• MissGoodie

Vaniljsocker?

Om det står 1 tsk vaniljsocker i ett recept, HUR viktigt är det att ha i det då?
    I receptet finns nämligen ganska mycket vanligt socker OCH en massa dumle...

• Svar på tråden Vaniljsocker?
  • annikaloppan

Det spelar väl inte så stor roll? Det har nog mycket med smaken att göra.

◊ William 05 10 15 ◊
  • Zimlis

Beror ju på om man vill ha vaniljsmaken eller inte - det är ju det vaniljsockret tillför.

• MissGoodie

annikaloppan - Jag förstod inte vad du menar, vilket spelar ingen roll?
    Att det redan är mycket sött i, eller att ha i vaniljsocker eller inte?

• MissGoodie

Zchimla - Ahaaa... Såklart! *doooh* Antar att det behövs då...

Tack båda två :)

• MrsQ
    Det är för smakens skull. Det blir lite mjukare smak.
  • annikaloppan
    MissGoodie skrev 2008-05-05 09:59:29 följande:
    annikaloppan - Jag förstod inte vad du menar, vilket spelar ingen roll? Att det redan är mycket sött i, eller att ha i vaniljsocker eller inte?
    Jag menade det Zchimla skrev.
    Förlåt om jag var otydlig
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • MissGoodie

MrsQ och annikaloppan - Ja, nu fattar jag. Jag tänkte inte på att det är VANILJ socker, läste liksom bara 'socker' och inbillade mig attd et skulle bli väldigt sött...
    Dåså, då får jag pallra mig ner till affären :)

Tack för era svar!

• Zofye

Annars kan du testa vaniljstång eller vaniljpulver!

Då blir det inte lika "sockrigt" men vaniljsmaken får du!

MissGoodie skrev 2008-05-05 10:10:35 följande:
    MrsQ och annikaloppan - Ja, nu fattar jag. Jag tänkte inte på att det är VANILJ socker, läste liksom bara 'socker' och inbillade mig attd et skulle bli väldigt sött...Dåså, då får jag pallra mig ner till affären :)Tack för era svar!
  • Zimlis
    MissGoodie skrev 2008-05-05 10:01:10 följande:
    Zchimla - Ahaaa... Såklart! *doooh* Antar att det behövs då...Tack båda två :)
    Typ som när jag gör min kola - det är socker, sirap, honung och vaniljsocker = en väldig massa sockerprodukter, men utan vaniljsockret så känner man verkligen att något saknas.
  • MissGoodie

Lavolina - Vaniljpulver? Har jag i samma mängd av det också då?

Zcimla - Ja, det är sant...

• Zofye

Det står på förpackningen.
    På mitt som jag har hemma ska man ta ¼-½ tsk vanlijpulver till 1 tsk vaniljsocker.

MissGoodie skrev 2008-05-05 10:25:54 följande:
    Lavolina - Vaniljpulver? Har jag i samma mängd av det också då?Zcimla - Ja, det är sant...
  • Jess75

Mmm vad ska du baka kan man få recept dumle e ju gott

• Jess75

ja det låter musigt ska nog prova det i helgen

• Zofye

Jag blev också sugen å den där smarriga kakan!!! Måste spara receptet, sambon går på GI-diet nu och det känns lite väl taskigt att smaska i sig en sån godbid inför honom

• MissGoodie

Haha, jag vet! Min mamma går också på diet och den är till lillebrors kalas.
    Men det är ju ett speciellt tillfälle ;)

Svar på tråden Vaniljsocker?