-
haha då är min mamma ingen mamma heller. hon dricker alltid saft när man går på kalas eller om man bjuder på fika... hihi... och hur ska hon lyckas som mormor? det är ju mormödrar som lär barnen doppa fika i kaffet (fast barnen tar ju saft ändå... kan nog gå bra)Cia80 skrev 2008-05-07 11:36:10 följande:Lovelyy,Eftersom jag varken dricker kaffe eller té så räknas jag väl som barn. Stackars bebis, får ingen "riktig" mamma -
Leos och Vinsens mamma:
Jo jag vet att vi träffats innan men jag kom mig inte för att ta upp det... tänkte inte på det av någon lustig anledning...
Men det var skoj att träffa er alla. Vill jätte gärna träffa er i trädgårn nästa vecka, vet ock inte om jag måste till bvc någonting men då borde det ju gå att ta samma dag bara en annan tid i så fall.. Ska till bvc på fredag och får väl veta då när jag ska dit nästa gång... -
jag kan inte fredag nästa vecka i alla fall
-
Fika i trädgårdsföreningen måndag 12/5:
Leos och Vincents mamma (har då med mig Leo oxå)
Lovelyy (men Elliot har blivit sjuk så jag kanske inte kan ändå)
Fika i trädgårdsföreningen fredag 16/5:
Leos och Vincents mamma (helst den dagen) -
Fika i trädgårdsföreningen måndag 12/5:
Leos och Vincents mamma (har då med mig Leo oxå)
Lovelyy (men Elliot har blivit sjuk så jag kanske inte kan ändå)
Fika i trädgårdsföreningen fredag 16/5:
Leos och Vincents mamma (helst den dagen) -
Jag smörjer inte in Elliot. Har hört att det skadar mer än det hjälper. Vet ej om de stämmer dock...
-
jag frågade på bvc om vatten till min snart 3 veckors. Hon svarade att bröstmjölk är det ända som behövs. Men att man ska amma när han säger till... jag var rädd att det kanske inte var bra att få i sig för mycket mjölk men hon sa att får de för mycker kräks de upp överflödet eller bajsar ut det. vatten ger en mättnadskänsla så de inte känner sig hungriga sen...Ionea skrev 2008-05-09 19:39:14 följande:Kan man ge vatten till en 10 veckors i detta vädret?? om man misstänker att han behöver få i sig lite vätska?? -
Jag kommer nog inte på fika för Elliot är fortfarande sjuk. ingen feber men väldigt hängig och sådär. Dessutom vill vi inte smitta era småttingar..
-
Synd att jag inte kunde komma men jag har också blivit sjuk. Fick dock besök av en gammal barndomskompis idag.
-
Idag har jag först fått besök av tekniska verken som satte igång elen i nya lägenheten. Sen gick jag till bvc och frågade dem om magdroppar. Elliot har börjat få magknip tror jag, så gick jag till apoteket. Sen köpte jag Huggies blöjor till grabben (måste ju testa och än har han inte bajsat så jag kan ännu inte svara på hur de är förutom att de är jätte fina
så köpte jag nya nappar åt honom med för de vi har får han kräkreflex av. Sen gick vi tillbaka till lägenheten och pratade med några av de nya grannarna.
Så har jag dammsugit, diskat och plockat... Haft fullt upp hela dagen... Vad har ni gjort allihoppa?