Inlägg från: Missnööjd |Visa alla inlägg
  • Missnööjd

Linköping, någon?

Fika torsdag 22/5 eftermiddagen
    glitterkorn (Om Julle blir frisk)
    Leos och Vincents mamma
    Lillisen
    Missnööjd

_______
    Åh, härligt med en ny bebis i gänget snart! Håller med Lillsen, fast jag låg med dundervärkar förstod jag inte riktigt. Var ju så "inne" i värkarna. Det blev snitt för min del, hon kom 02,31. Det var först vid 8 som jag verkligen hade förstått.

• Missnööjd

Fika i trädgårdsföreningen vid bra väder o Claras vid dåligt väder, torsdagen den 29/5 kl. 14.30:

Leos och Vincents mamma
    Missnööjd

• Missnööjd

Nu är en tenta avklarad, "only" two to go Skrev etik-tentan i fredags, kändes helt OK faktiskt. Så nu har jag 4 dagar på mig att panikplugga en allmänreligionstenta som är på 5 veckor egentligen. Jag är bäst på att planera Den är på onsdag, så fika på torsdag blir perfekt för mig!

Blir ett kort inlägg, skillnaderna mellan hinduismen och new age hägrar i bakgrunden

Sov gott!

• Missnööjd

Som vanligt var det länge sedan jag var inloggad. Måste bättra mig lite

Har fått veta att jag klarade båda mina tentor som jag har skrivit. Jejj! Nu så har jag bara en kvar, som är på onsdag. Alva och hennes pappa åkte till Gotland idag, så jag har 5 hela>/i> dagar på mig att plugga, borde inte vara några problem. Har läst kursen med en annan föreläsare, så har ju grundkunskaperna

Lillisen: Hur gick det för dig? Med tentan... Tänkte på dig Förlåt att jag inte svarade på ditt sms, men låg på stranden och såg det först på sena eftermiddagen Var Fredriks examenshögtid trevlig? Hann du klart med klänningen? Skönt att linus skötte sig

Nu ska jag sova, lyxigt med sovmorgon Kommer ha det i 6 dagar, sedan flyger jag över till Gotland och joinar familjen där

• Missnööjd

Åh, dumma mig. Lyckades missa > och skrev

• Missnööjd

Ännu ett inlägg från mig. Varför i hela friden är mina inlägg kursiva nu för? Knas, knas....

• Missnööjd

Whooho, det kursiva är borta! Men vad lustigt att alla nya inlägg blir kursiva tills jag avslutat det. Lustig programering enligt mig

Cia: Vi åker hem igen den 16:e. Så för Erik och Alva blir det 1 ½ vecka, för mig blir dedt ju tyvärr bara en ½. Men men, sånt är livet. Förstår att du börjar bli trött på graviditeten, spec nu när det är så varmt. Är inte avundsjuk Hoppas verkligen att du får träffa knodden där inne snart

• Missnööjd

Cia: Åh, spännande. Känner igen känslan, lite bitter sweet. Som sagt, man vill att det ska komma igång, men samtidigt skönt när sammandragningarna lagt sig.

Idag har jag pluggat och firat lite nationaldag nere i centrumet. Är lyxigt att vara ensam hemma, en lyx som jag är sällan förunnan numera, så jag njuter Men känner mig själv, om nån dag eller två kommer jag sakna på erik och alva så att det känns i bröstet. Men får ju träffa dom snart

G'natt

• Missnööjd

Man får gnälla hur mycket som helst när man är höggravid och det är typ 50 grader ute. I dag är det ju så kvavt med, så det är ju ännu värre.
    Förstår att du är trött på att vara gravid, och det måste man få vara när man gått så långt som du. Det blir ju också så mycket värre när man inte får sova ordentligt på nätterna...

• Missnööjd

Hallå!
    Nu är sista tentan avcheckad. Hoppas verkligen att jag klarade den. Är ganska osäker, har inte pluggat så mycket som jag egentligen velat. Men hjärnan sa helt enkelt ifrån. Har pluggat varje ledig stund i 4 veckor nu, orkade helt enkelt inte mer. Som min sambo sa; T.o.m. din svamhjärna måste ha en limit Men jag får hålla tummarna
    Ikväll bär det av till Gotland. Ska bli såå skönt att få en liten minisemester. Vi brukar vara där hela sommrarna, men iom flytten så kommer vi bara vara där en vecka i samband med vårt bröllop. Så ska bli toppen med en liten semester, även om det bara är tills måndag!

Cia: Skönt nu när det är lite svalare! Slippa det tryckande värmen, måste vara skönt

Lillisen: Härligt med verkstad nästa sommar! Får väl se om jag får med Erik då Är lite osäker om jag vill få barn direkt efter studierna, eller ifall jag vill jobba nåt innan. Kan ju iof planera så att jag hinner jobba en termin iaf

Trevligt helg (lite tidigt) till er alla, hoppas den blir bra!

• Missnööjd

Kevlarsjäl: Välkommen, det är bara att hoppa på

Japp, den 8 augusti slår kyrkklockorna! Förutom att det är borgerligt och utomhus då

• Missnööjd

Tack Jag trodde att minnet skulle bli bättre efter jag slutat amma, men tycker minnet är borta fortfarande

• Missnööjd

Åh så spännande Cia! Hoppas verkligen att det är på allvar! Varje värk tar dig en bit närmre att få träffa knodden där inne

• Missnööjd

Hej Hej!
    Nu är vi hemma igen. Resan grumlades av att min farfar blev dålig i fredags kväll, svårt att tänka bort det. Vak sattes in och han somnade in i morse, i sömnen, med farmor och min far bredvid sig. Lugnt och stilla, precis som han ville Nu är han där han vill vara, men ändå tungt och sorgligt för oss som är kvar...

Jag är förmodligen med på fikat på onsdag, skönt att få komma bort och skingra tankarna lite.. Kan behövas

En positiv sak med dagen är dock att jag blev godkänd på sista tentan. Så nu är alla tre tentor avbockade och jag har inga rester inför höstens studier. Skönt!

Ta hand om er och era kära!

• Missnööjd

Hej!
    Jag kommer på fikat idag, hoppas att jag hinner i tid Måste få i mig och alva lite lunch först bara!

Det ska bli så otroligt skönt att lämna ryd. Farmor flyttar den 1 juli, sedan kommer vi överens om ett datum när vi får tillgång till huset. Känns lite lustigt att flytta dit nu, när farfar inte finns längre, men samtidigt hedersamt... Tråkigt bara att han inte fick vara med om det.

• Missnööjd

SKa hälsa från Lilian att hon inte hinner till fikat idag. Det drog ut hos banken och nu ör de påväg till sin nya lägenhet för att checka in den

• Missnööjd

Tack själv LoVM

Vi ska upp till mälarområdet, och jag tror att vädret skulle vara rätt OK där på fredag De senaste midsommrarna har det öst ner så det skulle vara trevligt med en solig midsommar för en gångs skull

• Missnööjd

Tjo!
    Välkona ni nya! Hoppas ni kommer trivas hos oss

Cia, tycker nog att bebisen ska ta och komma ut snart, jag är ju nyfiken Själv gick jag över tiden också, så jag vet hur din väntan är...

Här är allt bra, men stressigt. Farmor har i princip flyttat ur huset nu, nu är det bara småpyssel kvar. Vi får förhoppningsvis en nyckel idag eller under helgen så att vi kan börja köra över kartonger. Det är ju så svårt att packa nu när alva går omkring, kan ju inte stapla dom runt om i lägenheten som man kunde göra innan man fick barn...

Köpte mig en ny cykel i förrgår och i går tog jag o alva premiärturen. Cyklade till Johannelund och träffade Lilian och Linus vid plaskdammen. Rekommenderar inte att cykla 10-12 km på första turen när man inte cyklat på 2,5 år Höll på att gå ihjäl i uppförsbackarna.

(har ju inte varit så aktiv i tråden på ett tag, pga flytten, och det kommer fortsätta vara så ett tag. Men ska hålla koll på fikainläggen Vad sägs om att ses nästa vecka?)

• Missnööjd

Tjo!
    LoVM: Ingen faram förstod att du var stressad iom tåget Kul att ni hade det trevligt!

Cia: Åh så spännande, hoppas verkligen att värkarna kommer tillbaka, och håller i sig denna gång!

Vi har nu börjat rusta upp huset, river tapeter och målar rum! Roligt, men tröttsamt! Jag är j-la trött på att måla lister Det blir låååånga dagar, men det är det värt

Svar på tråden Linköping, någon?