• Pollygrip

Äggvita nästa grav?

Har en dotter som är 14 månader gammal och hon föddes i v.34+2 pga av att jag läckte mycket äggvita (13g per dygn) och hade något förhöjt blodtryck. Dom satte igång mig pga äggvitan. Sen gick jag på efterkontroll och då läckte jag fortfarande äggvita. Gick sen på kontroller alla visade att jag läckte men blodtrycket var bra.
    Har varit på njurmedicin och dom hittade inget.
    Nu efter 15 månader så läcker jag fortfarande dock inte lika mycket. Men om jag nu skulle vilja skaffa ett barn till kommer jag läcka ännu tidigare?? Läkare och BM sa att jag kunde skulle bara få gå på tättare kontroller. Men vad händer om jag börjar läcka redan v.10? Är det någon som kan hjälpa mig?   

Felicia 070301
  • Svar på tråden Äggvita nästa grav?
  • Albin 080509

vad är det som är farligt när man läcker äggvita? jag gör de ganska ofta iaf vad sticktesterna visar...men brukar bara ligga på +1 eller +2...

BF+7
  • Pollygrip
    April 2008 skrev 2008-05-04 20:11:29 följande:
    vad är det som är farligt när man läcker äggvita? jag gör de ganska ofta iaf vad sticktesterna visar...men brukar bara ligga på +1 eller +2...
    Jag har faktiskt ingen aning men dom sa att det inte var bra att läcka så mycket per dygn så dom ville ha ut henne.
    Felicia 070301
  • Mosaik

jag fick min pojk i vecka 30+0 pga svår preklampsi. både väldigt mycke äggvita i urin (11 g/dygn på sissta mätningen) och högt blodtryck... denna graviditet har jag legat väldigt lågt i blodtryck 100/60 och ingen äggvita alls. är i v 40+3 idag...
    risken för havandeskapsförgiftning e lika hög andra gången som första gången om man hade det då...(hade man inte haft de första gången e risken mindre andra gången, har jag fått förklarat för mig)
    iof så hade du kanske inte preklampsi förra gången utan bara äggvita i urinen??

• Pollygrip

det har väl med att njurarna blir påverkade...

Felicia 070301
  • Pollygrip
    knubbisen skrev 2008-05-04 20:16:49 följande:
    jag fick min pojk i vecka 30+0 pga svår preklampsi. både väldigt mycke äggvita i urin (11 g/dygn på sissta mätningen) och högt blodtryck... denna graviditet har jag legat väldigt lågt i blodtryck 100/60 och ingen äggvita alls. är i v 40+3 idag...risken för havandeskapsförgiftning e lika hög andra gången som första gången om man hade det då...(hade man inte haft de första gången e risken mindre andra gången, har jag fått förklarat för mig) iof så hade du kanske inte preklampsi förra gången utan bara äggvita i urinen??
    Okej vad skönt att denna graviditet går bättre! Jo dom sa att jag hade preklampsi men böodtrycket var inte oroväckande högt...
    Felicia 070301
  • Pollygrip

ingen mera som vet?

Felicia 070301
Svar på tråden Äggvita nästa grav?