• 2bmamma

Ett år av oändlig saknad...

Idag för ett år sedan dog min älskade pappa... 61 år gammal - på tok för ung! Klockan 9:35 höll jag hans hand när han drog sitt sista skälvande andetag (mer står på min sida). Livet är orättvist!!!! Varför fick han inte träffa min lilla dotter som just då låg i min mage, varför fick han inte njuta av sin pension (1:a maj skulle han ha gått i förtidspension för att äntligen få njuta), varför fick han inte finnas hemma i huset så mina söner glatt kunde skutta över till morfar och "fixa och dona", varför hann han inte få uppleva mina syskons ev bröllop, barnafödslar osv. Varför tvingades han sluta sina dagar som ett kolli - utan att kunna förmedla ett endaste ord, känslor, röra sig, äta eller dricka? När han var sjuk tittade han på mig med sorgsna hundvalpsögon och grät för att han inte ville dö... Varför, varför, varför???
    JAG ÄLSKAR DIG PAPPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Ett år av oändlig saknad...
  • lövet2

Sorgligt när någon dör i förtid ...
    Beklagar din sorg och hoppas att den här dagen inte bli alltför tung ...

• 3barn

Beklagar så din sorg
    Min pappa dig den 26/1 i år endast 57 år.Kan tänka mig att det är jätte jobbigt när man kommer till årsdagen.
    Många varma kramar.

Alexandra 980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • Kurredutten

beklagar...
    min pappa dog 2/4 i år 57 år gammal....
    och idag fyller jag år...kan tänka mig att alla dessa speciella dagar känns extra jobbiga.
    Kramar

• 2bmamma

Tusen tack!! Alla tankar värmer!

• 2bmamma
    Kurredutten skrev 2008-05-03 08:47:05 följande:
    beklagar...min pappa dog 2/4 i år 57 år gammal....och idag fyller jag år...kan tänka mig att alla dessa speciella dagar känns extra jobbiga.Kramar
    Beklagar sorgen!!! Ja, alla sådana speciella dagar är extra jobbiga - förstår att du också får en sådan dag idag...
  • mamma till Alexander

Beklagar verkligen sorgen. Jag vet hur det känns, min pappa gick bort för snart 4 år sedan endast 52 år ung. Jag väntade då mitt första barn som han var så lyckligt för. Att för första gången få bli morfar. Men tyvärr så hann han ju aldrig träffa din lille. Livet är orättvist! Kram

• 2bmamma

mamma till Alexander skrev 2008-05-03 09:14:33 följande:

Beklagar verkligen sorgen. Jag vet hur det känns, min pappa gick bort för snart 4 år sedan endast 52 år ung. Jag väntade då mitt första barn som han var så lyckligt för. Att för första gången få bli morfar. Men tyvärr så hann han ju aldrig träffa din lille. Livet är orättvist! Kram
    Beklagar din stora förlust också!!!
  • CeeJay

Jag vet också vad du går igenom, tyvärr. Förlorade först min mamma år 2000 (hon var 53 år) och sen min pappa år 2003 (han var 57 år) och det ÄR väldigt jobbigt och kommer aldrig "gå över". Sorgen, saknaden och känslan av orättvisa kommer alltid att finnas där.

Tiden läker inte alla sår men den gör sorgen lättare att bära. Tids nog kan man skratta och le igen och man kommer på "helt plötsligt" att det var längre och längre sedan man tänkte på dem med känslan av ett "öppet sår".

Beklagar din sorg. Ta hand om dig och låt din familj ta hand om dig.

Svar på tråden Ett år av oändlig saknad...