• Ice82

Mutsy del 7

Oj, här har jag inte hängt med.... har kollat under mina favoriter, men sett att ingen skrivit i Mutsy-tråden men så var ju inte fallet. Bara att det var en ny tråd upplagd...

Nu är det ca 2,5 månad kvar tills jag förhoppninsgvis får köra våran Mutsy på riktigt, den står och glänser hemma.
    Längtar så otroligt mycket efter bebis

• Ice82

Vi har också funderat på Izi sleep eftersom vi köpt en Mutsy och de på Knodd (www.knodd.se) i Sollentuna sa att Izi sleepen och Maxi Cosin funkar som babyskydd med adapter på vagnen... jag hoppas verkligen att det är så. Så sa de iaf. till oss när vi där för någon/några månader sedan. Och eftersom de säljer både Izi sleep och Mutsy där så borde de väl sälja adapter också!?

Kanske ska ringa och kolla så man inte köper babyskyddet och så går det inte att använda på vagnen ändå Det vill man ju kunna, lite det som är grejen!

• Ice82

Jaha vad bra Linn78 att affären i Malmö säljer adapter som passar med Mutsy och Izi sleepen.
    Ringde knodd igår och de sa att Mutsy strulat som sjutton med att börja sälja adaptern till just Besafe babyskydden. Mutsy har tydligen skjutit upp leveransen och tillverkningen hela tiden så hon sa att de ev. kunde få hem adaptern i augusti/september men visste inte alls säkert.
    Fattade tyvärr inte riktigt vad den adaptern hette om det var adaptern till Traveller som gällde?! Blev lite virrig av försäljarens prat om allt.

Vad heter affären i malmö som säljer adaptern, vet du om man kan beställa dem via nätet? Vore kanon eftersom vi bor i Gävle och det verkar inte vara det lättaste att få tag på en adapter här i närheten...
    Annars har vi funderat på Maxi Coxi, men vi skulle så gärna vilja ha Izi sleepen tack vare att bebisen kan ligga ner i den.
    Och Travellern är det väl låång leveranstid på, vi ska ha barn i augusti, undrar om den hinner komma tills dess?

• Ice82

Maxi cosi ska det naturligtvis stå

• Ice82

Nu har vi äntligen köpt babyskydd och adapter till vagnen, det blev ett Maxi Cosi, var alldeles för struligt att försöka få tag på adapter så man kunde ha något annat babyskydd på vagnen... (iaf. här runtomkring Gävle där vi bor) tråkigt men så är det. Vågar inte chansa heller och vänta till augusti då de sa att adaptern till Besafe skyddet skulle komma. De verkar ju skjutits upp flera ggr.

Men vi är jättenöjda, nu fick vi ett babyskydd med bas också som man kan använda med bälte eftersom vi inte har isofix i vår bil!
    Så nu är det bara att vänta på att bebisen ska komma

Tycker förövrigt att Mutsyn växer i mina ögon för varje dag jag ser den stå och glänsa hemma hos oss, längtar tills vi får köra den med vår Pärla i

• Ice82

Kan ju passa på och fråga om ni har tips på någon bra skötväska som passar bra på Mutsyn?! Tänkte att jag skulle försöka hitta en praktisk OCH snygg väska.

Ska man ha en skötväska med sånt där värmefack eller vad det kallas eller är det överreklamerat?

Nån som har nå tips?

• Ice82

Vi har en Mutsy 4-rider, vi köpte Maxi Cosi och även adapter så att vi kan ha den på vagnen. Eftersom vi får barn i augusti så vet jag inte ännu om den funktionen kommer att användas men min idé är att kunna använda det så mycket som möjligt för smidighetens skull

Låter bra skumboll att du använt den funktionen och att du är nöjd med det!

• Ice82

Mullbäret: Vi har köpt en Mutsy 4-rider till vår bebis som ska komma nu om några veckor, så jag har tyvärr inte provat den på riktigt med bebis i MEN jag är 1,59 och tyckte också att handtaget kändes lite högt i början, men nu är jag van när jag provkör den. Sen funkar vagnen utmärkt till min sambo som är 1,93, han kommer nära bebisen men har ändå utrymme för fötterna så de slår inte i vagnen när han kör den.

Klart att du ska köpa en Mutsy

• Ice82

Ja synd att slidern inte finns i butik, så ni kan klämma och känna innan ni bestämmer er....

Svar på tråden Mutsy del 7