• Anonym

Vad kostar det att göra en kirurgisk abort i Helsingborg?

Vill inte skriva anledningen här..bara att jag inte är en hemsk människa!

Är det någon som vet vad en abort kostar i Helsingborg och när en kirurgisk abort kan göras (vägrar göra medicinsk)...är i v.6???

Väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad kostar det att göra en kirurgisk abort i Helsingborg?
  • Fru annmi

Det kostar väl som en vanlig Op 180Kr

• Anonym

Tack Kostar det första läkarbesöket när man bokar aborten och får konstaterat vilken vecka man är i???

• Fru annmi

Gör du det på mvc så kostar det inget.

• Fru annmi

Får du välja Kir.Abort då?
    De säger ju att före en viss v måste man göra medecinsk....

• Anonym

Vilken vecka måste man vara i för att få göra kirurgisk?

• Anonym (v)

Undrar eftersom du skriver vad aborten kostar i helsingfors, bor du inte i Sverige, så du inte ingår i det svenska vårdsystemet?

Annars, är det väl samma pris oavsett var man bor.
    Men, det går att "köpa" vård och de som inte tillhör svenska vårdsystemet får då betala hela kostnaden, vilket är mer än 180 kr.

• HWikström

Men snälla, Helsingborg ligger ju i Sverige. Jag tror att man kan göra medicinsk tills vecka 11. Sen gör man en tvåstegs abort.

• Anonym (v)
    HWikström skrev 2008-05-01 18:41:55 följande:
    Men snälla, Helsingborg ligger ju i Sverige. Jag tror att man kan göra medicinsk tills vecka 11. Sen gör man en tvåstegs abort.
    Jahaaa...och till Helsingborg går inga vägar/tåg/bussar mm från andra länder? Jag vet att det ligger i Sverige, men det ligger i en "kant" av Sverige som man kanske tar sig till om bor utomlands men vill till Sverige för att få vård här.

Tänkte mer på att isådana fall är prisuppgiften fel.
  • sleeping angel

medicinsk abort till vecka 9
    kirurgisk abort til vecka 12 ( eller är det 14?)
    sen är det två steg, både och så att säga fram till 18 ( eller 22 om man har tillstånd från sos)

• Mamma 85a

Förlåt att jag la benämningen på helsingborg, klart jag bor i sverige Tack för era svar

• Mamma 85a

Hmm okej, råkade posta mitt namn..jaja...

Svar på tråden Vad kostar det att göra en kirurgisk abort i Helsingborg?