Inlägg från: Mullbäret |Visa alla inlägg
  • Mullbäret

Mutsy del 7

Hej alla Mutsyälskare!

Jag och min sambo är så så nära (supernära!) att köpa en Mutsyvagn (4 Rider eller nya Slider) till vår januaribäbis. Och efter att ha läst alla era inlägg och alla sju Mutsytrådarna här på FL är vi nästan övertygade.

Jag har bara en tveksamhet, och det är att styret (för båda modellerna) är för högt för mig, även när det är i allra lägsta läget. Hur upplever ni andra, som är runt 1.60, att vagnen känns. Väger alla fördelar över, trots att den känns så hög? Eller kan jag räkna med axel- och nackkramp?

Vad jag förstår går det här i Stockholm ännu inte att känna och klämma på Slider-modellen, men är det någon som köpt den "oklämd" och blivit nöjd? Jag tycker att färgerna känns mer tilltalande än ex. 4 Ridern (som vi testkört på Mammarazzi), samt att tyget är lite striktare och inte så påsigt. Stämmer det?

Förlåt om det blev ett långt inlägg, men det är ju ett så stort och dyrt köp, så vi vill vara helt säkra på att Mutsy är vår vagn!

• Mullbäret

Tack så mycket för snabba svar, Glitter, Meme06 och Norpans mamma! :)

Det är 30 procent flyttrea på alla Mutsyprylar i Mammarazzibutiken i Stockholm, augusti ut - så nu blir det nog helt säkert en Mutsyvagn här hos oss också! Och till bra pris!

• Mullbäret

Ice82: Min sambo är också lång, strax under 1,90 och han är helsåld på alla Mutsys vagnar! Dessutom gillar han idén att obehöriga småttingar och hundar inte kan ta sig upp i liggdelen hur lätt som helst. Jag kan tänka mig, som du skriver, att man som kort faktiskt vänjer sig vid det lite högre handtaget.

Så - klart det blir en Mutsy! Frågan är bara om vi vågar köpa en Slider på nätet, utan att ha kunnat känna och klämma på en i förväg ...

• Mullbäret

Stormis: Jo, jag slog också i chassit när jag testkörde 4R i butik nu i veckan, och hade restaurangläge på handtaget.

Jag har sett på nätet att Slidern är nästan 10 cm lägre i sitt högsta handtagsläge. Men är det någon som vet hur lågt det lägsta läget är? Jag hittar inte den informationen någonstans.

Förresten, Stormis, vad är det du nu tycker är bättre med Buggan? Vi har ju bara känt på den i butik, men tycker att den känns nästan fånigt låg. Men den kanske gör sig bättre som sitt- än liggvagn?

Svar på tråden Mutsy del 7