Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Mouche:
    Jag förstår vad du menar. MIn dotters ben slängs ännu inte ut, men det glider alltid utanför när hons somnar. Benen är ännu så korta så att det blir bara foten som hänger ut och det stör inte. Men jag har ingen aning om vad man skulle kunan göra åt det????

Silva

• Stormis

Simonsmami:
    Åh, värsta lyx-kitet. Klart att du kommer att bli nöjd!

• Stormis
    Simonsmami skrev 2008-06-10 21:12:24 följande:
    Ja, hoppas jag blir nöjd! Men det tror jag absolut. Är bara lite tveksam till om vagnen skulle gå sönder. Vad gör man då? Skickar tillbaka den till Tyskland verkar inte så smidigt?? Fick iaf leverensbesked idag, v 30.
    Om det är "worl wide guarantee" borde det gå att lämna in hos en återförsäljare i Sverige, men de kommer nog att säga att de inte gör det. Vi köpte en iPod i Bankok, men kunde reparera den i Växjö. Jag har preceis kompletterat garaget med en BB Bee, köpte den till slut i sv butik eftersom priset inte skiljde så mkt + att smarta säljaren sa att det då skulle vara enkelt att lämna in den hos dem vid ev fel. I BB-tråden står det en del om trasiga chassin och de som köpt i England etc skickar dem dit. Så antagligen måste man vända sig till PingPong om man köper där, fast det borde inte behövas.

Oj, långt och snurrigt...
  • Stormis

Ang skötväska så skulle jag tipsa om Ju Ju Be eller Petunia. De har båda spännen som man fäster runt handtaget på vagnen och sedan hakar i väskan i. Så länge man har liggdel kan man ju slänga vad som helst över handtaget med inte med sittdelen. Eftersom handtaget inte är ledat tycker jag att SkipHop Duo(?) inte sitter så bra. Deras Saddlepack funkar ju som Mutsys, dvs har spännen, men då fästs väskan precis där man har händerna. Jag har löst det hela med att köpa Ju Ju Be's spännen löst (175 hutlösa kr) och hakar sedan i min vanliga handväska som nu förvandlats till skötväska
    PS Viss reservation på modellnamnen, är ingen skötväske-freak...

• Stormis
    Glitter2 skrev 2008-06-19 21:07:39 följande:
    Var på Knodd och kollade in Mutsy idag. Mycket förtjust i den vagnen de hade inne! De har bara 4ridern inne men ärligt talat är det nog den vi är mest inne på. Om några veckor skulle de få in Slidern så då tar vi en titt på den också.Men vad gäller klädslarna är jag inte så förtjust i den där plastiga känslan som flera hade. Vad säger ni? Är alla sådär, hmm glatta i tyget?
    Svårt att riktigt veta alla tygers "glattighet" , men det finns ju nu åtminstone 2 serier tyg (team, cargo mm) och de borde väl skilja sig lite?
  • Stormis

Min Joey Champagne är nog också ganska glatt. Estetiskt tycker jag att den är snygg, blir likom mer guldskimrande. Dock glider dottern neråt i sittdelen, men det fixas med hjälp av dyna samt att hon nu också kan sitta bättre själv. Slidern har ju ergonmisk sits så på den modellen finns ju inte glidproblemet.

• Stormis

Jösses vad ni skrivit på!
    Ja, ja, jag vill bara meddela att jag numera är Mutsy-lös och säkert inte kommer att hänga här så mycket (fast jag kommer liksom Forsea säkert inte att klara av att lämna er helt...). Är supernöjd med vagnen, så riktigt varför jag sålde vet jag inte . Kompletterade vagnparken med en Bugaboo Bee inför en charter och helt plötsligt insåg jag att det bara var den jag använde och det är ju dumt att värma upp källaren med två fina Mutsys. Så kan det gå...

Angående åkpåsar hade jag Mutsys egna vanliga och den är kanon.

Lycka till!

• Stormis

Har ni sett den här annonsen på Blocket:
    www.blocket.se/vi/16999709.htm
    Är det verkligen en Mutsy? Måste vara lastgammal i såadana fall. Urban Rider är ju dessutom 4-hjulig. Jag mailade henne, får se om hon svarar.

• Stormis
    Glitter2 skrev 2008-07-11 20:21:50 följande:
    Fråga till er Mutsyägare. Finns det en Joey Champagne? Det var någon som skrivit detta tidigare men jag kan inte hitta den.
    Champagne har utgått som färg. Får hålla koll på Blocket
  • Stormis

Dr A skrev 2008-07-11 22:45:21 följande:

hej alla proffs! jag är total nybörjare på denna vagn. är ute efter en sittvagn som är vändbar och har inte förstått om det gäller för någon av mutsy-modellerna eller ej. det ser inte ut så på deras hemsida men på babybee.se står det att den är vändbar. tack för hjälpen!
    Alla utom Transporter och sulkysarna är vändbara, dvs UR, 4R,3R och Slider. Tror att du hittar mer info i FAQ-tråden i TS än på deras hemsida...
  • Stormis
    waldemar skrev 2008-07-13 18:20:00 följande:
    Hej Mutsy-fantaster!Vi funderar på att köpa en Slider. Någon som har erfarenhet av denna vagn? Jag lutar åt en grön, någon som sett färgen i verkligheten? Är rädd att den är för gäll! Är mycket tacksam för alla synpunkter på vagnen!
    Tror att "gndl" är den enda i tåden med en Slider, fast de väntar fortfarande på bebis.
  • Stormis

Mary Wollstonecraft skrev 2008-07-19 11:37:52 följande:

Får man kidnappa tråden med en omständig fråga om åkpåsar? Har frågat tidigare, men inte riktigt fått någon kläm på hur de fungerar... Vi har er UR, och använder sittdelen nu. I den finns ju en sele, som användes till sonen eftersom han annars bökar omkring och glider ner i sittläget. Nu undrar jag hur det fungerar med Mutsys åkpåsar, finns det "hål" i ryggen på dem för selen, så att man kan spänna fast barn och påse så att de inte åker ner? Vill ju inte riskera att köpa en och så visar det sig att den bara glider iväg. Samtidigt måste vi ju ha en åkpåse i höst eftersom sittdelen är väldigt öppen och oskyddad nedtill...
    Det är både hål för selen samt en ficka som man trär över ryggen så att den skall sitta fast. Funkar bra. Glider liiite, men fickan fångar upp så att den inte glider långt. Vi använde den hela vintern och tyckte att den funkade super. Man kan också ta av hela locket så att det bara blir en sittdyna kvar.
  • Stormis

Jag hade först en UR, tyckte att den var lagom i höjd (handtaget). Köpte den en 4R som är mkt högre! Lägsta läget tyckte jag var för högt (är 1,65), men om man har det från början tror jag att man inte tänker på det. På "restaurangläget" slog jag i benen i chassit så det funkade inte heller. Slidern har inte lika högt handtag och är lättare. Tror på den (även om jag aldrig sett den irl. gndl här på FL har köpt den.

Majomaj:
    Om vikten är viktig för dig tror jag att du kommer att tycka att Mutsy blir för tung, åtminstone 4R. Jag har gått från 4R till BB (förlåt alla ) och gillar den bättre. Men Slidern är ju som BB fast mes större framhjul. Och tyngre. Så den är helt klart intressant!

• Stormis
    Mullbäret skrev 2008-07-31 13:05:38 följande:
    Stormis: Jo, jag slog också i chassit när jag testkörde 4R i butik nu i veckan, och hade restaurangläge på handtaget.Jag har sett på nätet att Slidern är nästan 10 cm lägre i sitt högsta handtagsläge. Men är det någon som vet hur lågt det lägsta läget är? Jag hittar inte den informationen någonstans.Förresten, Stormis, vad är det du nu tycker är bättre med Buggan? Vi har ju bara känt på den i butik, men tycker att den känns nästan fånigt låg. Men den kanske gör sig bättre som sitt- än liggvagn?
    Har ju aldrig använt den som liggvagn så jag vet inte. Men visst, det både ser dumt och opraktiskt ut. Men liggdelen har man ju så kort tid så det är synd att låta det bestämma behovet tror jag. Dessutom tillåter ju en ergonomisk sittdel ett tidigare byte om man så skulle vilka. Det jag gillar bättre är framförallt:
    -vikten
    -valfriheten med alla tillbehör, lätt att fräscha till
    -tvättbar
    -sitter så mkt bättre i sittdelen.
    Men om Slidern hade funnitd när jag beställde min 4R är det inte säkert att jag hade bytt. Jag tror på den, även om jag bara läst om den.
  • Stormis
    Simonsmami skrev 2008-08-01 14:21:09 följande:
    Har nu fått min 4-rider från pingpong och är så nöjd. Men hur fäller man ihop den? Någon som vet?
    Du drar i grejen runt handtaget på vänstra sidan (ej den röda lilla spaken, den drar du i för att lossa upplåsningsmekanismen när du ska fälla upp) samtidigt som du trycker in reglaget för handtaget i botten. Det är lite trixigt, men lär sig. Du trycker liksom inte neråt, utan framåt/neråt - sikta på framhjulen med "trycket". Lycka till!
  • Stormis

Restaurangläget = helt nedtryckt så gott det går, är inget körläge. Kallas så för att vagnen då tar minimalt me plats där det är trångt, tex på restaurang. Töntigt, men så är det

• Stormis
    Zirup skrev 2008-08-01 21:30:08 följande:
    Nu har dom ringt från Villa Magnolia! Vår vagn står guldbeige och fin och väntar på oss! Jättespännande!
    Nya Team-färgen? Ser kanon ut på bilderna. Hoppas att den är lika snygg irl!
Svar på tråden Mutsy del 7