Linköping, någon?
Hej igen!
Gabriel älskade massagen! Verkligen kul! Han log och "pratade" med en kille på madrassen brevid och hade så kul och skönt. BVC-tanten pratade också om hur vi skulle skydda de små från sol och värme. Jag skämdes nästan först för jag hade så lite på Gabriel när vi kom, men det visade sig ju vara bra tänkt av mig ändå. Inte för att det BVC säger är lag, men ibland verkar de ju nästan tro det själva... BVC-tanten föreslog så lite kläder som möjligt i vagnen då det oftast blev väldigt varmt för dom att ligga där då inte vinden kommer åt att svalka dom. Hon tyckte också att vi skulle hålla oss inne mellan 11 och 14 då det var som varmast. Vidare föreslog hon att vi skulle ah en flaska vatten och en handduk med oss så vi kunde badda dom med vatten om de blev för varma. Solskydd skulle vi bara smörja med om vi absolut inte kunde undvika solen, men det har jag då inga problem att göra då jag inte har fler barn som vill vara ute och leka eller så...
Gabriel vägdes också och nu väger han nästan 6 kg. Stora killen!
Cia80: Hur går det med magen i värmen? Är det mycket jobbigt? Min förlossning startade med magont och illamående på morgonkvisten. Skit, tänkte jag inte magsjukan nu... Jag gick o la mig men jag fick värkar direkt med 5 min mellanrum och sedan gick allt ganska snabbt och oförskämt "lätt" om ni förstår vad jag menar med "lätt"... Vi får hoppas att det blir ngt liknande för dig! Ja, ha nen liten filt i vagnen du, det kommer nog både kännas svalkande och skyddar vagnen...