Vad är det fulaste en gravid kvinna kan ha på sig?
Det värsta är utan tvekan det som flera av er skrivit nämligen när magen lämnas bar - antingen med avsikt eller pga för små plagg. Nog för att jag är väldigt stolt över min mage men den är min (och min mans) och inget jag tycker man visar upp för gud och hela världen om man inte befinner sig på stranden förstås. Som god tvåa kommer snickarbyxor. Förstår att de är bekväma men tycker det är ytterst få som får fin figur, som man absolut kan ha även som gravid, i dem utan det blir Karlsson på Taket- varning.
Har helt hållit mig borta från tält och fladdriga stora plagg utan hållit mig till sådana som faktiskt passar mig ordentligt och som framhäver magen. Det finns ju gott om fina mammaplagg och även tunikor/omlott som gör att man kan vara jättesnyggt klädd även in i det sista av graviditeten. Slängde tom ut mina gamla mysbrallor som nog hade passat och satsade på en jättebekväm vadlång kjol och några snygga toppar att ha här hemma. Känner mig nog otymplig och tung och vill inte känna mig "sunkigt" klädd dessutom.
Kan tillägga att jag var överviktigt redan vid ingången till graviditeten så det finns vackra kläder för oss större oxå!