Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon?

Mammatill4a skrev 2008-07-07 19:59:53 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-07 15:47:11 följande: min karl började sin sem idag och de har märkts på barnen , få uppåt schak när han är hemma trotsar honom som fanders för de vet att han har kort stubin..;-P

ja barnen är allt roliga.här har gubben 5 veckors semester.men idag fick han börja hjälpa grannen med deras hustak på kolonin.här ska jag skramla ihopp pengar så vi ev kan åka till borås  eller ölands djurpark nån helg.

idag orkade jag inte göra kvällsmat så det blir hemkörd pizza iställetGlad.

ja matilda sa att liam hade fått sig en utskällning idag pga smubuset han hade gjort.jag fick ryta i rejält idag då matilda var så jäkla dryg mot liam,tom mats sa åt matilda att sluta vara drygFörvånadSkrattande

nä nu ska jag börja sy lite igen.ha en bra kväll allesammans

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-07 20:09:35 följande:
    det är inte bara hon som är dryg mot lille liam, Olivia var de med här hemma.. för hennes rum var ju ett tjej rum där fick ju inga killar vara GRRR trots gillar de inte.. stackarn måste ju få vara med och leka då han inte har nån annan kompis här.. tycker allt synd om honom ibland i åtvid hade han massa killkompisar och olivia inte lika mkt tjejkompisar..
    jag säger ständigt till ungarna att ALLA får vara med.tjejer är att bråkiga och envisaSkrattande
  • ciccielv
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-08 08:08:03 följande:
    Hejhej på er tjejerHur har ni det i regnet? Här blir det lite småpyssel & sen ska jag & småtjejerna fira sambon som fyller 34 idag.
    här blir det lugnt idag.skitvädret gör ju att man får hålla sig inomhus.så det kommer bli en lång tråkig dag
    Cia80 skrev 2008-07-08 09:35:53 följande:
    Maryah,Mmm, tappen var mjuk och jag är öppen ca 1 cm.Fick beordring av bm att vila nu, för hon tror att det kommer dra igång idag eller i natt.Men jag vet inte riktigt om jag vågar tro på det. Tänk om det inte gör det då, då kommer jag ju bli superbesviken.
    då får man hålla tummarna att bebben tittar ut i natt.med sonen var jag öppen 3 cm på måndagen och först på fredagen satte förlossningen igång.
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-08 15:44:23 följande:
    Jag längtar oxå tillbaka till den tiden på BB, det är ju såå mysigt o nytt då o man är i ett lyckorus. Klart att det är såå himla mysigt o så sen oxå, men just den där tiden på BB när man går omkring med sitt lilla underverk i lilla plastbaljan, är speciell.
    ja den tiden är lycklig.här blir det dock inga fler barn efter vårat MA.maken är sugen,men jag vägrar gå igenom ett helvete igen och riskera att förlora ett barn till.Ledsen

vad har ni andra hittat på idag?här har vi varit iväg och shoppat lite,sen har jag sytt en massa dynor igen.en del ligger ute på tradera.

ikväll blir det lugnt framför tv.
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-07-08 16:45:28 följande:
    Japps då har vi fotat oss till tidningen då. Så v 28 kommer lille Filip med familj i corren. Vart vill ni ta fikat helst då??? Vilken tidpunkt funkar bäst för er?
    jag kan efter kl 16,och ev imorgon
    dinana skrev 2008-07-08 16:41:22 följande:
    vad heter du på tradera?
    jag inboxar dig mitt alias
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-08 20:27:28 följande:
    det är bra de, idag vart liam utanför igen, men han kom in och spelade spel istället, men lite less var han nog..
    ja idag fick man skälla en del på matilda.fast de blev arga då han rev ebba.jag har sagt att liam blir lite bråkig när han blir utanför och när han inte får vara med.men tjejerna bryr sig inte.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-08 20:43:07 följande:
    aj då, sj kom han in och sa att matilda slaggit honom när de var ute och lekte, men ja vet inte.. får ta och sätta dem i karantän i några dagar så kanske de förstår..

ja det småtjaffade en hel del allesammans.man hörde mest matilda och liam.det konstiga är att matilda och liam leker bra ihopp när de är själva,men i grupp blir det inte lika lugnt.

här sa de att liam slog dem.ungarSkrattande

Mammatill4a skrev 2008-07-08 20:39:52 följande:
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-08 20:34:12 följande: kanske man kan ses i valla?? nån dag nu när min karl har semester så kan vi träffas alla...
    jag tar gärna en fika efter 16 nån eftermiddag i valla gårdGlad
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-07-09 09:36:29 följande:
    Vart e de mest barnvänligt att fika? Måste juh se till att bestämma tid o plats nu så de blir av. Är juh bara två dagar kvar av denna vecka om inte nån kan i helgen... Sj kan ja inte då för min faster kommer på besök.
    i helgen kan jag inte fika.nästa vecka går villken dag som helst efter kl 16Glad
    Cia80 skrev 2008-07-09 08:33:15 följande:
    Ni som kan det här med att vara gravid.Hur vet man om man läcker fostervatten?Har varit inne en gång för jag trodde att jag gjorde det, men det var troligtvis bara en vattnig flytning.Vaknade runt 2 i natt av att jag kände att det var nåt som rann. Tog då på mig en binda. Kan fortfarande känna som en rinnande känsla.
    det låter som att vattnet har gått.när mitt vatten gick så kom första värken direkt med dunder o brakGlad
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-09 09:55:06 följande:
    ciccielv,Åh, jag har ju ont så vi får väl se vad de säger.Tar med bb-väskan ifall...men den får stå kvar i bilen
    åk till bb nu,strunt i att ringa.när mitt vatten gick så öppnades jag helt på en timme och förlossningen tog en timme.jag har dock haft snabba förlossningar
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-09 09:54:48 följande:
    ciccielv: Såg precis att du kan efter kl.16, så vad sägs om tisdag kl.16? eller 16.30?

jag kan tisdag.vart ska vi fika osv?om det blir i tornby/stan osv så kan jag komma vid 17.om det blir i valla så kan jag komma runt 16:30

vad ska ni andra hitta på idag?vi ska till skärblacka i eftermiddag.sen ska det städas o tvättas igen.

• ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-09 10:08:10 följande:
    ciccielv: Vi kan väl fika i valla?Vi håller också på och tvättar, i eftermiddag ska vi faktiskt till Valla

det blir bra.ska vi säga runt 16:30.vi kan ju ha sällskap bort till valla.ev har jag med stora sonen.fast det beror på villket humör han harSkrattande

ja idag ser det ut att bli bättre väder.

Svar på tråden Linköping, någon?