• uniMog

Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?

Om man nu vill ge något så är det väl klart att man kan göra det men BÖR var väl att ta i?

Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
  • uniMog
    Tyler Durden skrev 2008-05-09 19:15:10 följande:
    på måndag tycker jag att du ska ringa mäklarn och fråga denne hur mycket det blev rent i handen, efter att kontoret fått sitt, skattemyndigheten tar 50% osv
    men snälla det är deras jobb. Inte kommer mina användare upp med blommor bara för att jag råkat programmera en funktion som gör deras jobb dubbelt så effektivt. *pff*

Om mäklaren inte gjort något jäkligt speciellt men det är ju knappast varje gång.
    Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
  • uniMog
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:11:06 följande:
    för att klargöra en sak så tjänar en mäklare inte mer än vad han eller hon är beredd att jobba. folk här verkar tro att mäklare tjänar så himla mycket pengar för nästan inget jobb alls. men en mäklare jobbar hårdare än man tror. här hemma ringer telefonen alla min käre sambos (ja, han är mäklare) lediga stunder. han arbetar 6 dagar varje vecka till sena sena kvällar för att just NI ska få era boendeaffärer så lyckade som möjligt. säljer en mäklare ingenting får han heller ingen lön. av den provision han tar går ju mestadels till firman och en liten del till honom själv.så fruktkorgen är nog väldigt uppskattad som tack för ett bra jobb!
    ja alla blir väl glada för uppskattning det är väl naturligt? Men det är KNAPPAST något som hör till normalt hyfs.
    Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
  • uniMog

Återigen: frågan är om man BÖR skicka en presentkorg. Vilket de flesta av oss är överens om att man inte BÖR. Sen är nog alla (?) överens om att man KAN, att mäklaren blir glad för och att det är en trevlig gest om man gör det. Men frågan var BÖR.

Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
  • uniMog
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2008-05-09 21:31:52 följande:
    att ge någon, oavsett i vilket sammanhang, en uppskattning tillhör en glädjestund i vardagen. det jag inte förstår är de som inte gör det för att personen i fråga tjänar mycket pengar. det har ju inte alls något med uppskattningen att göra.
    men "en glädjestund" och "bör" ÄR inte samma sak!

man BÖR säga tack om någon håller upp dörren, man BÖR ha på sig kläder när man är på offentliga platser, man BÖR inte peta näsan så andra ser... Folkhyfs. Det tillhör inte folkhyfs att ge presenter för att någon utför det jobb de får betalt för
    Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
Svar på tråden Visst borde man skicka en presentkorg till sin mäklare?