• Anonym (Blod)

Blödning under samlag.

Igår kväll när och min man hade samlag, blev det helt plötsligt helt blött. Jag trodde att det hade gått för honom. Men när vi var färdiga upptäckte vi att det var jag som blödde. Vad kommer det sig att det blir så? Kommer ihåg att det hänt en gång förrut men det var jättelänge sen. Är jätteorolig att det jag ska ha livmodercancer nu.

• Svar på tråden Blödning under samlag.
  • Nyfiken gul

blödning vid sex kan man få av flera olika skäl och inget av dom skälen är någon form av sjukdom...

Man kan blöda vid tidpunkten för ägglossning och mens då är man nämligen väldigt skör i underlivet och slemhinnorna är lättretade och man kan få en mensliknande blödning ett par dagar innan mensen kommer av samma anledning.

Man kanske har använt felaktiga ställningar o mannen kommit åt livmodertappen som kan bli öm och börja blöda, det är obehagligt o kan göra ont men är inte farligt och det går över efter någon timma upp till en dag...  Framförallt kan man blöda för att mannen är välutrustad och man har kört hårt sex och kanske också använt bakifrån-ställning... sk doggystyle...

• Anonym (Blod)

Min mens slutade för ca en vecka sen. Har haft lite ont idag ungefär som ägglossning. Blödde lite imorse med men nu har det inte kommit nåt mer. Tack för dina lugnande ord.

• supermamma75

Hej

Jag tycker inte du skall oroa dig för mkt men föreslår ändå ett besök hos din gynekolog/barnmorska. Även om det är enstaka tillfälle är det bättre att kolla en gång för mycket!!

/Distrikssköterskan

• Anonym (Blod)

Ja jag ska gå imorgon. Har också tänkt att det är bättre.

Svar på tråden Blödning under samlag.