• trebarnsliv

Första och andra mosboken

Någon här som har boken första och andra mosboken av Johanna Westman? Tycker ni den är något att ha? Tveksam om jag ska beställa den eller inte.

• Svar på tråden Första och andra mosboken
  • Pess

Nja, nä, jag rekommenderar inte dem. Jag har faktiskt inte gjort ett enda recept. Det fungerar bra att laga mat ändå

• ninaboel

Vi har den, fick i present. Min sambo (Hillevis pappa) har lagat mer mat till henne efter att vi fick den än vad han gjorde innan. Han gilalr att följa recept. Även om de är urenkla och man (kanske) kunde kommit på dem själv Så på det sättet har den hittills varit rolig att ha.

Inget direkt banbrytande recept eller information som vi inte fick i häftet om spädbarn och mat på BVC. Men fina bilder. Både i receptboken och pekboken (första mosboken). Lite tips om kryddning och annat.

Kostar 143 på adlibris (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185227250). Det tycker jag nog den kan vara värd om du gärna vill ha en receptbok att få inspiration och tips från för att göra bebismat. Den är ju bra mycket finare än BVC-boken... Kanske du kan bläddra i ett ex på bibblan?

• devega

jag tycker böckerna är roliga och ett bra steg på vägen när man vill laga egen barnmat. enkla recept som man själv kan ändra efter hand och inspireras av.

Svar på tråden Första och andra mosboken