarna över springer runt där uppe. Dessutom så hör man ju när de går på toaletten också... Men det beror kanske på att ventilerna är sammankopplade på något vid. Det jag stör mig mest på (eller rättare störde mig på) var när grannarna lagade mat med vitlök i så stank hela vårat förråd vitlök (inneförrådet alltså)... *blää*

• dinana
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-14 22:37:04 följande:
    Nu är jag äntligen hemma efter en lång MEN mycket rolig dag NU ska vi sova, mina fötter är helt förstörda så får se hur dem mår imorgon..Godnatt på er och hoppas ni har haft en härlig dag ute i solen
    Här har det ju åskat och regnat och strömavbrott har vi haft också. =) Men visst det kom lite sol här med =) Köpte lite jordgubbsplantor på coop för skojs skull och har nu planterat ut i landet.. Får se om vi får något i år !
  • dinana

JennyoPatrik:

Vi har bara fått flickor här, så jag hoppas på en pojke nästa gång. Men eftersom Rickard bara har bröder och hans pappa är ensam pojk bland fyra systrar så kanske det är så att det är varannan generation som gäller. För det är väl pappans gener som bestämmer? Eller?

• dinana

Usch vad dåligt man mår. Har sökt lite olika butiksjobb här ute men har fått avslag från alla nu. Deprimerad så in i tusen. Kunde inte sova alls i natt.

• dinana

Jag var ju också fastanställd tidigare, men då jag blev gravid och sambon fick jobb här uppe så var vi tvungna och flytta och jag fick då säga upp mig. Det är något av det jobbigaste jag gjort för jag trivdes verkligen jättebra på mitt jobb. Och nu så klagar sambon över att han inte trivs på jobbet. Jaha... atcl för den. Är ju omöjligt för mig att hitta jobb nu utan varken sig erfarenhet eller utbildning. Lite svårt att gå tillbaka till förra jobbet då det är ett heltidsjobb 20 mil bort. Och de har ju satt in ersättare för mig. Finns inga liknande jobb här i närheten då man varit med från starten att bygga upp en internetbutik. *suck*

Elli80 skrev 2008-07-16 11:13:13 följande:
    dinana: Usch, vad tråkigt!!! Det är en tuff arbetsmarknad, helt klart. Har många kompisar som liksom jag är lärare och de söker jobb efter jobb men får aldrig ngt. Det är inte lätt. Själv har jag haft tur som är fastanställd och har ett jobb att gå tillbaka till efter ledigheten. Hoppas det löser sig för dig!!!
  • dinana

Han tog det jobb han fick, IT-support på Siemens i Finspång. Men då han vägrar att bo där så fick det bli Linköping då det blev väldigt akut flytt i och med att Molly föddes förtidigt och vi behövde ett boende direkt.

Han trivs inte alls där. Dåliga arbetstider med tanke på att han måste pendla 2 timmar om dagen. Dålig arbetsmiljö: sitta framför en dator hela dagarna i en telefon i ett rum. Dåligt betalt.

Men man måste ju ta det man blir erbjuden, men han söker jobb hela tiden, men det är visst svårt att få tag på något i den här stan.

Förstår inte riktigt hur jag kunde godkänna flytten hit över huvudtaget. Jag tänkte nog inte så mycket alls på den tiden. Trivs inte alls i Linköping.

Elli80 skrev 2008-07-16 14:28:25 följande:
    dinana: Men usch vilken jobbig sits du/ni är i... Vad gör din sambo då?Ciccielv: herregud, det låter ju helt galet!!! Ska ni flytta!?! Det där måste ni ju gå vidare med, det låter helt sjukt att det är ni som ska väck liksom... Flytta på problemet istället, tänker man...Nyfiken på hur det går för Cia. Någon som hört ngt? Är allt bra?
Svar på tråden Linköping, någon?