Inlägg från: Snobben79 |Visa alla inlägg
  • Snobben79

Linköping, någon?

goseklump, välkommen!

missnöjd,Usch vad tråkigt med din farfar, beklagar sorgen.

cia: Vattengympa är bra. Jag körde vattengympa på dagen och på kvällen (på BF-dagen faktiskt) satte värkarna igång! Så det verkar ju funka

kevlarsjäl: Jag tycker också det räcker att göra en sak per dag. Det är ju ändå ett litet projekt att ta sig iväg

• Snobben79
    Cia80 skrev 2008-06-17 10:13:28 följande:
    Nu gör jag er besvikna tjejer Natten har varit superlugn och jag har sovit jättegott. Så nu är jag ialla fall utvilad ifall det vill dra igång idag.Snobben, Vi var på födslokursen i lördags som Freja håller i. Där ingick ett vattengympa-pass. Gissa vem som satt och flåsade sig igenom värkar sen efteråt Barnmorskorna kom av sig i utbildningen, de tyckte de var superspännande, men tyvärr höll de inte i sig. Så jag hoppas på bättre lycka nu
    Hehe, det verkar ju funka med lite motion, kör hårt idag då Om inte annat så får du ju bra träning på att andas rätt
  • Snobben79

Idag ska vi försöka komma iväg på en promenad ner på stan om det kan passas in mellan alla matningar, och så måste jag ju äta själv också

Cia, bra att få bekräftat att man gör rätt. Tyckte du att den där kursen var bra att gå? Fick ni lära er nåt mer än det man fick höra på vattengympan? (Vi hann inte med att gå födslokursen men det gick rätt bra ändå.)

• Snobben79

Barnvagnsbio har jag också tänkt på, så det blir det nog någon gång i höst

Kevlarsjäl: jag är mammaledig till januari (som det är planerat nu)

Cia: skönt att det gick bra, och kul och få se pyret även om ni snart får träffas iaf

• Snobben79
    Cia80 skrev 2008-06-19 12:29:28 följande:
    Elphaba,Ja, det är verkligen skönt att sova. Men hur dumt det än låter så längtar jag faktiskt lite efter att inte få sova, få vakna av att bebis vill ha mat, amma och sen somnar bebis om och jag ligger och beundrar underverket. Är det jag som ser allt i rosa skimmer eller kan det upplevas?
    För mig var det bara strul med amningen, han "sög sönder" mig och det gjorde jätteont, så jag orkade bara en vecka. Sen fick han ersättning och blev mätt och glad och fick en glad mamma också på köpet. Så att ha ersättnig hemma är bra ifall det skulle strula. Vet inte vad jag hade gjort om vi inte haft det hemma den värsta natten.
  • Snobben79
    Cia80 skrev 2008-06-19 13:33:32 följande:
    Snobben,Kanske skulle ta och införskaffa den där ersättningen snart. Man vet ju som sagt inte när h*n tänker komma ut Idag är det ialla fall ett väldans bök där inne. Tycker h*n kan komma ut nu, finns ju massor av plats här ute
    Ja de där sista veckorna gjorde det ju nästan ont när han bökade runt där inne. Han sparkade rörde sig mycket i magen och det gör han nu också
  • Snobben79

Hallå bebisen i Cias mage, nu är det vräkning Och sluta luras

• Snobben79
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-24 08:45:09 följande:
    Jo jag vet ju att hon "ska" ta mycket tid men sen när jag pratar med kompisar så känns det som att de ganska snabbt varit ute på allehanda äventyr ganska tidigt. Jag är kanske feg... Men det är jobbigt att "amma in public" när mjölken sprutar och man inte känner sig helt bekväm än. Så vi håller oss hemma och går ut på små promenader. Det räcker än så länge. Men jag hoppas vi ska kunna ses när du har landat med din lilla bebis.
    Jag tyckte det var jättejobbigt att va iväg på saker ibörjan. Men nu när Hugo börjar närma sig 3 månader är det mycket lättare. Han äter inte lika ofta så man hinner med mer än bara korta promenader.
  • Snobben79

hej alla! Här har mannen semester så vi är hemma båda två nu och då blir det inte lika mycket tid vid datorn. Idag ska vi försöka fota oss för BB-nytt i corren.

glitternkorn, hoppas febern har gått ner, skönt att han sover bra.

cia, bra att ha ett slutdatum iaf, men h*n kommer nog innan dess. Jag tyckte det var så skönt de där sista veckorna när jag bara fick gå hemma och slappa och läsa böcker och kolla på film. Inga krav alls

• Snobben79
    Cia80 skrev 2008-06-29 22:40:36 följande:
    Har nu tagit två panodil, så nu är det väl bara att vänta nån timme och se om värkarna försvinner.Men de gör ont nu ialla fall
    Hoppas du slipper sova inatt då och ha ont istället och får en fin belöning. Håller tummarna.
  • Snobben79

dinana, löste det sig med pengarna?

cia, det är inte tråkigt utan spännande Men vad olika det kan vara. Jag kände verkligen inte ett smack innan det satte igång.

• Snobben79

Marayah, välkommen!

Ionea, oj kladdigt , gillade han smaken? Vad mycket hår han har fått. Om han får ersättning sista målet innan sovdags kanske han sover längre?

Cia, hur gick det att golfa med magen? Var den inte ivägen?

Håller med om att det går fort. Hugo blir tre månader idag och fick sin första vaccinationsspruta igår. Skrek bara lite när det stack till, sen var det bra igen

• Snobben79
    JePaLuLi skrev 2008-07-03 21:30:52 följande:
    Tack så mycket Trivs alla bra i stan?
    Ja jag trivs jättebra här. Flyttade hit för att plugga för 10 år sedan och sen har jag blivit kvar.
  • Snobben79

Här har mannen semester så jag kommer inte med på nån fika förrän i augusti när han börjat jobba igen.

Den där första tiden på BB och de första veckorna hemma längtar jag inte tillbaka till. Tycker allt är så mycket mysigare och underbarare nu när han är lite större, är mer med och ler och skrattar Det tog nog två månader för mig innan jag kände mig så där lycklig.

Cia, spännande och hoppas verkligen att det satt igång nu då!

• Snobben79

Cia: tråkigt att h*n fortfarande är kvar där inne, men snart har du plutten i din famn

• Snobben79

Vi funderar också på att ha dop i augusti/september nån gång, men inte riktigt orkat ta tag i det än. Är planeringstrött efter bröllopet i höstas, men ett dop är förstås inte lika mycket planering. Hugo kommer då vara runt 5 månader.

Hoppas du fått åka tillbaka till förlossningen Cia och stannat kvar!

• Snobben79

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-12 23:29:20 följande:

Snobben: Såg er precis i corren på nätet. Vad fina ni var Men du har klippt dig va?
    Japp, har kapat av en massa hår! Har haft så kort innan och trivs inte riktigt i långt.
  • Snobben79

Leos och Vincents mamma, fina bilder på barnen!

Svar på tråden Linköping, någon?