• jagvetintevadjagheter

Mjukglass

Jag har blitt helt tokig i mjukglass (eller egentligen alla sorters glass men speciellt mjukglass)
    Kan man göra det hemma?
    Jag har ingen glassmaskin eller så, men det kanske finns nått annat sätt att göra det på?
    Jag vill inte ha nån smak på utan bara "vanlig" vanilj. Blir så hiskeligt dyrt att åka och köpa glass i tid och otid
    Tacksam för recept!
    Kram

• Svar på tråden Mjukglass
  • Pollica

Kan man? Har du testat det? Kan man även beställa det på internet eller är det bara jätte förpackningar dom säljer och jag antar att man måste ha en mjukglassmaskin för det?

• MiklosOne

Ahhh jag vill också veta, är tokig i mjukglass och orkar inte gå ner till centrum varje gång jag vill ha en glass...
    Men vad kostar en mjukglassmaskin för eget bruk??

• Pollica

Miklosone
    Ja, det undrar jag också. Jag har bara hittat sådana där som butiker använder. Och sedan fanns dom där "kommer ni ihåg dom" som fanns i alla kiosker för något år sedan där man satte i glassen och tryckte ner en spak så kom den ner som mjukglass. Vet ni vad jag menar (det var ganske inte så bra förklarat

• Smultron ett

cornetto

Pollica skrev 2008-05-09 14:15:32 följande:
    MiklosoneJa, det undrar jag också. Jag har bara hittat sådana där som butiker använder. Och sedan fanns dom där "kommer ni ihåg dom" som fanns i alla kiosker för något år sedan där man satte i glassen och tryckte ner en spak så kom den ner som mjukglass. Vet ni vad jag menar (det var ganske inte så bra förklarat
    today is the tomorrow i was so worried about yesterday.
  • MiklosOne

Åhhh jag skulle kunna slakta för en såndär cornettomaskin nu, det blev ju som mjukglass men med cholkad o nötter o grejjs i...
    Tycker att jag borde få en glassmaskin i "vad duktig du är som höggravid" present av min man
    Det borde ju inte vara omöjligt att komma över en sån när jag tänker på det

• War

Kanske är nästa stora grej nu när folk har öltapphemma, mjukglassmaskinen.

• Smultron ett

kan inte jag åxå få en sån av din man?

MiklosOne skrev 2008-05-09 17:00:48 följande:
    Åhhh jag skulle kunna slakta för en såndär cornettomaskin nu, det blev ju som mjukglass men med cholkad o nötter o grejjs i...Tycker att jag borde få en glassmaskin i "vad duktig du är som höggravid" present av min man Det borde ju inte vara omöjligt att komma över en sån när jag tänker på det
  • Smultron ett

Ja. bubbelvatten maskin glass maskin ölmaskin juice maskin.... kommer ni på nån mer man borde ha i samlingen?

War skrev 2008-05-09 17:03:37 följande:
    Kanske är nästa stora grej nu när folk har öltapphemma, mjukglassmaskinen.
  • Fru Indosaurie
    MiklosOne skrev 2008-05-09 17:00:48 följande:
    Åhhh jag skulle kunna slakta för en såndär cornettomaskin nu, det blev ju som mjukglass men med cholkad o nötter o grejjs i...Tycker att jag borde få en glassmaskin i "vad duktig du är som höggravid" present av min man Det borde ju inte vara omöjligt att komma över en sån när jag tänker på det
    här kan han köpa en
    www.importlagret.com/
    haha!
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Smultron ett

bara 37'500 !! billigt å bra!

• War

Smultron ett skrev 2008-05-09 17:07:05 följande:

Ja. bubbelvatten maskin glass maskin ölmaskin juice maskin.... kommer ni på nån mer man borde ha i samlingen?
    bakmaskin, popcornmaskin, fritös och riskokare förstås.
  • Pollica

Ja, visst vore det, det. Men jag ringde till dom precis när butikerna började sälja sådana Conettoglassar (tack smultron ett och frågade faktiskt om man kunde få köpa en sådan maskin men dom sa då att dom inte sålde till privatpersoner. Men jag vet inte om det har ändrats nu. Finns dom ens kvar?

• MiklosOne

Fru Indosaurie:

Haha hade jag bara haft råd så hade jag köpt maskinen

Pollica:

Man kanske kan köpa begagnat av nån affär som gått i konkurs eller så...

• prickelina

jag köpte ett milkshake pulver i en sån där lågprisaffär en gång, (tiger i lund)det kunde man mixa ner i glass oxå. fast det var ju iofs med smak...

Svar på tråden Mjukglass