• Maggi74

*Har haft aningen missfärgade flytningar

Har haft aningen missfärgade flytningar i 2-3 dagar och idag blöder jag. Haft typiska mens-smärtor, det har känts precis som vid normal mens.....Skulle enligt beräkningar haft min mens igår om jag inte varit gravid (är i v.8) och man har ju hört talas om de som har mens varje månad trots graviditet. Hur vanligt är det?
    Orkar inte med ett missfall till.........

• Svar på tråden *Har haft aningen missfärgade flytningar
  • Realmilla

mitt missfall började med en blödning...det behöver inte vara något för dig men jag tycker du ska åka till sjukhuset och kolla upp det iaf.

• solrosen83

Jag har varit gravid två gånger... Båda gångerna har jag börjat blöda.

Första gången var dett ett mf. då hade jag typiska menssmärtor..

Andra gången var det inte ett mf. Och jag hade exakt likadana menssmärtor..

Så det kan vara ett mf, men det behöver inte vara det...

• solsken

Jag har liksom du blödningar. Haft i två dagar nu.Mer bruna än röda dock.
    Ont har jag inte, men är väldigt tung i magen känns det som.
    Vet inte hur man ska bete sig. Man skulle ha ett eget ultraljud eller gynekolog hemma så man kunde kolla hur det låg till!
    Hoppas att vi har tur och att det bara är någon blödning bara för att!

• johanna21

vid min första graviditet så hade jag rosa flytningar.... en gång när ja kom ur duschen så droppade de blod efter mig... sambon märkte de.. men de va ingen fara idag e hon 6 ½ månad:)

tyvärr så hade jag missfall för 2 veckor sedan.....började i bruna flytningar....

håller tummarna för dig!!! ring till din bm!

• Maggi74

Jag åkte in på KK igår kväll....... Läkaren gjorde ett VUL och sa att antingen så är det felräknat på graviditeten och jag är bara i omkring v.5 (istället för v.8) eller så är det missfall på gång....... Hon såg bara en ihålning, men inget hjärtljud, men om jag bara är i v. 5 så är det inte säkert att man ser det ännu........
    Så nu ska jag dit på torsdag igen och göra ett nytt VUL.........

Känner mig så maktlös.......detta blir i så fall det andra missfallet på 5 månader (det förra i v.18)........

Varför ska det vara så svårt att få bli stolta föräldrar........???????

• Jenny S

Jag vet hur det känns.....

*kramar om*

Men ge inte upp hoppet ännu!!!! Du kan inte vara helt säker på att det är ett mf. Det kan ju vara felräknat "bara".

*håller mina tummar*

• johanna21

håller tummarna för er!

• Maggi74

Blöder lika mycket idag...... och har likadana mens-smärtor som igår. Hoppas så att det är "vanlig" mens....... jobbigt att vänta ända till torsdag innan vi får reda på hur det ligger till.
    Tycker fortfarande att det känns som om jag har en hårdare bula i nedre magen, men det kanske också är önske-tänkande...... Eller så kanske man har det ett tag EFTER ett missfall.....vad vet jag?
    Har tillbringat hela dagen idag med att titta på DVD-filmer för att ha något annat att tänka på, men det är svårt. Tankarna far ju ändå iväg hela tiden......

Hur vanligt är det att man har sin "vanliga" mens en gång i månaden under graviditeten???? Hoppas innerligt att det är SÅ läget är..........

Tack alla för era svar.......!!!!!!

• Norrlandsmorsan

Jag blödde på mitt 4 barn rikligt runt 6 månadenmen det blev inget t missfall av det utan en fin flicka..

Jag håller tummarna för dig

• Maggi74

Norrlandsmorsan: Tack för de stöttande orden..........jag hoppas verkligen att det är likadant i mitt fall och att det löser sig.

Har iallafall pratat med min läkare idag (det är till honom jag ska på torsdag) och det kändes skönt att prata ut med honom. Givetvis så kan han inte heller säga vad som händer, men jag längtar till torsdag så att jag äntligen kan få ett besked. Även om det är ett tråkigt besked, så är det skönare att få veta........

Men just nu så tänker jag på det ständigt, försöker hålla mig sysselsatt......... tiden går så SAKTA!!!!!

Svar på tråden *Har haft aningen missfärgade flytningar