• jagvetintevadjagheter

Mjukglass

Jag har blitt helt tokig i mjukglass (eller egentligen alla sorters glass men speciellt mjukglass)
    Kan man göra det hemma?
    Jag har ingen glassmaskin eller så, men det kanske finns nått annat sätt att göra det på?
    Jag vill inte ha nån smak på utan bara "vanlig" vanilj. Blir så hiskeligt dyrt att åka och köpa glass i tid och otid
    Tacksam för recept!
    Kram

• Svar på tråden Mjukglass
  • Ann Lee

Kör vanlig vaniljglass i matberedare. Spä eventuellt med mjölk ifall det blir för kompakt. Fast det är inget billigt sätt. All luft pressas ju bort från glassen så det blir så gott som inget kvar.

• Mamsingen

Gör som AnnLee skrev och tillsätt vaniljvisp. Har inte provat själv, men har hört att det ska bli jättegott.

• Jiji

Har testat flera glassorter och mixat, och den som jag tycker blir absolut godast är blåvits vanilj från konsum/coop. Den smakar som vaniljglass! Späd med lite mjölk bara

• Pollica

Åh, puffar på lite för det vill jag också ha receptet på. Finns det inget sånt där pulver att köpa för att göra hemma?

• jagvetintevadjagheter

Puffar mera, jag vill oxå ha pulver!

• Jiji

Pulver?
    Menar ni sånt där som de har på glasställen, som hälls i maskin? Vete tusan om man kan köpa det som privatperson..?

• Pollica

Jiji, ja precis. Eller något som gör at det smakar precis som mjukglass.

• Smultron ett

funkar med vanlig elvisp

today is the tomorrow i was so worried about yesterday.
  • Panissa1

hej på city cross kan man köpa mjukglass pulver..ler

Svar på tråden Mjukglass