• Anonym (undrar)

Hur snabbt gravid efter mini-piller Exlutena?

Jag äter exlutena mini piller (gjort i 6 månader nu) och har inte haft mens de sista månaderna, vilket tydligen inte är ovanligt. Nu har vi bestämt att vi ska föröka med syskon så jag blir gravid i slutet av året. Nu till min fråga! Hur lång tid har det tagit för er att bli gravida efter exlutena (eller annat mini-piller) och hur lång tid tog det innan mensen kom??

• Svar på tråden Hur snabbt gravid efter mini-piller Exlutena?
  • Anonym (79an)

ja de undrar jag med, jag äter cerazette och har heller inte haft mens på 5 år och ska sluta med dom nu för att börja försöka bli gravid.

• Anonym (undrar)

Någon som har erfarenheter?

• Lajkie

Hej !

Jag åt Exlutena innan min första graviditet. Slutade med pillren i slutet av januari, hade 1 mens och blev gravid på följande ägglossning, alltså i början av mars.

jag hade heller ingen mens när jag åt Exlutena.

• Vaja

Jag åt Exlutena mellan mina två äldsta barn. Hade inte heller några blödningar under tiden. När jag slutade med dom blev jag gravid på en gång.

• Anonym (Hur länge?)

Jag åt P-piller Folimin och hade "bödningar" normalt. Slutade och fick ingen mens på 1 år.
    Började med minipiller (Mini-P)och har inte haft "blödningar" på 3 år.
    Nu har jag slutat med minipiller för 2 mån sedan men inte fått mens.

Jag har också funderat hur länge det kommer ta med tanke på att jag aldrig fick tillbaka mensen när jag slutade med P-piller...

• Anonym (undrar)

Tack för svaren!

Anonym "hur länge"

Vad jobbigt!! Jag hade ringt och pratat med bm och sett om det fanns nån hjälp att få för att få igång mensen med tanke på att du inte fick den på ett helt år efter p-piller stopp.

• Anonym (Hur länge?)

Anonym (undrar) skrev 2008-05-04 12:36:10 följande:

Vad jobbigt!! Jag hade ringt och pratat med bm och sett om det fanns nån hjälp att få för att få igång mensen med tanke på att du inte fick den på ett helt år efter p-piller stopp.
    Tänkte göra det om den inte kommer igånr snart men jag ville ge det en chans för att se hur lång tid det tar.
    Läskigt vad man stoppar i sig eg. med tanke på hur länge det påverkar...
  • Anonym

jag åt ceracett o blödde massa hela tiden slutade med dem o började med mini-p för hoppades på blöda minre hört att alla typ slutar blöda av mini-p (kan ej äta p-piller)
    Men nu när ja börja med mini-p så blöder ja forfarande fast BARA =/ 1 vecka i månaden..
    men då kan de ta fort för oss då när vi ska planera att skaffa barn då? =) heheh

Svar på tråden Hur snabbt gravid efter mini-piller Exlutena?