• Anonym (Panik!)

Kan inte deklarera på nätet!?har inte fått mina papper!

Jag har inte fått mina deklarations papper och tänkte att dom dyker väl upp.
    Så ikväll när jag i sista stund(som vanligt) ska logga in och deklarera online så står det att jag inte får göra det!
    För att jag inte fått mina deklarationspapper!
    Ingen vidare förklaring bara att jag måste deklarera manuellt.
    Någon mer som varit med om detta?
    Ska tillägga att jag är helt utan inkomst.(varit nu i många år)
    Är hemma med barn ,men jag har ändå alltid fått mina papper.
    Det ska väl inte spela någon roll?

• Svar på tråden Kan inte deklarera på nätet!?har inte fått mina papper!
  • Anonym

Men om man är helt utan inkomst så får man inga deklarationspapper. Då behöver man inte deklarera.

• Anonym

hmm, lite i sista minuten eller?Vill inte vara taskig, men du borde nog tagit itu med det för länge sen, nu är det för sent.Ring skatteverket imorgon och försök få uppskov.

• Tettan
    Anonym skrev 2008-05-05 21:42:44 följande:
    Men om man är helt utan inkomst så får man inga deklarationspapper. Då behöver man inte deklarera.
    Måste man inte? Ska man inte fylla i "0"-or då?
  • Maria40

Har för mig att skatteverket har jour fram till kl 22.00, så skynda dig och ring dem.

• Anonym (Panik!)

Jag vet att jag är ute i sista stund.Så är det med den saken.
    Men jag har ändå alltid deklarerat!
    Har då fått fylla i noll osv.
    tack för era svar.
    Någon mer?

• memle

Om du inte har någon inkomst så får du inga deklarationspapper som sagt.

För två år sedan ringde jag i panik till skatteverket och sa att jag slarvat bort mina papper. Tanten jag pratade med sa torrt att "Du har inte tappat bort dem, vi har inte skickat något. Din inkomst är noll."

• Anonym

Mitt ex som jag var tillsammans med i två år hade inte haft vitt jobb på flera år och han fick inga deklarationspapper vad jag såg.

Tettan skrev 2008-05-05 21:43:29 följande:
    Måste man inte? Ska man inte fylla i "0"-or då?
  • Anonym (Panik!)

Ok tack för era svar!Har alltid fått innan nämligen.
    tack ska ni ha

• hipponk

det har nog blivit något fel tyvärr ska man nog enl skatteverket kolla det själv. står på deras hemsida att om man inte fått deklarationen den 18 april ska man ringa...

• ashera

Jag fick inte mina papper förra året. Gjorde som du och väntade in i det sista för jag trodde de skulle dyka upp.
    Så jag fick gå dit (sista dagen) och de hade ingen förklaring. Fick iallafall min deklaration där och dispens i 10 dagar. Gå dit imorgon och förklara läget, så slipper du böter. Den kan ju ha slarvats bort på posten eller något. Vad som hände med min har jag ingen aning om.

• ashera

Oj, missade att du inte hade någon inkomst! Då ska man väl inte deklarera, de trodde först att det var så för mig, att jag tjänat för lite, fast det hade jag inte.

• Anonym

De som inte har internet då? Hur ska de veta att de ska ringa senast den 18 april? Det finns ju faktiskt de som inte har det... än idag.

hipponk skrev 2008-05-05 21:51:06 följande:
    det har nog blivit något fel tyvärr ska man nog enl skatteverket kolla det själv. står på deras hemsida att om man inte fått deklarationen den 18 april ska man ringa...
  • Anonym

Har du ingen inkomst så behöver du ju inte deklarera. Men kolla upp det för säkerhets skull. Det är ju 1.000 kr i böter bara man missar en enda dag.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-05-05 21:53:22 följande:
    De som inte har internet då? Hur ska de veta att de ska ringa senast den 18 april? Det finns ju faktiskt de som inte har det... än idag.
    Alla vet väl att sista dagen för deklaration är idag? Har man inte fått sin deklaration så ringer man väl skatteverket innan dess och då hade man nog kunnat få uppskov. Men det är ju lite sent att komma på det idag. Men det är ju bra för statskassan att så många missar att lämna in sin deklaration i tid, såg på skatteverkets hemsida att staten drog in 95 miljoner i förseningsavgifter förra året.
Svar på tråden Kan inte deklarera på nätet!?har inte fått mina papper!