Skorpan08 skrev 2008-07-16 08:05:48 följande:
Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-15 13:37:27 följande: Nja, vi har prcis börjat, har hållt på en vecka. Hon verkade vara mogen så vi provade och det var hon. Elin tycker det är jättespännande. Vet inte vad dom säger på bvc om det. Men iofs så bryr jag mig inte särskilt mycket om det. När min äldsta var liten skulle man börja med smakisar redan när dom var tre månader så...Det är iofs snart 18 år sen men ändå.Jag tror inte man kan sätta en speciell ålder när det är dags utan det är nog väldigt individuellt. Min 14-åring var nog nästan fem månader när jag började med smakisar på henne, hon var helt enkelt inte intresserad.
Jo, det är ju helt sant, det var därför som vi började lite tidigare med Vincent oxå för man verkligen ser hur intresserad han är av våran mat, han vill verkligen ha den
Så gröten går kanon bra, igår fick han 4 skedar o blev tokig när han inte fick mera, det kom inget utanför alls o han smackade så sött, så det är nog gott
Men blev lite förskräckt när bvc säger att man MÅSTE vänta till minst 4 månader o sen gärna till 6 månader, men så var det ju inte den vanliga bvc sköterskan heller, för hon är på semester o hon är mycket bättre än vad denna var, så våran riktiga bvc sköterska sa sist att det är ok.
Jag bryr mig inte heller så mycket egentligen, hade det varit första barnet så hade jag brytt mig mera..