• gndl

Mutsy del 7

Nu har vi fått leveransbesked om vår Slider, preliminärt v 22, så om det blir hyfsat i närheten av det är det betydligt snabbare än beräknat. Blir till att övningsköra i ett antal veckor i så fall!

Bra initiativ att starta ny tråd Stormis..

• gndl

Hej allihopa!
    Går och väntar på vår Slider som skall komma om några veckor. Är så nyfiken på hur denna är att jag måste fråga om någon har eller fått pröva denna och kan komma med lite synpunkter?

• gndl

Linn: Grattis till ett bra köp! Vi beställde vår Slider den 14 april och fick leveransbesked 29 april. Jag blev först lite nervös och undrade om man kunde lita på att Ping-pong höll vad de lovade, blev dock lugnade av "Stormis", (Tack) Vi besked om att vår order skulle skickas v 22, och det höll dom. Vagnen är skickad och vi får den troligtvis imorgon. Det var betydligt snabbare än vad jag förväntade mig då jag hört andra som fått vänta länge. /Danne

• gndl

Lite första reflektioner om Slidern. Bara provvkörd inomhus dock, tänkte vänta med att bli idiotförklarad av våra grannar genom att börja gå med barnvagn ett par månader för tidigt. För det första känns den grymt smidig, lätt att både "flippa" handtaget och att helt vända sits/liggdel. Jag var lite orolig för hjulen då det inte gick att välja lufthjul men det känns kanon. Vagnen är lätt att fälla ihop när man delar på liggdel och chassi, då blir den grymt liten. Vi köpte en bilstol safe2go med för att denna passar direkt på chassiet. Här kommer ett par saker vi inte riktigt är kompis med än, det är lite omständigt att ta loss liggdelen om man vill ha hantaget kvar på chassiet, vilket ju man måste om man skall sätta på safe2go:n. En annan sak som jag tror mer handlar om att vi inte riktigt lärt känna vagnen än är att när vi fäller ihop vagnen med liggdelen på har vi inte hittat hur man får liggdelen i rätt lutning för att den skall bli så kompakt som möjligt. Men överlag så känns det kanon och framför allt så är det i mina ögon en utav de finaste vagnarna som finns. Joey delen till 4ridern slår den kanske på fingrarna men annars vet jag ingen. Mer reflektioner kommer när vi gjort en mer grundlig djupdykning i alla funktioner. /Danne

• gndl

Glitter: Min upplevelse är att Slidern är en hög vagn, jag och min sambo är 175-180 cm och det finns gott om marginal att höja handtaget för oss. Sen är ju liggdelen i alla fall enligt min uppfattning mkt högre än andra populära märken, att se en Bugaboo och jämföra höjden med en 4-rider eller Slider är ju nästan lite komiskt idag tycker jag. Vi väntar barn så vi känner och klämmer på vår vagn inomhus nu, tror vi kommer att vara jättnöjda, det är några saker som jag har lite funderingar kring men jag har mailat över lite info till Stormis så det kommer nog en uppdaterad FAQ snart./Danne

• gndl

ludicrous: Vi använder ju inte vår vagn ännu, men jag monterade på sittdelen och, ja benen blir nog i vinkel även när man lägger den ner. /Danne

Svar på tråden Mutsy del 7