• Anonym

kondylom..ska börja pensla på idag..undrar en sak????

Hej. Undrar en sak. Har köpt något man pensla på vårtorna som man ska hålla på i tre dagar och sedan uppehåll i fyra dagar och sedan pensla igen. Undrar nu om man kan ha sex i mellan...uppehållet? Vet ju att man ska låta bli när man pensla det men i mellan är väl ingen fara???

• Svar på tråden kondylom..ska börja pensla på idag..undrar en sak????
  • Anonym

vad heter det där medlet?
    min gyn gav mig namnet på ett preparat, men har såklart tappat bort lappen på det...

• Anonym

Är det wartec du använder?
    Det borde väl funka att ha sex förutsatt du inte har några smärtor. Kanske bäst att använda kondom för smittorisken.

• Anonym

ja det är wartec jag använder. Nej kondom använder vi inte. Både han och jag vill inte ha någon. Är han smittad så är han. Är ju inget farligt virus. Vi ska börja på att försöka få barn igen om någon månad så någon kondom existerar inte för oss.

• Mamsis
    Anonym skrev 2008-05-05 08:46:16 följande:
    ja det är wartec jag använder. Nej kondom använder vi inte. Både han och jag vill inte ha någon. Är han smittad så är han. Är ju inget farligt virus. Vi ska börja på att försöka få barn igen om någon månad så någon kondom existerar inte för oss.
    Eh??? Man ser väl till att vara frisk innan man knullar annars blir ju han smittad och sen blir du smittad osv..
    Ovanligt korkat skrivet tycker jag.
    Och om ni ska försöka bli med barn om någon månad spelar ju kondom NU inte någon roll, kondom har ju den fördelen att skyddet försvinner så snart man tar av den.
  • Tittij

Ja jösses... Varför smitta killen i onödan? Hur gammal är du???

• Anonym

Det går alledeles utmärkt att ha sex med wartec, det är ungefär som svampsalva, går in i huden och är inte farlig för honom.

Och eftersom jag antar att ni har haft sex tidigare har han ju redan viruset. Så det är bara köra på!

(dom som säger annat i inläggen här får ta och och läsa på om kondylom....)

• StepByStep

Han kan ju faktiskt vara den som smittat henne från början så varför dömma? Sen lär han ha viruset redan eftersom dom har haft sex tidigare för det kan ligga dolt länge och vissa vårtor syns knappt ens. Och kondom skyddar inte alltid mot kondylom för det beror helt och hållet på var vårtorna sitter.

Esmeralda ska bli storasyster! =) Barn nr.2 i magen, Bf den 21/6-08.
  • Anonym

Som jag fattar det så är killen införstådd med det hela, och "tar risken" att bli smittad eftersom han mest troligt redan har utsatts för smittan/alt. är den som smittat henne. Han behöver ju inte få vårtorna även om han är smittad...

• Anonym

allvarligt talat, kondylom är INTE ngn könssjukdom, den går inte ens under smittskyddslagen.
    Kondylom är ett virus som alla har latent i sig, och på vissa utvecklas det.. precis som herpes.
    Jjag har själv kondylom, dock jättelite och i analen.,.. dessa går inte att få bort, jag har provat allt möjligt. enligt läkaren kmr dessa när jag är stressad, inte annars.
    Man opererar endast pga kosmetik, inte pga medicin.

Läs på lite innan ni börjar fråga TS om hur gammal hon är och ifrågasätta.

TS:
    Du kan ha samlag vid uppehållet.. se dock till att det absolut inte finns några rester kvar av medicinen hos dig, då det inte är bra för snoppen att komma i kontakt med den. Hud som inte är smittad kan få "brännmärken"-

• Anonym

och även om man får bort vårtorna kan en graviditet göra så att man får dessa tillbaka pga alla hormoner.. det är dock ingen fara.

• Anonym (jag)

det är jag som skrivit de 2 senaste inläggen.. ser att det finns fler anonyma så jag lägger till "jag" inom parantes, men som sagt, de 2 senatse inlägen är mina

• Tittij

Jag är väl medveten om att det är ett virus!
    Men precis som jag aldrig kysser min sambo när jag har virus på läpparna för att undvika att det bryter ut på honom skulle jag aldrig få för mig att ha sex med honom om jag hade vårtor i mina intima delar.

men det är jag det....

• Anonym (jag)

om du aldrig fick bort dem då?
    det spelar ingen roll om man atr bort dem med operation, de kan smitta utan vårtor.

Tittij skrev 2008-05-06 15:52:17 följande:
    Jag är väl medveten om att det är ett virus!Men precis som jag aldrig kysser min sambo när jag har virus på läpparna för att undvika att det bryter ut på honom skulle jag aldrig få för mig att ha sex med honom om jag hade vårtor i mina intima delar.men det är jag det....
  • ibisen

det enda jag tänker på är att det kan vara känsligt även under uppehållet. Tänk på att det kanske svider. har för mig att medlet är lätt frätande och kan därför göra att du får ont under själva samlaget...

• Anonym (s)

Det kan ta flera år innan vårtor försvinner, för mig tog det ca 1 år. Kondom skyddar inte alltid tid 100% när det gäller kondylom. Jag förstår att det finns de som inte vill vara utan sex med sin partner i ett eller flera år utan istället utsätter sig för att bli smittade med något som inte är farligt på sätt som klamydia, syfilis, HIV etc. Men självklart ska partnern vara informerad om läget och själv ta ställning till om man vill riskera att bli smittad.

• Anonym

Svar till mamsis

Mon sambo vill inte använda kondom. Vi hade haft sex ett antal gånger innan jag förstod att det var kondylom. Men han resornerade så att han kanske redan är smittad så det spelar ingen roll. Det kanske låter väldigt dumt men så har vi det iallafall....

• Anonym

Tack till er som är lite på min sida.

För oss är detta inget problem för att jag har kondylom...Är ju ett virus..Visst är det inget man vill ha men man kan leva med det. Jag har inte så mycket så det är ju skönt.

Och till alla er som klagar över att jag smittar ni min sambo!!! Vill bara tillägga det att det är hans och mitt val, men han resornerade så att han redan är smittat så han tyckte inte det var någon mening. Och som endel andra säger här inne så smittar konylom fast man har kondom...då menar jag att man kan ha de på ställen där kondomen inte skyddar. Så för oss är det ingen fara eller tycker att det är obehagligt på något sett...och som dom andra säger här inne- kan lika väl vara han som smittat mig.....

• Anonym (jag)

Bra ts!
    Det är ert val, och som sagt det är bara ett virus, som är jäkligt svårt att bli av med. ni är ju införstådda båda två med vad som gäller. synd bara att det finns idioter här som tar4 första bästa chans att få klanka ner på ngn.

Hoppas vårtorna försvinner för dig nu.

Anonym skrev 2008-05-07 09:14:35 följande:
    Tack till er som är lite på min sida.För oss är detta inget problem för att jag har kondylom...Är ju ett virus..Visst är det inget man vill ha men man kan leva med det. Jag har inte så mycket så det är ju skönt. Och till alla er som klagar över att jag smittar ni min sambo!!! Vill bara tillägga det att det är hans och mitt val, men han resornerade så att han redan är smittat så han tyckte inte det var någon mening. Och som endel andra säger här inne så smittar konylom fast man har kondom...då menar jag att man kan ha de på ställen där kondomen inte skyddar. Så för oss är det ingen fara eller tycker att det är obehagligt på något sett...och som dom andra säger här inne- kan lika väl vara han som smittat mig.....
Svar på tråden kondylom..ska börja pensla på idag..undrar en sak????