• tjocksockan

Fotvård, farligt?

Kan pedikyr på något sätt vara skadligt när man är gravid? Tex fotmassage, kan det sätt igång något? Vanlig filning och borttagande av förhårdnader kan väl inte vara något farligt? Eller?
    Någon som vet?

• Svar på tråden Fotvård, farligt?
  • merix

Tror inte att det är farligt.
    Fick en fotvård när jag var gravid med första barnet och inget hände varken medans eller efter fotvården.

Det var jätte skönt i alla fall och njöt hela tiden.

• LittleMissN

Nej det låter osannolikt att det skulle vara farligt, det är ju vanlig pedikyr det handlar om, inte zonterapi! Jag brukade massera min systers ömma fötter när hon var gravid med första barnet och hon gick över 4 dagar

Så det är absolut inget som är farligt! Lycka till! Mvh Nath

• scharlotta

Det är absolut inte farligt! Många kommer på fotvård när de är gravida eftersom många inte når sina egna fötter
    Så är det fruktansvärt skönt också!

• Babe

Absolut inte farligt!
    Jag var på fotbehandling häromveckan och det var det skönaste jag unnat mig, sätter igång cirkulationen i fötterna!!

• sunflower30

Håller me övr som svarat, o säger bara - PASSA PÅ att få fotvård/massage medan ni kan... jag sköt upp det hela tiden o nu e fötterna så svullna att minsta beröring gör ooooont....

• Blonde

Ska gå nästa vecka, men har läst på flera fotvårdssidor att de vill att man uppger att man är gravid.

• Primrose

Ja, kan det ha att göra med att en del gravida drabbas av diabetes och då finns visst vissa restriktioner vad gäller t ex fotvård? Sedan - när det handlar om massage har jag hört att det kan frigöra "gifter" vilket inte är så bra - men det kan man nog ta med en nypa salt. Fast det finns en hel del kroppsmassörer som inte vill behandla gravida.

Blonde skrev 2008-05-10 06:36:21 följande:
    Ska gå nästa vecka, men har läst på flera fotvårdssidor att de vill att man uppger att man är gravid.
  • AnnaGBG

Jag har varit på fotvård många gånger under graviditeterna och det enda de sagt är att vissa eteriska oljor använder de inte på gravida ( minns inte vilka ), annars är det inga problem.

Svar på tråden Fotvård, farligt?