• Anonym

Vågar jag träffa honom? (internet)

Har pratat med en skitgullig kille ett tag nu över msn. Vi bor nära varandra, inte mer än några tunnelbanestationer ifrån. Vi har pratat lite svävande om att möjligtvis ses nästa helg för att se film, det lutar åt att det kommer bli av.

Dock är det en sak som känns lite jobbig. Han är vrålsnygg. På något vänster verkar han tro att jag också är det, för han kommenterar ofta mina bilder att jag är söt. Använder ord som "sweetheart" eller "honey" också. Men jag är verkligen inte så snygg som han tror! Han är, goddamn, så mycket snyggare än mig och jag är rädd att han kommer bli besviken. För det är ju ingenting man säger, "du, jag ser bra ut på bilderna men räkna inte med att jag gör det i verkligheten".

Waaah. Vet inte vad jag ska göra. Jag vill ju träffa honom, för han är sjukt trevlig och jätterar. Fan att han ska vara så snygg. Man får lagom mycket press på sig då.

Pepp & råd tack. Generad

• Svar på tråden Vågar jag träffa honom? (internet)
  • Aisha

Åhhh! Vad spännande...

Ta på dig bekväma kläder, be kanske någon extra proffsig att lägga en fin make-up på dig? Gör en snygg frisyr också?

Framhäv det bästa av dig!

• Anonym

Ett tips vid internetdejting öht är att inte träffas hemma hos varandra. Dels pga "säkerhetsskäl"- du känner inte personen.
    Men också för att det blir så intimt att träffas första gången på det sättet. Hur mycket man än pratat innan så kan man inte veta om "det" finns där, om man klickar. Då kan det vara rätt så jobbigt att ha den personen hemma hos sig!! Bättre då att ses först på neutral mark, man är fri att göra dejten lång eller kort. Och du- han kanske inte heller är lika snygg i verkligheten! Kan lika gärna vara du som vill göra dejten kort!

• Sotoo

Nee nu får du sluta o klanka ner på dig själv.. ;) han kanske tycker att du e supersnygg även fast inte du gör det..

Du ska gå dit med stans självförtroende.. Bara vara dig själv så kommer allt lösa sig till det bästa..

Som sagt, lite snygga kläder, smink, o hår kommer göra susen..

Lycka till...

Måste skvallra sen hur det gick.. :)

• Anonym

Åh, tack för all pepp!

Anonym nr 2: Ja alltså, det tänkte jag med. Men sen kom jag på att en oskyldig filmkväll, vad gör det? Är han så jävlig så får jag väl sitta tyst och hoppas på att filmen är bra åtminstone. Känns mycket mer lättsamt enligt mig att ses hemma och ta det lugnt.

Jag har egentligen inte så värst dåligt självförtroende, och när jag nu träffar honom kommer jag vara mig själv till 100% och förmodligen inte tänka på att han kanske är för snygg för mig. Det är mest nu innan jag har en massa sånna tankar, uh.

• Sotoo
    Anonym skrev 2008-05-04 00:46:05 följande:
    Åh, tack för all pepp! Anonym nr 2: Ja alltså, det tänkte jag med. Men sen kom jag på att en oskyldig filmkväll, vad gör det? Är han så jävlig så får jag väl sitta tyst och hoppas på att filmen är bra åtminstone. Känns mycket mer lättsamt enligt mig att ses hemma och ta det lugnt. Jag har egentligen inte så värst dåligt självförtroende, och när jag nu träffar honom kommer jag vara mig själv till 100% och förmodligen inte tänka på att han kanske är för snygg för mig. Det är mest nu innan jag har en massa sånna tankar, uh.
    Heheh jag vet hur du känner dig..

Träffade själv min sambo på nätet för 6 år sen.. O jag tyckte det samma.. Precis som du har skrivit nu.. :) Därför jag peppar dig..

O ja träffa han hemma hos mig.. Det var iofs lite längre avstånd hos oss. men endå.. En filmkväll e allt som behövs..

Det hade vi första kvällen.. O nu 6 år senare så har vi 2 barn, förlovade o e på väg o köpa hus..
  • Anonym (Japp)

Klart du ska träffa honom! :) Det kanske säger klick, det kanske inte gör det. Om du gillar honom, go for it! Det kommer säkert gå skitbra! Jag förstår att du är nervös. Jag träffade en kille jag mötte på nätet en gång, jag var jättenervös innan men det gick superbra! Sen är det nog också så att han först och främst vill träffa dig för att han har fått ett bra intryck av din personlighet osv, inte så mycket för att han tycker att du är söt. När jag träffade min "msn-kille" så hade jag också en massa såna tankar och just innan vi skulle träffas så trodde jag att jag skulle dö av nervositet men jag tänkte bara "gör det bara, du kommer ångra dig annars". Och det blev ju bra. Lycka till

• Anonym (Kär)

Jag träffade min kille via nätet...faktiskt på fl och det var verkligen inte min mening att "ragga" på honom.
    Vi hann väl prata en månad innan vi träffades, det som är så bra med att lära känna någon via nätet, är att man verkligen lär känna personen...men det förutsätter att man verkligen är ärlig mot varandra
    Att det sen klickar "irl" är en annan femma förstårs, man kan ju få en kontakt via nätet som inte stämmer i verkliga livet.
    Självklart ska du träffa honom och se om det slår gnistor om er

Vi träffades hemma hos mig men vi var även överens om att om det inte klickade så var vi redan väldigt goda vänner...men nu är vi ett par som sagt, jag skulle inte kunna vara lyckligare:-:D

Lycka till tjejen!!!!!

• Anonym

jag är i precis samma sits som du..

• Anonym (m)

På dagen på allmän plats är väl det säkraste. Han är nog också mycket snyggare på foto än på riktigt tror jag. Foton kan ljuga hur mycket som helst. Det är det som blir sååå ytligt numera på nätet när man ska visa foto. Alla visar det snyggaste fotot så klart.

• världens bästa mamma

Lycka till..........

• synanceia

Men tänkte...film är en rätt bra idé, men varför inte gå på bio?

Jag och min sambo träffades så som ni över internet. Och första gången vi skulle träffas i verkliga livet så bestämde vi en plats att träffas på. En neutral plats. Jag hade bakat lussekatter (det var juletider ) som jag tog med åt honom. Där bröts isen och sen gick vi på bio. Under tiden fick man en uppfattning av honom och jag kunde bedöma att han inte var farlig så jag bjöd honom över på té. Så om ni inte bor så långt ifrån varann kanske ni kan se bio och sen fika?

Även om jag själv bara har bra erfarenheter av att träffa folk över internet så är det inte alla gånger det går så bra.

Annars tycker jag detta låter jättespännande och håller verkligen tummarna för dig. Och tänk inte på att han är så snygg. Hans blid kanske är snyggare än han själv.

• bubblan79

klart du ska träffa honom

jag som är varldens fegis träffade min blivande man via nätet DOCK så chattade vi i tre år innan för jag vågade inte träffa honom haha vi bor i samma stad dessutom och de är en liten pytte stad och hade väl typ 2 kvarter emellan oss bara. när vi sen skulle träffas första gången så bestämde vi att gå till krogen och ta 1 öl bara och tjata lite och sen skiljas åt så de inte blev nåt tvång att stanna kvar fast man tycker den andre är tråkig eller vad som helst men sååå blev de inte.. vi stanna hela kvällen och hade sjukt kul och skiljdes åt när stället stängdes och sen fortsatte vi snacka på msn när vi kom hem haha nu är vi förlovade och ska gifta oss på midsommar så jag säger bara GO 4 IT

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • yaz

Ta en allmän plats, bio är ju skitbra!
    Tänk om det är en knäppis, då behöver du inte oroa dig för att han vet vart du bor eller aldrig vill gå hem...

Lycka till!!!

• Anonym (50+ gubbe)
    Anonym skrev 2008-05-04 00:31:20 följande:
    Har pratat med en skitgullig kille ett tag nu över msn. Vi bor nära varandra, inte mer än några tunnelbanestationer ifrån. Vi har pratat lite svävande om att möjligtvis ses nästa helg för att se film, det lutar åt att det kommer bli av.Dock är det en sak som känns lite jobbig. Han är VRÅLSNYGG. På något vänster verkar han tro att jag också är det, för han kommenterar ofta mina bilder att jag är SÖT. Använder ord som "sweetheart" eller "honey" också. Men jag är verkligen inte så SNYGG som han tror! Han är, goddamn, så mycket SNYGGARE än mig och jag är rädd att han kommer bli besviken. För det är ju ingenting man säger, "du, jag ser bra ut på bilderna men räkna inte med att jag gör det i verkligheten". Waaah. Vet inte vad jag ska göra. Jag vill ju träffa honom, för han är sjukt trevlig och jätterar. Fan att han ska vara så SNYGG. Man får lagom mycket press på sig då.Pepp & råd tack.
    Du är inte specielt gammal eller hur ?? Man ser att fokus är endast på utseendet.... tänk om han är en riktig vad man kallar " player och tjej misshandlare, en psykopat som bara utnyttjar tjejr....är han lika snygg då med ??
  • frukarlssonn

Tänk inte på vem som är snyggare! Om man nu ska prata om utseende, så behöver det inte alls va så att du tycker han e lika snygg i verkligheten. Det är så mkt som ska stämma irl. Jag är relativt erfaren på nätdejting Jag träffade min nuvarande sambo där. Gå dit och va dig själv! Se vad som händer!

• Anonym
    Anonym (50+ gubbe) >> Hur gammal jag är är inte relevant och klart som tusan att jag inte bara bryr mig om utséendet, som jag skrev innan så är han jätterar och trevlig och det är det jag går på. Men faktum att han är vidrigt snygg kvarstår och det är det jag är nervös över. Töntigt kanske, men jag fungerar väl så.

Tack för alla svar! Bio vore fint, men känns det inte lite för mycket som en "dejt"? Alltså, vi har inte flirtats jättemycket (mer än att ge någon komplimang då och då) så jag åker inte direkt dit med tanken på att det kanske ska klicka, om jag ska vara ärlig. Jag åker dit för att ha en trevlig kväll och klickar det så gör det, men det är ingenting jag räknar med.

Är 100% på att han inte är något psycho eller så. Han har flera irl-vänner över internet som inte alla kan vara fake - dvs. han "finns". Han har hundratals foton på en fotosida och ah, nej, jag märker av rätt lätt när det är någonting som inte stämmer.
  • Melissande

jag träffade oxå min nuvarande kille på nätet. o det var faktiskt här inne på fl (precis som nån innan skrev) vi pratade inte heller speciellt länge innan. men han envisades med att vi skulle ses. så ok då. jag gick med på det. han tog sin bil o åkte dom 25 mil som skiljde oss åt. han kom hit. o det var riktigt pinsamt i början. men sen släppte det. han började yra runt i köket och lagade en middag på mina råvaror jag hade hemma. sen såg vi en film. och idag snart 2 år senare är vi fortfarande ihop. han flyttade till min stad
    så kör hårt. det kan gå bättre än du tror

• Sotoo
    E ju såå nyfiken på hur det gick ju..

Du måste ju ta o berätta för oss..

O lýssna inte på vad alla säger.. Självklart så finns det skojare, men alla e inte det.. (Gubbe 50+)
    Det finns faktiskt dom som är trevliga..
  • zappo123

Vet inte om det finns tid att ändra sig med bio är värdelöst som tidig dejt, blir ingen tid att prata direkt. Ta ett glas istället eller en fika och se till att inte upplägget blir för lång tid!

Och - lycka till!!

• Anonym

Kunde inte åka till honom igår, han var tvungen att rycka in som barnvakt. Kanske ses idag, beror på hur länge brorsbarnet ska vara där. Iiih, hoppas.

Svar på tråden Vågar jag träffa honom? (internet)