Inlägg från: Sandra Forslund |Visa alla inlägg
  • Sandra Forslund

Hur många av oss värmer ersättningen direkt i flaskan, i micron?

Kall och varm ersättning diskuteras. Men såhär då, om jag skall iväg någonstans, har kokat vatten och ställt in i kylen. Eller bara låtit den svalna lite och sedan haft i den i en termos för att jag ska iväg. Om den ändå svalnar av lite i termos eller är lite för kall när jag heller den i termosen, hur blir det då? Kan jag ändå blanda ersättningen i det och ge?

Ersättning om det är väldigt varmt ute, tetran tål bara 25 grader, hur gör man om man ska bort över dagen? Vill få lite semestertips..

• Sandra Forslund
    cloudberry79 skrev 2008-06-14 14:50:03 följande:
    Sätt varmare vatten än du brukar använda i termosen, det gör jag och det brukar bli bra! I värsta fall blandar jag med kallt vatten som jag har i en liten flaska. Vad gäller tetror säger jag bara KYLVÄSKA (det finns små kylväskor, typ på en halvliter, som får plats i skötväskan).
    Men vad gällande kylväskor.. har du i en "kylklamp" då antar jag?!
  • Sandra Forslund
    JosefineB skrev 2008-06-14 20:32:20 följande:
    Vilken komisk diskussion! Måste bara tillägga att tetrorna klarar sig i rumstemp, hur skulle de annars kunna stå där i affären? Varför då kylväska? Varje barn är ju unikt, gillar en unge bara kall mjölk och inte verkar må dåligt av det, så ge då det. Testa er fram istället för att fråga andra mammor som inte känner just ert barn. Det finns så mycket "som dom säger att man ska" som endel verkar ta som benhårda lagar. När ska man då få utrymme att lyssna på sitt eget barn? Den bästa mamman är Du (eller pappan)! Jag tror att alla dessa "lagar" runt hur man "ska" sköta bebisar bara skapar en massa osäkra föräldrar. Eller har jag fel?
    Varför kylväska, jo för att åker man iväg och det är 35 grader ute så är det inte rumstemp/25 grader, så därför kylväska!!
Svar på tråden Hur många av oss värmer ersättningen direkt i flaskan, i micron?