Inlägg från: Skorpan08 |Visa alla inlägg
  • Skorpan08

Linköping, någon?

MammaTillEKNS skrev 2008-07-14 07:45:12 följande:
    Jag och min make kan inte få fler barn p.g.a. min cancer, men det gör inget för vi har fått vårt lilla underverk och det är jag så lycklig för hade de upptäckt cancer ännu tidigare så hade vår lilla N inte funnits! Så jag njuter av varje sekund som jag har tillsammans med henne....man vet aldrig om och när man får återfall!
    Jag förstår att ni njuter av varje sekund. Kanske njuter ni mer än oss andra som har fler barn. Håller verkligen tummarna att du får vara frisk i fortsättningen.
    Idag ska jag och Elin jobba i trädgården, jag har en liten bergknalle på baksidan och där håller jag på att göra en "blomster-trappa". Det är så kul att få forma trädgården precis som jag vill.
    Ha´det så roligt i Ullared. Själv ska jag åka dit i höst.
  • Skorpan08

ciccielv: Tack! Då ska jag gå in sen och kika på dina alster. Det senaste jag sydde var ett lapptäcke till Elin. Jag sydde det när hon låg i magen och då visste jag ju inte om det var en pojke eller flicka. Därav färgvalet.

• Skorpan08
    ciccielv skrev 2008-07-14 09:11:29 följande:
    då fixar jag det nu innan vi går till centrum
    Gör gärna det. Ska bli kul att se.
  • Skorpan08

ciccielv: Jag kan fortfarande inte kika på din sida. Tänkte om du kanske glömt.

• Skorpan08
    rply skrev 2008-07-14 15:00:17 följande:
    Vet, men ekholmen var heller inge fint.Vart ska man bo då? om man vill ha fräscht i lägenheten? Lite högre standard?
    Jag bodde i Tallboda för några år sedan, jättefina lägenheter. Jag bodde på Stormvägen i hyresradhus, trivdes jättebra. Nu bor vi i nybyggt hus på landet där vi trivs ännu bättre.
  • Skorpan08

Nu finns dagsfärska bilder i mitt galleri.Den som är nyfiken få kika.

• Skorpan08
    Marayah skrev 2008-07-14 23:02:59 följande:
    Jätte söta bilder Skorpan. Super fint hus, ser kanon mysigt ut juh.. Leo o Vincents mamma: Ser ut som ni hade de mysigt i  valla idag. Fina bilder. 
    Tack! Jo, vi trivs jättebra här ute på landet.
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-14 22:37:04 följande:
    Nu är jag äntligen hemma efter en lång MEN mycket rolig dag NU ska vi sova, mina fötter är helt förstörda så får se hur dem mår imorgon..
    Godnatt på er och hoppas ni har haft en härlig dag ute i solen
    Godmorgon! Hoppas du hittade många fynd igår.
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 07:05:41 följande:
    Skorpan08: Godmorgon såg precis bilderna på din sida, vilket fint hus ni har jag gjorde många fynd igår Vad har ni för er idag? Är Elin också uppe med tuppen?
    Tack!
    Jo, Elin vaknar vid halv6-6 och äter sen somnar hon om en stund. Men jag kan inte somna om. Äter sedan gröt vid 8.
    Idag ska jag städa lite här inne, igår var jag ute i trädgården nästan hela dagen. Och tvätta lite som vanligt.
    Hoppas du vilar dina fötter ordentligt idag.
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 09:23:33 följande:
    Skorpan08: Tycker hon om gröten? Jag ska tvätta MASSOR idag, köpte kläder igår så det är en hel del som måste tvättas separat. Jag ska vila mina fötter idag, ska dock till sjukhuset i eftermiddag så maken får skjutsa mig dit

JennyoPatrik: Vad skönt att allting såg bra ut på ul och vad kul att ni får en liten pojk har ni några namnförslag?
    Första skedarna verkar det som hon tycker det är lite märkligt, men sen går det bra. Lycka till hos läkaren i em.
    JennyoPatrik: Kul med en pojke till speciellt för storebror när det blir tätt.
  • Skorpan08

MammaTillEKNS: Jodå, hon har även provat majspuré och morotpuré och morotsdryck. Hon gillar verkligen mat, kanske hon brås på sin pappa. Igår fick hon även prova mosad banan, det tyckte hon var kalas!

JennuoPatrik: Jag har ju tätt mellan mina två tjejer som är 13 och 14. Dom är verkligen tajta. Bästa kompisar! Visst bråkar dom ibland men vilka syskon gör inte det.

• Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 09:50:11 följande:
    Skorpan08: Kul att hon är så glad i mat, det är N också och precis som Elin så älskar N banan har du fortfarande tid att ses imorgon?
    Absolut! Men bara om du orkar. Vill inte att du känna tvång.
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 10:00:31 följande:
    Skorpan: Kul och nej, jag känner inget tvång, ska bli roligt att ses igen
    Ja, det ska bli kul! Jag inboxar mitt telnr ifall det är något. Nu vaknar Elin efter en tupplur så nu är det dags för lite Lemolac. Sen ska vi åka och handla lite mat för veckan.
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-15 13:37:27 följande:

Så ni började långt innan 4 månader alltså med smakisar?För hon blir väl 4 månader dagen innan Vincent?När vi var på bvc idag så hade vi en annan bvc sköterska o hon blev nästan förskräckt när vi sa att vi hade börjat med grötsmakis igår.
    Nja, vi har prcis börjat, har hållt på en vecka. Hon verkade vara mogen så vi provade och det var hon. Elin tycker det är jättespännande. Vet inte vad dom säger på bvc om det. Men iofs så bryr jag mig inte särskilt mycket om det. När min äldsta var liten skulle man börja med smakisar redan när dom var tre månader så...Det är iofs snart 18 år sen men ändå.
    Jag tror inte man kan sätta en speciell ålder när det är dags utan det är nog väldigt individuellt. Min 14-åring var nog nästan fem månader när jag började med smakisar på henne, hon var helt enkelt inte intresserad.
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-16 08:53:25 följande:
    Skorpan08: Nathalie började med smakisar innan hon var 4 månader också, hon visade sådant intresse så vi tyckte att vi kunde börja. Som du säger så är det väldigt individuellt!
    Det ska bli kul att ses idag

Jannovich: jag vill inte ge dig mitt onda, bättre att du mår bra mina fötter mår lite bättre idag iaf
    Ja, det ska bli kul. Skönt att höra att dina fötter är lite bättre.
Svar på tråden Linköping, någon?