• FriSam

Barnfilm -Mullvaden

Hej. Jag har letat överallt (affärer, internet) efter en film. Den är från 70-talet tror jag, en tjeckisk, tecknad barnfilm som handlar om en mullvad.
    Den "kända" heter Mullvaden i staden, men det fanns en annan som handlade om mullvaden och ett hus.
    Lite svårt att förklara, det var så länge sen jag såg den, men jag har en minnesbild av hur mullvaden hamnade i diskmaskinen och kom ut helt vit. Han satte sig på trappan och började gråta, och då kom en mus och målade honom med färg så han blev bra igen.

Nån som känner igen detta?
    Jag har kollat på youtube, men den finns inte där, bara de andra.

Mullvaden i staden:

• Svar på tråden Barnfilm -Mullvaden
  • aud

De brukar finnas i vhslådorna på t.ex. Ica eller Elgiganten eller liknande affärer.

• Lurvenpajsaren

Åh, min favorit som barn! Den är så söt...nu rinner nästan tårarna...

• Lurvenpajsaren

Och titta! Du har ju Mullvaden som avatar dessutom!

• Ärla Minou

Vi fick en gratis DVD på BB -05 med två mullvaden avsnitt på. Mullvaden i en djurpark och en när mullvaden kör leksaksbil.

Om man söker på denna sida www.svenskfilmdatabas.se/ under filmtitel och Mullvaden kommer följande upp:

1. Krtek a lízátko (1970, Tjeckoslovakien)
    Mullvaden och slickepinnen, Svensk premiärtitel
    2. Krtek a paraplicko (1971, Tjeckoslovakien)
    Mullvadens äventyr, Svensk premiärtitel
    3. Krtek a zvykacka (1969, Tjeckoslovakien)
    Mullvaden och tuggummit, Svensk premiärtitel
    4. Krtek malirem (1972, Tjeckoslovakien)
    Mullvaden som målare, Svensk premiärtitel
    5. Krtek v zoo (1969, Tjeckoslovakien)
    Mullvaden på zoo, Svensk premiärtitel
    6. Mullvaden & hans vänner: Flygande mattan (1998, Tjeckoslovakien)
    Igelkotten, Video, deltitel svensk
    Krtek a jezek, Video, deltitel original
    Krtek a koberec, Video, deltitel original
    Krtek a tranzistor, Video, deltitel original
    Krtek a vejce, Video, deltitel original
    Krtek a zelená hvezda, Video, deltitel original
    Krtek chemikem, Video, deltitel original
    Mullvaden & hans vänner: Flygande mattan, Videotitel i Sverige
    Mullvaden och den gröna stjärnan, Video, deltitel svensk
    Mullvaden och mattan, Video, deltitel svensk
    Mullvaden och radioapparaten, Video, deltitel svensk
    Mullvaden och ägget, Video, deltitel svensk
    Mullvaden som kemist, Video, deltitel svensk
    7. Mullvaden x 3 (19??, )
    Mullvaden x 3, Videotitel i Sverige

Kan det vara till någon hjälp?

• FriSam

Snyft, jag har hittat en sida med typ alla filmer, utom den jag letar efter...

• Tessou

Åh, han är ju såå söt! Jag har de inspelade från TV:n nånstans hemma hos mamma!

• ashera

Vi har en mullvaden-film (dvd) hemma som vi köpte på ÖB. Har sett den på Onoff på backaplan i Göteborg också, men då i en "box" med många olika filmer.

Vår heter "Mullvaden i staden" (men tror det är "fel" titel) och består av flera olika avsnitt (mullvaden och tv:n, mullvaden och bilen/tuggummit/telefonen/tändstickorna, mullvaden som urmakare/fotograf.

Jag har också ett minne av en mullvaden-film där han tillsammans med några vänner flyr från skogen för att den huggs ner (?) och hamnar i en lägenhet med grön matta som de tror är gräs... eller något sådant.

• FriSam

Jag har också den dvd:n, köpte den just för att den hette Mullvaden i staden, men blev lurad.

Den jag letar efter handlar om en man som bor i ett hus. Allting är automatiskt eller nåt, t.ex. när han ska bada, då kommer det 2 robotarmar från taket eller nåt, tar honom under armarna och sätter honom i badkaret. De skrubbar honom på ryggen och badar honom, sen när han är klar så lyfter de upp honom och rullar in i en handduk, och sen kammar honom.
    Allt i hemmet funkar så, när han ska äta så kommer det 2 armar som tar och knyter en servett runt halsen, matar honom och sen tar bort tallrikarna.

Mullvaden hamnar i huset, genom att öppna en golvplatta och klättra upp(!). Han testar allt, badar och äter osv, men på nåt sätt hamnar han i diskmaskinen och blir blekt.

Sorry om det låter sjukt, men detta är de minnen jag har från filmen.
    Om nån känner igen detta, eller om nån har den inspelad eller vad som helst, jag är intresserad av allt, köper gärna om jag får.

Svar på tråden Barnfilm -Mullvaden