• Ionea

Linköping, någon?

Line79 skrev 2008-07-02 16:22:13 följande:
    Åh vad spännande med Cia. Håller tummar & tår!På fredag ska mina föräldrar vara barnvakt till Cornelia medan jag & maken åker till Gtb & ser Springsteen. Hur ska jag klara mej utan C ett helt dygn!Idag har vi ätit frukost på espresso house. Jätte mysigt fik de har öppnat. Har även hunnit med att träffa en vännina från gymnasietiden som fick barn i april. När jag tittade på hennes bb bild i corren så såg jag dej Ionea Så fina ni var.
    Tackar tackar

Men Cia80.. jag håller med LoVm.. skicka ett vräkningsbrev! Eller svälj en karta så att h*n hittar ut !

Jag vet hur det känns, gick över tiden med 5dgr och det kändes som en eeeeeeevighet. Hoppas att ni snart får träffa er lilla knodd!

Läste att det var fler trötta mammor här, jag är aptrött! försöker oss på att få Ion att sova hela natten helst utan amning (ersättning ok) men han vill inte ta ersättning då utan bara ligga hos mig och snutta... tips? jag ska ju börja jobba om 2 mån och vill HELST slippa amma på nattetid då!
    Ion rocks!
  • Ionea

För övrigt, vi har börjat med smakis jätteroligt!!

Ion rocks!
  • Ionea

Ja och väntan kan vara nog så tröttande och jobbig. Jag satt mest framför teven och glodde om jag inte fick totala rycket och lade mig på alla fyra och skurade under badkaret och sådana jobbiga saker

Ion är nu 4mån!! Tiden går alldeles för snabbt!!

Ion rocks!
  • Ionea

Cia80: golf!? va hurtigt

Vi har börjat med mild majsgröt, det är skonsamt mot magen och ska tydligen vara väldigt populärt att börja med. Sen om några dagar ska vi ge oss på palsternackspure! Han ser alltid liiiite skeptisk ut när han får första skeden sen mumsar han i sig och vill ha mer.. vet inte riktigt hur mycket man ska ge de små?

Tänkte också tanken att om han får lite mat innan läggdags så sover han längre.. men de små mängderna han får nu räcker kanske inte för att han ska vara mätt hela natten?

Snobben, skönt att sprutan gick bra! Ion var i upplösningstillstånd och jag var väl snäppet värre Flört på kvällen. Ja hans hår växer och växer, hoppas att han inte tappar det bara!

LoVm: tack Vad ska ni börja med för smakis?

Ion rocks!
  • Ionea

äsch.. h*n kommer nog snart ska du se Flört när du minst anar det!

Ion rocks!
  • Ionea

Haha åååh, längta SKA du göra!! Men det känns nog lättare om du ställer in dig på att bli igångsatt och sen kanske få en överraskning om h*n kommer innan det!!

Ion rocks!
  • Ionea

Välkommen JennyoPatrik!

Jag trivs bra i Linköping bott här nästan hela livet (minus ett glapp på 12 år hihi).
    Kul att plugga till lärare! Här måste jag nog först bestämma mig för vad jag ska bli när jag blir stor innan jag sätter mig på skolbänken. *ångest* men jag har ett bra jobb så jag ska inte klaga..

Dinana, håller tummarna för BIM!

Ion rocks!
  • Ionea
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-06 23:04:24 följande:
    Ionea: Var du i Lambohov på midsommarafton?Tyckte jag såg nån som liknade dig som gick förbi vårat fönster nämligen
    Jajjamensan, vi var och firade midsommar med svärföräldrarna Lambohov vart bor ni i Lambohov?

Apropå gäng i Ryd C.. man är ju inte liiite nojjig i bland när man går där på kvällen. Går aldrig ensam med barnvagnen t.ex. Inte för att jag tror att det ska hända något men man vet aldrig...

Regn regn och åter regn.. min man är expert på att vända kappan efter vinden, "va bra att det regnar, då slipper jag vattna!!" <--- så lät det igår.. "J*vla pissväder!!" <--- så låter det idag så idag blir vi inne och myser helt enkelt!
    Ion rocks!
  • Ionea

Mammatill4a, ja det är lite skrämmande och framförallt skittrist att det ska behöva vara så att man inte vågar sig ut egentligen.. *hu*

JennyoPatrik, grattis på förlovningsdagen! Vad ska ni hitta på då?
    Mannen min ska in till stan och klippa sig (tack gode guuud för håret börjar bli sådär äckligt långt!) och jag ska nog stanna inne hela dagen. OM det inte spricker upp lite senare för då ska jag ta mig i kragen och springa/gå/krypa runt spåret...

Ion rocks!
  • Ionea
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-07 09:24:59 följande:
    Ionea: Vi bor på Lantmannagatan 172.Vi stod som bäst o gjorde iordning midsommar maten i köket när ni gick förbi Sambon hade ryggen till så han hann inte se, men jag såg o sa det till honom, men då var det försent
    Haha typiskt!

Mammatill4a, usch ja! vi kommer ju definitivt inte bo kvar i Ryd när lillen börjar bli större..

Mannens dator kraschade nyss.. han hintar om att det kan bli dyrt nu när han kanske måste köpa en dator. Jag hintar tillbaks att klädkontot/Ullaredskontot bara växer och växer...
    Ion rocks!
  • Ionea

Mammatill4a, precis vad jag tänker också! trivs bra i Ryd men vill som sagt inte bo här när lillen blir äldre. Vi bor borta vid ändhållsplatsen för bussen, vi bor på en lugn gård och har bra grannar.

LoVm, ja eller hur så fort en teknikpryl kommer innanför dörrarna så växer klädkontot enormt!!

dinana, hoppas att det inte är mensen *håller tummarna*

Ion rocks!
  • Ionea

Cia, du ska nog se att det händer snart tänk att snart har du ett liiiitet liiiitet barn i famnen som är det underbaraste och finaste du sett!

Ion rocks!
  • Ionea
    Cia80 skrev 2008-07-09 06:14:04 följande:
    Godmorgon tjejer!Hoppas allt är bra med er.Här är det väl inte direkt på topp, men vi får väl se vad som händer under dagen.
    Godmorgon! Hoppas att det börjar göra förj*kla ont snart du...
    Ion rocks!
  • Ionea

Cia, jag håller med ovanstående talare, ENVIS liten skrutt du har Flört men det är ju som du skriver.. om en vecka så har du den lille i famnen och myser..

Idag var vi på BVC och Ion går upp i vikt som han ska (fast inte så jäääättemycket) och mår kanon. Väger nu 6.280 och är 63 lång Så det är bara att fortsätta att kämpa med maten så gott det går!

Imorogn bär det iväg till Sunne! Ska träffa 3 små bebisar och umgås med goa vänner Härligt!!

Ion rocks!
Svar på tråden Linköping, någon?