Mutsy del 7
Ny uppdaterad FAQ-tråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html
Danne - kanske du kan komplettera med mer info om Slidern?
Silva - och du om Transportern?
Ny uppdaterad FAQ-tråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html
Danne - kanske du kan komplettera med mer info om Slidern?
Silva - och du om Transportern?
Mouche:
Jag förstår vad du menar. MIn dotters ben slängs ännu inte ut, men det glider alltid utanför när hons somnar. Benen är ännu så korta så att det blir bara foten som hänger ut och det stör inte. Men jag har ingen aning om vad man skulle kunan göra åt det????
Silva
Simonsmami:
Åh, värsta lyx-kitet. Klart att du kommer att bli nöjd!
Ang skötväska så skulle jag tipsa om Ju Ju Be eller Petunia. De har båda spännen som man fäster runt handtaget på vagnen och sedan hakar i väskan i. Så länge man har liggdel kan man ju slänga vad som helst över handtaget med inte med sittdelen. Eftersom handtaget inte är ledat tycker jag att SkipHop Duo(?) inte sitter så bra. Deras Saddlepack funkar ju som Mutsys, dvs har spännen, men då fästs väskan precis där man har händerna. Jag har löst det hela med att köpa Ju Ju Be's spännen löst (175 hutlösa kr) och hakar sedan i min vanliga handväska som nu förvandlats till skötväska
PS Viss reservation på modellnamnen, är ingen skötväske-freak...
Min Joey Champagne är nog också ganska glatt. Estetiskt tycker jag att den är snygg, blir likom mer guldskimrande. Dock glider dottern neråt i sittdelen, men det fixas med hjälp av dyna samt att hon nu också kan sitta bättre själv. Slidern har ju ergonmisk sits så på den modellen finns ju inte glidproblemet.
Jösses vad ni skrivit på!
Ja, ja, jag vill bara meddela att jag numera är Mutsy-lös och säkert inte kommer att hänga här så mycket (fast jag kommer liksom Forsea säkert inte att klara av att lämna er helt...). Är supernöjd med vagnen, så riktigt varför jag sålde vet jag inte
. Kompletterade vagnparken med en Bugaboo Bee inför en charter och helt plötsligt insåg jag att det bara var den jag använde och det är ju dumt att värma upp källaren med två fina Mutsys. Så kan det gå...
Angående åkpåsar hade jag Mutsys egna vanliga och den är kanon.
Lycka till!
Har ni sett den här annonsen på Blocket:
www.blocket.se/vi/16999709.htm
Är det verkligen en Mutsy? Måste vara lastgammal i såadana fall. Urban Rider är ju dessutom 4-hjulig. Jag mailade henne, får se om hon svarar.
Dr A skrev 2008-07-11 22:45:21 följande:
Mary Wollstonecraft skrev 2008-07-19 11:37:52 följande:
Jag hade först en UR, tyckte att den var lagom i höjd (handtaget). Köpte den en 4R som är mkt högre! Lägsta läget tyckte jag var för högt (är 1,65), men om man har det från början tror jag att man inte tänker på det. På "restaurangläget" slog jag i benen i chassit så det funkade inte heller. Slidern har inte lika högt handtag och är lättare. Tror på den (även om jag aldrig sett den irl. gndl här på FL har köpt den.
Majomaj:
Om vikten är viktig för dig tror jag att du kommer att tycka att Mutsy blir för tung, åtminstone 4R. Jag har gått från 4R till BB (förlåt alla ) och gillar den bättre. Men Slidern är ju som BB fast mes större framhjul. Och tyngre. Så den är helt klart intressant!
Restaurangläget = helt nedtryckt så gott det går, är inget körläge. Kallas så för att vagnen då tar minimalt me plats där det är trångt, tex på restaurang. Töntigt, men så är det