Hur är era 15 åriga söner?
Nej men om han faktiskt går och lägger sig frivilligt när hon ber honom så är han inte beroende.
Men det verkar vara på god väg till ett beroende.
Jag har själv haft ett mindre problem med databeronde för ett par år sedan. Jag vägrade gå o lägga mig när jag borde ha gjort det osv..
Till slut så satte familjen upp ett dataschema för dom ville ju också sitta men jag ockuperade datorn. Jag AVSKYDDE det där schemat från början för jag var beroende. Men efter en vecka så hade jag fått kontroll över mitt liv igen.
Vaardagar: Man får sitta 2 timmar per dag, det gäller alla i familjen. Datorn ska vara helt avstängd vid 21. PRICK! Om man har datorn igång 21:10 så dras det pengar av månadspengen..föräldrarna får inga straff av den enkla anledningen att dom styr hushållet. Men om dom sitter över sin tid vid datorn så blir det inte ett DUGG kul för barnen. De kommer känna sig rejält orättvist behandlade och ledsna och svikna...så träd inte över den linjen...
Helger och lov: Man får sitta vid datorn 3 timmar per dag. Den ska vara avstängd senast 23:00.
Idag så har vi inte kvar schemat, jag tror vi hade det i typ ett halvår eller så...det föll bara bort. Idag så sitter jag utan att tveka mer än 2 timmar vid datorn. Men det är för att jag har en egen dator på rummet och jag har kontroll på min hygien, mat osv
Jag rekommenderar schemat starkt!
Prata med er son och förklara lungt varför schemat införs. Prata om hygienen, matvanorna osv..