Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Linköping, någon?

Cia80 skrev 2008-07-04 00:12:02 följande:
    Bebis verkar ha ett gympapass där inne nu Men det är väl dags att försöka sova lite, ifall det får för sig att dra igång i natt.Hörs snart igen.
    Åh vad spännande! Håller tummarna för att nåt är på G nu
    Ja, det hoppas jag!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-04 08:11:09 följande:
    Jennyopatrik: Kommer du läsa vidare i lkpg eller nkpg? Själv läste jag till lärare i nkpg Jag trivs jättebra i lkpg! Jag och min man flyttade hit för snart 6 år sedan för att studera. I september blir jag äntligen mammaledig, då börjar maken att arbeta igen
    Jag hade tänkt mig lkpg, men är det bättre i nrkpg? Jag får kolla upp det, har tänkt att börja igen nästa höst, så det är ju ett tag kvar Hur är det med jobb och så? Är det svårt att få nåt? Vad kul att du kommer vara mammaledig i höst, det är ju jag med
  • JePaLuLi
    Ionea skrev 2008-07-04 08:45:03 följande:
    Välkommen JennyoPatrik! Jag trivs bra i Linköping bott här nästan hela livet (minus ett glapp på 12 år hihi).Kul att plugga till lärare! Här måste jag nog först bestämma mig för vad jag ska bli när jag blir stor innan jag sätter mig på skolbänken. *ångest* men jag har ett bra jobb så jag ska inte klaga..Dinana, håller tummarna för BIM!
    Tack så mycket! Ja det är inte så lätt att veta vad man vill bli. Särskilt inte om man har ett bra jobb som man trivs med. Vill du plugga?
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-04 09:46:06 följande:
    Jag är mammaledig till våran lilla son som är tre månader o kommer att vara det 1 år till drygt, sen ska jag väl börja plugga till behandlingsassistent är det tänkt.Vi har en stor son oxå som är drygt 3 år.
    Vad roligt att det är så många som är mammalediga. Då får vi sysselsätta oss i höst
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-04 10:56:10 följande:
    Jenny: Jag är alldeles nyinflyttad. Flyttade hit för fem veckor sedan. Har en dotter på 6 veckor. Jag har bott i Linköping 5 år tidigare när jag pluggade. Hittills trivs vi jättebra men känner inte så många. Än så länge är det okej eftersom jag mest är hemma för Elsa är så liten - är mammaledig fram till våren. Men så småningom vill man ju lära känna fler som man kan umgås med. Är det klart med boende och så för er?
    Grattis till lillan
    Visst är det så. I början har man ju fullt upp med att lära känna den nya familjemedlemmen och bara mysa
    Japp, vi skrev kontrakt häromdagen på en jättefin fyra på Sörgårdsgatan. Är det någon som bor där?
  • JePaLuLi
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-04 12:09:46 följande:
    Vi bor i Ramshäll. Så tyvärr långt från Skäggetorp.
    Jag vet inte vart det ligger riktigt... Men det fins ju bil och bussförbindelser
  • JePaLuLi

Mammatill4a: Vad mysigt! Grattis till den lill*. Jag är öppen för alla förslag, hittar gärna på nåt!

dinana skrev 2008-07-04 12:37:55 följande:
    Jag bor i Skattegården, det ligger inte så långt ifrån Sörgårdsgatan, kanske tio minuter att gå. Ligger i Skäggetorp i alla fall.
    Ok, trevligt. Då är det nära och bra

Vad skoj att jag hittade den här tråden!!
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 12:48:55 följande:
    tack, då är du som mig öppen för förslag.. kanske nån fika träff nån dag?
    Det tycker jag absolut!
  • JePaLuLi
    Cia80 skrev 2008-07-04 15:22:55 följande:
    Har sovit en stund nu och har väl lite molande....om jag känner efter ordentligt Så det är nog bara önsketänkande.Grät en skvätt förut för jag är så trött på detta nu.
    Vet hur du känner dig. Men snart är väntan över och du har ditt underverk hos dig. Hoppas att det sätter igång ordentligt snart!
  • JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-05 08:47:50 följande:
    JennyoPatrik: Lkpg är nog lika bra som nkpg. Jag pluggade i nkpg p.g.a. där är inriktningen från förskola och uppåt, i lkpg är det från förskoleklass och uppåt Det finns gott om arbete på förskola, det är desto värre om man vill arbeta i grundskolan. Hur mycket har du kvar att studera?Hur mår ni andra idag?Är det någon som vill fika nästa vecka?
    Hmm... Då får jag fundera lite Här läste man från förskolan och uppåt. Det är samma här, i förskolan finns det jobb, lite värre om man vill jobba inom skolan. Men man måste ju börja nånstans Jag har egentligen 1½ termin kvar, men lär väl få läsa två till eftersom det inte är likadana utbildningar.

Jag längtar tills vi är på plats så jag kan följa med er på fikor. Om jag får förstås
  • JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-05 10:28:57 följande:
    JennyoPatrik: Om du ska plugga i nkpg så har jag en hel del material du kan få jag rekommenderar verkligen utbildningen i nkpg, den är verkligen toppen! Härliga och intressanta kurser och underbara lärare vill du arbeta på förskola eller inom skolan?Såklart du får följa med på fika vad ska ni hitta på idag? Själv väntar jag på att min pappa ska komma hit, och när maken kommer hem så blir det grillning
    Ja det lutar faktiskt åt nkpg nu när du förklarat det så för mig. Jag skulle nog helst vilja ha en 1-2 eller så, men trivs väldigt bra i förskolan också.  Svårt det där...
    Jobbar du inom förskola?

Tack

Idag ska vi nog röja här hemma, det verkar tyvärr inte bli så fint väder. Ikväll ska sambon på firmafest så jag får se vad jag och lillskrutt hittar på. Blir väl soffan med en påse godis
    Mysigt med grillning, jag älskar att grilla!
  • JePaLuLi
    glitterkorn skrev 2008-07-06 15:20:03 följande:
    Halloj !Skriver inte här så ofta just nu men jag följer tråden med ett vakande öga ;)Hoppas allt är bra med er , själv har jag typ tappat rösten (låter som jag är i målbrottet) och är förkyld har väl fått det Julius hade ..JennyoPatrik. Såg att du sk ha bebis , grattis ! det kommer bara vara ett år melln dom va ??Cia. Värkarna behöver inte göra ont för att det ska hända något ;)Välkomma alla nya oxå !
    Japp, det blir ganska exakt ett år mellan dem. Är glad bara jag kan knipa den 25 nov, det är ju Lucas födelsedag Annars har jag hört att tvåan gärna kommer tidigare när man får dem tätt, men det är väl inget man ska förlita sig på. De kommer ju när de är redo.
    Krya på dig!
Svar på tråden Linköping, någon?