Jag tycker det är bäst att du snarast söker en familjerättsjurist för du har eller håller på att gå i kvinnofällan.
Dvs mannen lägger sina pengar i huset och kvinnan får täcka upp motsvarande i form av mat och andra förbrukningsvaror.
Det hörs ju på namnet, kvinnans investeringar förbrukas och inget finns kvar medans mannens består. Att det är han som arbetar med renoveringen är ju också en sanning med modifikation, du bidrar också med att möjliggöra tiden till det då du även tar hans bit av barnpassning och andra hushållssysslor.
Prata med en jurist innan du går med på något annat än att ni äger halva huset var, annars kan detta stå dig dyrt.
nora 72 skrev 2008-05-06 12:14:10 följande:
(trådstartaren)Från början skulle vi stå för halva huset var. Men nu när jag tar upp frågan så vill han helt plötsligt att det ska stå 70/30. Han la ju mer pengar i huset än jag. Jag kan ju till viss del förstå honom pga att han får ju lösa ut mig om nåt skulle hända. Men då ska väl inte jag betala mer än 30% på lånen heller? Det blir ju väldigt krånglig ekonomi. Han renoverar och jag får sköta barn och hushåll. Är det inget värt? Han hade ju inte kunnat renovera om inte jag gjorde det andra?