• dinana

Linköping, någon?

Cia80 skrev 2008-06-24 14:37:28 följande:
    Ska bli skoj och se hur jag blir sen. Hur lång tid det kommer ta innan jag vågar ge mig ut utanför dörren ensam med bebis Nu har vi tajmat det så bra så sambon kommer vara hemma i ca 7 veckor och det känns skönt. Då kan vi "landa" tillsammans och försöka komma in i våra roller och lära känna bebis.
    Jag tyckte det bara var skönt att komma ut efter bebisen var född. Jag hade gått upp en hel del under graviditeten och ville gå ner de där extra kilona. Dock fick jag restriktioner från MVC att jag inte skulle röra mig för mycket efter operationen. Men vi gick nog tre-fyra kilometer om dagen ändå (och det var ju perfekt väder då i januari att röra på dig). Lite snö har ju aldrig hindrat en barnvagn =) Hoppas att nästa bebis kommer när det är lite kyligare ute så man kan gå på långpromenader när det inte är så varmt.
  • dinana

Varför skall det vara så tråkigt väder ute. Var ute en sväng igår, men fy fasen vad det blåste. Min vagn är svårvält, men man fick verkligen hålla ett extra tag i den så den inte stack iväg för en. Idag skall jag nog gå utan barnvagn istället en sväng. Jag måste börja röra mer på mig. Ingen mer i närheten som vill börja promenera lite?

• dinana

Nej tyvärr, bor en bra bit därifrån. Bor bredvid IKEA/Ikano.

Jag gick upp 18 kilo när jag var gravid, gick ned dem på två månader plus lite till. Men tyvärr så har jag gått upp en del sedan dess, och det är omöjligt att bli av med de där extra kilona nu (även om jag kör med samma diet). Har börjat att ge upp. Börjar längta efter riktig sommar utan massa blåst så man kan gå ut och njuta lite.. nu är det bara blåsigt, blött och kallt ute. Hur roligt är det liksom att dra på sig vantar och mössa för att man skall kunna gå ut utan att frysa ihjäl. Vart tog sommaren vägen?

Elphaba skrev 2008-06-25 13:41:27 följande:
    Jag skulle verkligen behöva komma ut och promenera, har ju både hund och barnvagn nen det blir mest korta vändor med hunden och så får hon springa lös själv istället, har så dålig motivation. Och med vagnen blir det in till stan :P förbränna pengar istället för kalorier.. ;) Har förvisso gått ner alla gravkilon (de var borta efter några veckor) och lite för mycket till, (skulle egentligen behöva gå upp lite), men konditionen och muskulaturen är fortfarande slapp efter åtta månaders graviditet med extrem foglossning från v15 :/ (3 mån efter förlossningen nu) - Men du bor inte nära Berga, va?Cia: Grattis på födelsedagen. Se det som positivt om bebis håller sig i magen idag, då slipper h*n dela födelsedag med sin mamma - kanske inte jättekul när man kommer upp i åldrarna.Har du provat alla "tricks" som sägs hjälpa? Trappspringning, färdknäpp, ananas, situps? ;) Jag hoppas din lilla knodd kommer snart, passa på att njuta med en bok eller en bra film (och kunna se hela på en gång) nu, för sedan blir det mindre med den saken :)Glitterkorn: Vad hände med spjälsängen ni hade? Ett tips är att kolla fyndhörnan på Ikea för spjälsängar, vi hittade våran Leksvik där, nypris runt tusenlappen, men fick den för 6 eller om det var 700 kronor, och det var inte en repa på den. Brukar stå spjälsängar där ganska ofta.
  • dinana

Blir en hemmasittar dag igen då... har diskat klart nu och jag har bara en tvätt kvar i maskinen som skall köras. Borde be sambon om hjälp, men vi har bråkat så han pratar inte med mig (inte på det där trevliga sättet som han brukar). Är ju mitt fel att vi är osams nu så jag kan ju inte göra så mycket mer än att låta honom vara i fred. Har ni något tips på kul middag som man kan fixa till som kanske får honom på bättre tankar?

• dinana

mm, grillat hade säkert varit gott, men sambon avskyr kött så kanske en annan dag när han inte är hemma. blev grillad smörgås här i alla fall. upptäckte att det 'r forboll ikväll igen. så skall bunka upp mig framför teven med en står bunke med feta popcorn.

mmm

• dinana

Apropå skor, det är Mollys nya stora passion. Hon älskar att gå och hämta skorna och rada upp dem på vardagsrumsbordet. Först i storleksordning, sen i färger, och sen i mamma skor - pappas skor och mollys skor. Sen kan hon hålla på å plocka med dem och knyta upp skosnörena... funderar på om det är skofetisch (vad tror ni?)

• dinana
    glitterkorn skrev 2008-06-27 16:19:53 följande:
    Hej ! :)Vad sött tänk när Julle börjar springa omkring o plocka med allt :DFebern har gått ner nu så det känns skönt , han åt tom lasange i dag ( han har bara ätitgröt o välling dom andra dagarna ) Så jag hoppas han är på bättringsväg nu :) Försökte ringa doktor anders förut (en doktor här i stan som vi har avrt hos) men han ahde tyvär semster så det fick bli bvc i st , sk höra av mig till dom på måndag om det inte blev bättre under helgen.Btw , jag prova naturdiet chokladmix i dag MYCKET godare än jordgubben ! Så nu är jag på hugget med bantandet igen ;) Men tänker dock inte köra en hel ren kur men ag måste då i min lite riktig mat oxå ;)
    kan rekommendera allevos banan/hallon då, det är en favorit.. men det är omväxlingen som är bäst. älskar även de nya smoothiesarna de säljer. har sett dem i vissa butiker (hemköp på filbyter och apoteket tror jag också säljer dem). smaskis =)
  • dinana
    glitterkorn skrev 2008-06-27 19:16:08 följande:
    Får ta och prova den =)Funkar det för er att gå ner i vikt med hjälp av ex. naturdiet ?
    Jag körde på naturdiet, allevo och nutrilette hela förra våren, gick ner från 76 till 56 då. 20 kilo totalt. Men nu när jag tänkte försöka igen så har jag inget tålamod längre, vilket betyder att en å annan onyttig sak slinger ner emellan också vilket betyder att det inte funkar alls. Men jag hade bättre kontroll över mig själv för ett år sedan. Nu kan jag ju inte lita alls på min kropp.

Har fortfarande gravidsymptom trots mens.
  • dinana
    glitterkorn skrev 2008-06-27 19:58:55 följande:
    Men körde du ren kur då eller kombinera du det med vanlig mat ?Har du gjort något gravtest ??
    Ja då körde jag med ren shakekur, kanske hände att jag bytte ut något shake mot mat, men i stort sett inte. Drack väldigt mycket i alla fall och tränade jag mycket en dag så tog jag kanske ett extra mål. Mycket frukt och grönsaker också utöver shakemålen. Men man orkar ju bara med detta i max två veckor. Åtminstone jag i alla fall klarar inte mer.

Nej inga fler tester.. känns onödigt då det antagligen blir negativt ändå.
Svar på tråden Linköping, någon?