• Ionea

Linköping, någon?

Cia80 skrev 2008-05-05 13:01:30 följande:
    Hej!Får man vara med här även om bebis inte har kommit ut än?Känner inte så många här i stan och det vore skoj att ha någon/några att gå på barnvagnspromender och fika med sen
    Hallå där! Klart du ska hänga på här Glad Inte långt kvar tills du får träffa din lill* i magen såg jag. Vet du om det är en kille eller tjej? spännande!
  • Ionea
    Mizzz skrev 2008-05-05 13:05:15 följande:
    OK. Ja hus skulle va kul oxå! Men vi kände att vi inte riktigt hade råd med bara en inkomst (csn är ju inget att skryta med direkt). Dessutom vill vi så gärna bo centralt vilket är riktigt dyrt (hus alltså). Så det får vänta 4-5år tills jag är färdig med utbildningen.Bra att ha sånna kontakter att man kan få det så billigt!
    Jo det kommer nog dröja något år eller så för vår del med innan det blir hus/flytt någonstans.

Nä man blir ju inte direkt rik av att plugga Ledsen 
  • Ionea
    Cia80 skrev 2008-05-05 13:11:00 följande:
    Åh, så gulliga ni är! Tänk på mina horomoner Nä, det är inte så lång tid kvar men ändå känns det som en halv evighet Vi har ingen aning om vad det blir för sort. Får bli en överraskning
    Va härligt!! Skrattande 
    Kan tänka mig att det börjar kännas lite segt nu när det närmar sig. Jag gick över tiden med 5 dagar och trodde att jag skulle hinna bli gråhårig och skaffat löständer innan bebisen behagade komma ut! Räcka ut tungan

Vaffan gör jag här vid datorn?? skulle ju ut i solen och bränna mig så att jag kan figurera som stoppljus nere på stan sen.. vi hörs!
  • Ionea
    Fika på onsdag kl 14:15:
    Lillisen
    Cia80
    glitterkorn
    Ionea

Nej vi har inte träffats innan, förutom jag och Snobben79 Skrattande vi gick samma föräldrakurs tillsammans och har träffats på fika tidigare.
  • Ionea
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-05 16:41:42 följande:
    Oj, vad kul att du känner igen min sambo Vad heter du o hur gammal är du?Min sambo hade lite svårt att känna igen dig..
    Kallas för Vikkan på jobbet och är 26 år säg att det var jag som utbildade honom i DN, då kommer han säkert på vem jag är Skrattande
  • Ionea
    Mizzz skrev 2008-05-05 20:11:30 följande:
    Spännande!
    Ska bli kul! Men vart ska vi ses? Var någonstans på stan får man plats med barnvagnar och gravida? Någon som har förslag?
  • Ionea

Go morgon!

Jösses vad ni skriver Skrattande
    Kl 14.30 vid Nordea/trädgårdstorget imorgon då! Det låter kanon! Kul ska det bli att få träffa er alla  jag är så grymt socialsugen nu så det bubblar i mig haha!

Idag ska vi till öppna förskolan här i Ryd kl 09.30. Första träffen med andra bebisar i samma ålder. Det ska bli roligt det med! Ska se om jag hittar en våg där någonstans så att jag kan väga mig. Har inte en susning om hur mycket jag har gått ner nu. Amingen verkar göra en hel del på min vikt Flört

Min lilla Ion är nu 9v och 3dgr!

Glitterkorn: Lycka till hos tandläkaren!

• Ionea
    TheLove skrev 2008-05-06 07:58:20 följande:
    godmorgon!!snart ska jag sova igen men elliot ville ha tutten och det är så jobbigt att amma i sängen...Låter supermysigt med fika imorgon.vad skoj med öppna förskolan. hur får man info om det?jag har ingen aning om vad jag väger men om man ser mig ser det nästan ut som jag inte fött barn *stolt*
    hehe, jag tycker att det är superpraktiskt att ligga i sängen och amma.
    Vi har vår BVC i Ryd + öppna förskolan och familjecenter i samma byggnad. Så vi blev inbjudna utav dem helt enkelt. Det finns lite öppna förskolor här och där i Linköping.

Ex, Ryd, Berga, T1. På T1 så vet jag att de helst inte vill att man ska gå dit om man inte tillhör det området. Men i Rud så tror jag att vem som helst kan komma!

Va skönt för dig! Mitt mål just nu är att försöka få kontroll på magen igen, den är ju sladderi-sladdrig som tusan. Så det blir snart dags att börja träna!
  • Ionea
    Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Ion rocks!
  • Ionea

Cia80: gå till frisören du och pyssla om dig själv, när du sen är hemma med barnet kommer håret spreta rakt ut, du kommer att ha kräk på kläderna och brösten läcker!! haha! skojja bara.. men ibland kan jag faktiskt känna mig en aningens "white-trash"....

Öppna förskolan var riktigt trevlig! Ion var en ängel hela tiden, glad och nyfiken och tittade på alla andra med stora ögon

Ion rocks!
Svar på tråden Linköping, någon?