Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon?

Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:59:11 följande:
    Tyvärr kan problemet ligga hos våra förra grannar som bodde under oss, för de klagade på vår 2åring när hon lektedär borta var det extremt lyhört & till saken hör att det är vänner till våra förra grannar & tyvärr verkar de vara ganska hämndlystnaVad det gäller att få saker åtgärdade har alltid stångåstaden varit snabba , iallafall hos oss
    Fast de var verkligen inte snabba på dagis när grindarna krånglade! Personalen hade ringt stångåstaden flera ggr o sagt att grindarna var tvungna att åtgärdas, men det tog flera veckor innan de fixade det! På ett dagis dessutom.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Skorpan08 skrev 2008-07-15 09:48:25 följande:
    MammaTillEKNS: Jodå, hon har även provat majspuré och morotpuré och morotsdryck. Hon gillar verkligen mat, kanske hon brås på sin pappa. Igår fick hon även prova mosad banan, det tyckte hon var kalas!JennuoPatrik: Jag har ju tätt mellan mina två tjejer som är 13 och 14. Dom är verkligen tajta. Bästa kompisar! Visst bråkar dom ibland men vilka syskon gör inte det.
    Så ni började långt innan 4 månader alltså med smakisar?
    För hon blir väl 4 månader dagen innan Vincent?

När vi var på bvc idag så hade vi en annan bvc sköterska o hon blev nästan förskräckt när vi sa att vi hade börjat med grötsmakis igår.
    rply skrev 2008-07-15 13:21:55 följande:
    Hur många mån år har ni mellan er syskon? :D Ni som skriver här..
    Vi har exakt 3 år o 10 dagar mellan våra barn

Nu har vi varit på bvc o Vincent går upp bra i vikt som vanligt Han har gått upp 430 gram på tre veckor, så han väger nu 6.430 gram o är 64 cm lång

Fyra Mirakel skrev 2008-07-15 13:50:58 följande:
    Vi ska till bvc på fredag, dags för Sagas 3 mån spruta ..Spännande & se vad hon väger nu
    Oj, har ni inte tagit den ännu? Var ju ett tag sen hon blev tre månader. Man ska ju helst ta den så nära den dagen som möjligt.
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-15 13:57:42 följande:
    13 dagar sen hon blev 3 mån..men det är ingen fara sa hon på bvc ....sen har hon vart förkyld med feber ochså då ska de inte ta ngn spruta
    Ok

Nähe, nu ska jag ta o slita mig härifrån ett tag o gå upp till min älskade familj o lägga mig o sova en stund, alla tre killarna ligger redan o sover. Är såå skönt nu när sambon har semester.

Mammatill4a skrev 2008-07-15 14:12:56 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-15 14:05:10 följande: Oj, sover er 3 åring fortfarande middag? hur länge då, här slutade liam sova middag som 2 åring, men alla barn är ju olika.. sov sött
    Nej, han sover inte middag fortfarande!! Det slutade han med när han var 2,5 år. Men nu har han vaknat 5.30 två dagar i rad o för att han då ska orka en hel dag tills han går o lägger sig vid 19 så var han tvungen att vila en stund. Men han sov aldrig, vi sov o han kollade på film.
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-15 16:38:03 följande:
    ja, har han vaknat så tidigt förstår jag om han vill vila lite..när börjar Leo dagis igen?
    Han börjar på onsdagen den veckan som de öppnar igen.
    Mammatill4a skrev 2008-07-15 18:24:00 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-15 16:29:54 följande: Ok, bara undrade, hoppas du inte tog illa vid dig, de var inte meningen isåfall.. vet sj hur de är när barnen vaknar tidigt..
    Nä, ingen fara..
    ciccielv skrev 2008-07-15 19:06:09 följande:
    och mammatillEKNStackar för en trevlig eftermiddag.vi får prata vidare om tjejkvällen.graflunds ringde inte tillbaka.så imorrn blir det ett samtal till dem.problemet måste ju väck snarast!.måste ju skriva upp numret oxå nu har man fixat med tradera.strax ska maten fixas oxå
    Kan du inboxa mig ditt alias på tradera? Är lite nyfiken
    ciccielv skrev 2008-07-15 19:27:16 följande:
    det kan jag göra.du får ett inbox strax
    Det var mycket fina saker.
    Skorpan08 skrev 2008-07-16 08:05:48 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-15 13:37:27 följande: Nja, vi har prcis börjat, har hållt på en vecka. Hon verkade vara mogen så vi provade och det var hon. Elin tycker det är jättespännande. Vet inte vad dom säger på bvc om det. Men iofs så bryr jag mig inte särskilt mycket om det. När min äldsta var liten skulle man börja med smakisar redan när dom var tre månader så...Det är iofs snart 18 år sen men ändå.Jag tror inte man kan sätta en speciell ålder när det är dags utan det är nog väldigt individuellt. Min 14-åring var nog nästan fem månader när jag började med smakisar på henne, hon var helt enkelt inte intresserad.
    Jo, det är ju helt sant, det var därför som vi började lite tidigare med Vincent oxå för man verkligen ser hur intresserad han är av våran mat, han vill verkligen ha den
    Så gröten går kanon bra, igår fick han 4 skedar o blev tokig när han inte fick mera, det kom inget utanför alls o han smackade så sött, så det är nog gott

Men blev lite förskräckt när bvc säger att man MÅSTE vänta till minst 4 månader o sen gärna till 6 månader, men så var det ju inte den vanliga bvc sköterskan heller, för hon är på semester o hon är mycket bättre än vad denna var, så våran riktiga bvc sköterska sa sist att det är ok.
    Jag bryr mig inte heller så mycket egentligen, hade det varit första barnet så hade jag brytt mig mera..

Jag undrar oxå hur det är med Cia, hoppas att allt är bra. Det verkar ju som att bebis har kommit i alla fall när man läser hennes gästbok. Men hon har inte varit inloggad på snart en vecka. De kanske fick/ville stanna lite extra på BB.

JePaLuLi skrev 2008-07-16 11:28:40 följande:
    Då måste jag kolla! Står det vad det blev? *nyfiken*Ja exakt, de kanske ville stanna kvar. Det är ju ganska skönt att vara under uppsikt i början. Sonen fick sola lite pga gulsot så vi fick stanna pga det...
    Nej, det står bara ett grattis. Är ju såå nyfiken på vad det blev
    ciccielv skrev 2008-07-16 13:51:10 följande:
    kan ju tilläggaflyttar vi så får ju killen bara nya barn att antasta om det flyttar in en ny familj här.vi får se vad vi kommer att göra.det har gått för långt.vi får helt enkelt börja med att polisanmäla killen när vi ser honom nära våra barn.
    Förstår verkligen vad du menar o gud så jobbigt för er! Men å andra sidan så kan han ju fortsätta att antasta barn oavsett om han får bo kvar eller flytta nån annanstans!
    Det som i så fall borde ske är ju inte en flytt för deras del utan vård! Se till att skaffa bevis så kanske han kan få vård eller fängelse istället!
Svar på tråden Linköping, någon?