Linköping, någon?
Cia: Men jösses vad tråkigt... Hur känns det nu då? Jag antar att du hoppats på att ni skulle fått vara kvar och föda barn...
Cia: Men jösses vad tråkigt... Hur känns det nu då? Jag antar att du hoppats på att ni skulle fått vara kvar och föda barn...
Cia: ska du sättas igång på fredag?
Cia: Vi åkte in när jag hade ca 1 minuts värkar var femte minut. Vilket i mitt fall var direkt för det hela började så... Så i princip åkte vi in precis när mina värkar startade... Sedan kom bebis ganska snabbt. Stanna inte hemma för länge bara...
Cia: Nu kommer nog bebben... Ring gubben!!! Vad roligt för er!!! Lycka till!Om den kommer imorgon så kommer den på min namnsdag, det du!!!
Cia: Lycka till!
Cia: Jag tyckte oxå att det var skönt att trampa mig genom värken. Har också hört det där om att det brukar ta tid för förstföderskor, men jag är så glad att vi åkte in direkt för det gick jättesnabbt... Gör som du känner!
Cia: Har ni bestämt er för att åka in? Jag tycker nog det låter som en god idé? Många kramar!!!
playmate86: Aj, aj, aj det låter inte alls trevligt...
Här i Karlstad vräker det ner en massa regn. Inte alls kul... Sambon är iväg en sväng till IKEA för att köpa en garderob och lite småplock till Gabriels rum som vi fixat med i flera dagar. Det blir verkligen jättebra. HAde gärna följt med men Gabriel osv så gott att vi bestämde oss för att inte väcka på honom.
Vi vet ännu inget mer om sambon jobb i Lkp, men troligen ses vi efter semestern. Ska bli kul eftersom det känns som vi "känt" varandra länge i den här tråden. Gabriel blir snart 5 månader och jösses vad han utvecklas snabbt i den här åldern. Jätteskoj!!! Vilken resa man får vara med om. Underbart!
Alla ni nya som vill stå med i vår lista, inboxa mig så fixar jag det. Ev. ändringar kan ni väl också inboxa mig om. I slutet av den här månaden kommer jag skapa en del 2 av den här tråden och då tänkte jag skriva in alla i samma lista.
Må gott alla!
Dinana & Mamma till EKNS: Nu är ni med i listan! Sorry att jag missat er. Det var inte alls meningen!!!
Tjenare! Imorse när jag skulle ge Gabriel lite gröt så såg jag en vit prick i tandköttet. En tand på G!!! Spännande, spännande. Det är inte mycket som krävs för att att en ganska nybliven mamma ska kanna att det är spännande...haha... Jag läser att ni städar. Herregud, jag tycker knappt jag gör annat än och städar, tvättar o diskar. Ända tycks det aldrig bli klart. Tvättberget växer trots att jag tvättar jämt... Jag blir tokig. Tack och lov har vi en bra tvättmaskin med hög centrifugering så tvätten torkar snabbt. Men jag skulle bli överlycklig av en torktumlare. Jag har katthår på allt och i en torktumlare så fastnar ju endel hår i luddfiltret...
Idag ska vi försöka fixa det sista i Gabriels rum. Ni som har barn, när fick de börja sova i eget rum? Eller när tycker ni att det är dags att sova i eget rum?
Må gott.
ciccielv: Jag vill gärna kolla på det du gjort. Men kom inte in på din sida...
dinana: Usch, vad tråkigt!!! Det är en tuff arbetsmarknad, helt klart. Har många kompisar som liksom jag är lärare och de söker jobb efter jobb men får aldrig ngt. Det är inte lätt. Själv har jag haft tur som är fastanställd och har ett jobb att gå tillbaka till efter ledigheten. Hoppas det löser sig för dig!!!
dinana: Men usch vilken jobbig sits du/ni är i... Vad gör din sambo då?
Ciccielv: herregud, det låter ju helt galet!!! Ska ni flytta!?! Det där måste ni ju gå vidare med, det låter helt sjukt att det är ni som ska väck liksom... Flytta på problemet istället, tänker man...
Nyfiken på hur det går för Cia. Någon som hört ngt? Är allt bra?
Hejsan!
Har nu tillverkat del 2 av den här tråden... Hoppas ni hänger med dit!
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html
Här är nya tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html
Mvh
Elli