Inlägg från: Elphaba |Visa alla inlägg
  • Elphaba

Linköping, någon?

Äh, det kommer fler fina dagar, vi får väl helt enkelt ta trädgårdsföreningen när sommaren återkommer. Fik blir säkert bra idag, tycker också det är skönt att veta i förväg om man ska ha med sig filt och fika, än att hetsköpa på plats liksom.

Vi ses 14.30.

• Elphaba

Vad kul att du ändrade dig, vi ses där Cia80.

Nu ska jag ta på lillsnuttan en tröja och gå till bussen ;)

• Elphaba
    TheLove skrev 2008-05-14 13:02:59 följande:
    hihi jag har varit och kikat flera ggr sen han kom men har inte köpt någon för jag vill inte in i provrummet utan honom
    Finns ju typ "handikapp-provrum" i många butiker (bl.a Lindex) där man kan mosa in både sig själv och vagnen. Och i vissa vanliga provrum (iaf MQ har jag provat, deras stora provrum var under renovering) funkar det med att få in vagnen om man trixar lite, även om det blir j-ligt trångt att prova ;)

Men visst, det är lite tråkigt att gå i stan själv, men även om min sambo är hemma på halvtid tycker inte han det är roligt att gå på stan med mig, så jag får ändå gå själv eftersom jag inte har någon att gå med ;) Då får man göra det bästa av situationen..
  • Elphaba

Cia80: Jag ska lägga det på minnet, shoppingsugen eller bara sällskapssjuk? ;) Jag lär vara sugen på att ge mig ut på stan nångång nästa vecka hursom..

Fika fredag 16/5:

-Snobben79
    -Ionea
    -dinana (kan vilken dag som helst)
    - Missnööjd (helst fredagen )
    - glitterkorn

Stryker mig, åtminstonde tillsvidare, för jag har haft så mycket att göra i veckan och fredag blir enda "slappdagen" så jag är halvsugen på att ta en lugn hemmadag då, men jag kan ju ändra mig och vara fikasugen då ändå, vi får se.

• Elphaba

Cia80: Shoppa till bebis kan man ju göra om inte annat ;) Är ju livsfarligt det där, både innan och nu efter.. =)

Ang amningsbh; Annars har apoteket toppar för 89 kr som funkar jättebra när mjölken rinner till och brösten känns superspända och ömma. Mjuka och sköna, om än inte supersnygga. Carefix heter dom. Köpte två sånna och en amningsbh innan, men eftersom jag inte ammade trots att jag tänkt mig det (det funkade helt enkelt inte) så blev amningsbhn aldrig använd, men de där topparna var jättesköna att ha, även att sova i. Så de rekommenderas.

Sen kan du ju kolla ut vad du vill ha förnåt, visa sambon, och skicka ut honom för att shoppa sen när bebis kommit om du känner dig trött och omotiverad. Öppet köp, ju, så kan han köpa olika storlekar så kan du prova i lugn och ro hemma. Det var min ursprungliga plan - även om det nu inte behövdes.

Och ja, det börjar ju dra ihop sig, bebisar kan komma både för
    tidigt och försent, min tjeja kom i 36+2 :) Jag började packa min väska i v35.

(blablablabla)

• Elphaba

Ionea: Vad avundsjuk jag blir :) Gillar verkligen Ullared. Bodde i Halmstad "förr i tiden", och åkte då frekvent upp till Ullared, nu blir det mer sällan, men jag försöker övertyga sambon om att det är en jättebra idé att åka ner i sommar alternativt i höst när han är helt pappaledig (nu på halvtid).

Glitterkorn: Aw, är han sjuk? Du får hälsa honom att han får krya på sig, är så jobbigt när de är sjuka.

Fika nästa vecka kan jag, som det ser ut nu, alla dagar utom onsdag eftermiddag. Men eventuellt får jag besök en eller två av dagarna, men det vet jag inte än, så jag håller det öppet.

• Elphaba

dinana: här är en annan som verkligen levde på skräp under graviditeten, godis, kebab och inte minst sibylla. När vi klev in genom dörren började han som jobbar där slå in det vi skulle ha i kassan och började förbereda utan att vi sa något. Då är man stamkund.. ;) Sambon åkte dit och hämtade käk åt mig när jag låg på BB också =)

Cia80: Sväng ihop lite pannkakor åt mig också... eller kom bit och fixa, ingridienserna har vi men mina pannkakor blir minst sagt.. pannkaka.. :/ Blev ju ursugen på pannkakor nu..

• Elphaba

Cia80: Nästan så jag tar dig på orden, om det vore finare väder och mindre bökigt att klä på sig och gå till bussen med vagn och allt ;)

• Elphaba

Cia80: Lätt. Och så ska jag tvinga sambon att äta på sibylla med mig idag. Nu blev jag ju hungrig...

• Elphaba

Cia80: Ja, sen är det lite mer hektiskt, iallafall i början. Nu när lilltjejan är 2 månader så känns det lugnare (men det blir förmodligen mer hektiskt igen när hon blir mer rörlig själv..). Inte farligt, kan jag inte tänka mig, om den ser bra ut och luktar bra, det är ju bara några dagar. Själv är jag sån som slänger saker på sekunden det går ut, men jag är nog mest fånig, enligt sambon iaf. Det är mest nån fix idé, inte för att jag tror att det är farligt..

Dinana bor i Skattegården, Skäggetorp.
    Cia80 bor i centrala stan.
    Elphaba bor i Berga.

Svar på tråden Linköping, någon?