Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon?

Här är en till som bara kör med ersättning. Ammade de två första veckorna, men det funkade inte, han kunde inte suga så han fick inte i sig nåt o gick ner i vikt (precis som sin storebror).
    Så båda mina barn har fått ersättning nästan från start..men inget som jag deppar över, funkar amningen så är ju det bra, annars finns det bra ersättning som är minst lika bra

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Cia80 skrev 2008-06-21 14:51:19 följande:
    Usch så uttråkad jag var förut, gick och la mig och sov ca 1 timme Så nu kan ni inte klaga på att jag inte sover Hoppas att ni har roligare dag.
    Det låter ju inte så kul att vara så uttråkad. Kan inte du o din sambo hitta på nåt?
    Lixom passa på o bara vara ni nu innan bebis kommer O göra allt som man inte gör sen med en liten bebis.
    Cia80 skrev 2008-06-21 17:35:41 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-21 17:32:02 följande: Vi har tvättat idag...wohoo Ingen av oss har haft nån direkt ork att göra nåt, har varit som en bakis-lördag Men imorgon har vi tänkt ta en tripp till IKEA. Köpa en nattlampa. Det känns som vi har gjort det mesta, nu väntar vi bara i stort sett. Om inte bebis kommit på fredag så ska vi ev. gå ut och äta för att fira min födelsedag i efterskott och att sambon gått på semester
    Ja, men det tycker jag ni ska göra, ut o äta alltså.
    Gå på bio eller nåt annat som man inte kan göra sen den första tiden med bebis, för jag lovar dig att man saknar sånt sen när bebisen är född.
    Även fast det såklart är supermysigt med bebis oxå så är det ändå så att man oftast längtar ut o få göra "vuxensaker". Inte de första månaderna, men  sen så
    Cia80 skrev 2008-06-21 18:33:09 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-21 18:11:42 följande: Jo, men det ska vi nog göra, om inte bebis får för sig att komma snart. Bio blir svårt eftersom jag brukar få så ont i rumpan av att sitta länge.Just nu vill jag bara ha bebis, är det enda jag kan tänka på just nu Är ju så spännande att det kan dra igång när som nu
    Jo, det förstår jag..det är ju sååå mysigt
    dinana skrev 2008-06-21 20:02:09 följande:
    Det första jag gjorde efter att Molly föddes, var att dra med pojken på bio (James Bond-filmen). Molly var då två dagar gammal och de tog hand om henne på sjukhuset medan R och jag gick på bio. Vet inte om jag hade någon direkt mamma-instinkt då direkt.
    Oj, det var tidigt. Fast lite annorlunda oxå eftersom hon fortfarande var kvar på sjukhuset.

Jag har inte haft en tanke på o lämna Vincent ens för några timmar.
    Leo var 5 månader när vi lämnade honom för två timmar o gick på bio..det var första gången. Första gången Leo sov borta över natten var när han var 11 månader.
    dinana skrev 2008-06-21 21:31:48 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-21 20:46:16 följande: tror det berodde på att de tyckte att vi skulle försöka komma ut och röra på oss, då det varit så mycket på en gång. jag blev akut inlagd på torsdagen (var på väg till jobbet, men fick ett tillväxtultraljud innan jobbet började som jag åkte in på). blev inget mer jobb. blev 4*24h full rulle, och det var så skönt att kunna komma ut.
    Ja, det förstår jag ju verkligen. O som sagt var, det är nog lite annorlunda eftersom hon fortfarande var kvar på sjukhuset. Kan tänka mig att det inte känns riktigt som man har blivit förälder då, om du förstår hur jag menar
    Det blir ju annorlunda när man kommer hem.
    Cia80 skrev 2008-06-22 11:56:10 följande:
    Hej tjejer!Hoppas allt är bra med er.Själv satt jag uppe till ca kl. 5 med värkar, men sen försvann de Får hoppas att trippen till IKEA sätter igång det igen och att värkarna inte försvinner.
    Spännande Hoppas det händer nåt snart.
    Jobbigt att de avtar hela tiden, fast det kanske är lite uppvärmning bara

Någon som vill fika i veckan?

Jag var/är helt tvärtom. Jag blir galen av att bara sitta innne för mig själv så jag har varit ute o gjort saker redan från start när båda barnen föddes. Självklart var vi hemma de första 2-3 veckorna för att lixom bli en familj, men sen så fort sambon började jobba igen så gick jag på fik o träffade mina kompisar som har jämngamla barn med Leo.
    Nu är det dock lite svårare att få det att gå ihop med två barn, men vi gör ganska mycket saker ändå.
    Öppna förskolan började jag gå på när Leo var 5-6 månader o det var ju mest för min skull då så att jag kunde få prata med andra vuxna människor.

Kevlarsjäl skrev 2008-06-24 11:08:57 följande:
    Här i Berga Centrum har de Öppen förskola för "spädisar" två dagar i veckan. Alltså för barn 0-12 månader. Min plan är att gå på det men än har jag inte kommit iväg. Skulle gått igår men så åkte jag på mjölkstockning. Det kom bara pang. Tokont i ett bröst och hög feber så maken fick komma hem från jobbet. låg bara och skakade. Gjorde SÅ ont att amma. Nu har jag äntligen fått en hormonspray som jag ska ta innan amning som ska "öppna" gångarna och förhindra stockning. Hoppas den hjälper. Leo och Vincents mamma: Jag VILL ju hitta på saker men jag har blivit så "feg". Jättetrist.
    Vad olika det kan vara
    Jag var väldigt feg o blyg innan jag fick barn..men så fort jag fick barn så gick det mer eller mindre över..är fortfarande lite blyg av mig men inte alls så mycket som förut.
    Har "tuffat" till mig rejält nu.
    När Vincent döptes för 1,5 vecka sen så läste jag en tackbön i kyrkan med mikrofon o allt, var lite nervös först, men sen vågade jag ändå..det skulle jag ALDRIG ha vågat för 10 år sen.
Svar på tråden Linköping, någon?