Inlägg från: sisley |Visa alla inlägg
  • sisley

Löpande katt. Hjälp!

Kan ngn hjälpa till att reda ut lite frågetecken kring köpande katter? Min katt är inte ens ett halvår och har redan löpt två gånger. Hos veterinären säger de att vi inte får kastrera henne innan hon är sex månader och att vi ska stå ut. Börjar ledsna på hennes skärande lockrop under nätterna, inte ens öronproppar hjälper helt och hållet.
    Vet någon hur det egentligen ligger till med kastrering av katter? Hur fungerar p-piller för djur? Kan tillägga att hon är innekatt och världens sötaste i vanliga fall men just nu promenerar hon rätt kraftigt på mina nerver...

• Svar på tråden Löpande katt. Hjälp!
  • sisley

Åh, tack snälla för de snabba råden! Ska ringa till vet på stubben... Kram på er.

• sisley

Tack amathea för råden... mne nu fick jag en tankeställare också. Hur göra? Det var inte telefontid ännu hos vet så jag har inte hunnit göra ngt ännu. Jag bor dock i Sthlmstrakten och det verkar inte vara några veterinärer som kastrerar innan katten hunnit bli sex månader. Förstår inte riktigt varför? Hon är ju könsmogen redan!
    Tack igen alla för råden. Måste fundera lite till antar jag.

• sisley

Amathea:
    endast fem månader. Börjar tro att hon påverkas av min menscykel...? Haha!

• sisley

Hjälp, varannan vecka!! Okej, jag litar på dig Amathea och väntar en månad och sedan kastrerar jag henne. Jag önskar alla en skön dag i vårsolen!

• sisley

Trodde att jag skulle få högst ett svar när jag startade tråden.. Menade absolut inte att röra upp arga känslor. Jag ville bara få råd om vad jag ska göra.
    Dutten: alla veterinärer som jag pratat med säger att det är sex månader som gäller. Men nu blir jag ju helt råddvill när du säger att man bör vänta tills de är ett år? Det verkar ju finnas en massa olika synsätt när det gäller kattens bästa.
    Kajsan: tack för ditt tips. Jag får ringa dem och höra vad de har att säga även om Alvik inte är mitt område riktigt.

• sisley

Dutten: vad skönt att du inte var så upprörd. Jag vill också endast ha det bästa för min lilla katt. Det är ju därför jag frågar. *kramar tillbaks*

Svar på tråden Löpande katt. Hjälp!