• Hot Tuna

Hur många av oss värmer ersättningen direkt i flaskan, i micron?

Det sägs nu sedan någon vecka att flaskorna i plast avger ett gift när man värmer maten i dem tex i micron.
    Har alla därute nu slutat micra ersättningen direkt i flaskorna, eller? Micron kastas ut genom fönstren för att ersättas av termos år 2008?

Svara: Micrar flaskan. Eller: Micrar EJ flaskan.

Någon sa: "För några år sedan fick man cancer av att äta chips... Är det inte lika uppstirrat med det här? Nu några månader, sedan micrar alla sina plastflaskor igen..."

• Svar på tråden Hur många av oss värmer ersättningen direkt i flaskan, i micron?
  • Ett två tre
    minimalin skrev 2008-06-13 18:57:08 följande:
    Jag har lärt min son att dricka kall ersättning så jag behöver inte ens värma den. Wihooo.
    Men är den färdigblandad eller blandar du pulver med kallt vatten?
    Mons 24.04.2008
  • annie80

jag micrar ersättningen. Vattnet är svalnat kokt vatten.

• Ett två tre
    annie80 skrev 2008-06-13 19:12:48 följande:
    jag micrar ersättningen. Vattnet är svalnat kokt vatten.
    Många frågor nu Men pulvret löser upp sig i kallt vatten oxå alltså?
    Mons 24.04.2008
  • Stolt mamma till Vincent
    Ett två tre skrev 2008-06-13 19:17:09 följande:
    Många frågor nu Men pulvret löser upp sig i kallt vatten oxå alltså?
    Vattnet ska helst vara avsvalnat kokt vatten men kan ju förstås vara lite lite varmt men absolut inte kokande. Sen värmer man den förstås på olika sätt men den ska inte ätas kall.
    ღ ♥ ღ Älskade Vincent 071202 ღ ♥ ღ
  • BinniBoo

Det står på förpackningen att man kan förbereda genom att koka upp vatten sedan ställa det i kylen och när det är kylskåpskallt så kan man blanda i pulvret. Sen värmer man det till 70 grader står det men jag värmer bara tills det är ätbar temperatur. Det är smidigast att blanda pulvret med kallt vatten då man inte behöver värma allting utan så mycket som barnet äter! Då slipper man slänga en massa oxå! Och pulver som är blandat med kallt vatten håller sig i kylen mellan 6-8 timmar!

• BinniBoo

Jag har läst att man kan ha bröstmjölk i rumstemperatur i ca 3-4 timmar. så om sonen inte ätit upp allt så brukar vi ställa undan flaskan ett tag.. men tror aldrig vi väntar 3 timmar ens.. den blir ju kall och då vill sonen inte ha.. men man KAN göra det!

• mysanr

ne kall välling e väl inte bra för deras magar??
    Stolt mamma till Vincent skrev 2008-06-13 18:59:37 följande:

Det är inte alls bra!!
  • Stolt mamma till Vincent
    mysanr skrev 2008-06-13 23:21:33 följande:
    ne kall välling e väl inte bra för deras magar??Stolt mamma till Vincent skrev 2008-06-13 18:59:37 följande:
    Nej precis bl a sen finns det fler saker som inte är bra med det. Men inlägg 109 i tråden skrev att hon gav kall och det verkar hemskt.
    ღ ♥ ღ Älskade Vincent 071202 ღ ♥ ღ
  • Bubbilub

Varför är det så hemskt med kall ersättning?

Skillnaden mellan att ha utpumpad mjölk ute i tre timmar och ersättning som det ätits av är att den utpumpade mjölken inte har kommit i kontakt med saliv, men det har ersättningen gjort. Du ska alltså inte spara utpumpad mjölk som barnet redan druckit av, utan det är innan barnet druckit av den som den går att spara.

• Nikki S

Jag micrar flaskan men jag har giftfriflaska.

Svar på tråden Hur många av oss värmer ersättningen direkt i flaskan, i micron?