Inlägg från: Starka |Visa alla inlägg
  • Starka

Någon vars hund haft borrelia?

Har haft två hundar som fått borrelia, den första fick förstorat hjärta och var sjuk ganska länge. Vår förra hund började med att jag tyckte hon var lite off men kunde inte riktigt ta på de och det var innan löp så jag tänkte det berodde på det. På fredagskvällen var hon hemma själv i två timmar när jag var och handlade, när jag kom hem reagerade jag på att hon var tyst och när jag kom in betedde hon sig som när hon hade gjort dumt, var inte alls sig själv men piggade på sig lite när vi var ute. På lördags morgon vaknade jag av att hon hoppade upp till mig i sängen som vanligt sen började hon skrika helt fruktansvärt skrek så fort hon rörde sig min sambo fick lyfta ner henne och bära ner henne för trappen och Hon bara skrek och skrek( usch jag tjuter bara jag tänker på det ljudet) vi slängde oss i bilen och jag ringde djursjukhuset på vägen. Dom hörde ju hur hon skrek och tog emot oss direkt, massa prover och röntgen. Dom kom fram till att det var borrelia som inflammerat typ leder och muskler. Hon fick smärtstillande och nån annan spruta men på väg hem fick hon allergichock så det var bara att vända och köra tillbaka i ilfart. Hon låg inlagd i tre dagar och gick på antibiotika i två veckor tror jag det var. Kostade 12000 nånting men hon blev bra igen

• Starka
    Ellindra skrev 2017-05-26 01:32:23 följande:

Oj, har du barn och rottweiler!?

Och det skulle vara konstigt för att??
Svar på tråden Någon vars hund haft borrelia?