• Malia75

Indisk mat - stark?

Min ammande son får ont i magen om jag äter tacos, vågar jag då äta indisk mat över huvudtaget? Vad på en buffé skulle jag våga äta?

• Svar på tråden Indisk mat - stark?
  • Rosana

Indisk mat varierar ju i styrka, allt är inte "stark-starkt". Du får helt enkelt fråga vad på buffébordet som är lite mildare. raita, den indiska youghurtsåsen är len i smaken, tandoorikyckling brukar inte heller vara stark. Vissa lins/blomkåls/potatisröror är inte heller starka...Men jag tycker att du ska be någon peka ut de lite mildare rätterna för dig. oj, vad gott det lät med indisk buffé!

• Malia75

Ja, jag hade gärna käkat indisk buffé om jag inte hade behövt begränsa mig så mycket.
    Det jag undrar är egentligen om jag kommer att vara låst till 3 alternativ när det finns kanske 25 att välja på?

Är inte så bortskämd med att äta ute nu när sonen är så liten, så jag vill ju inte gå ut och behöva peta i maten.

• Rosana

Nej vet du, jag tror att det kommer att finnas en massa olika saker som du kan äta! Inte bara ett par, tre saker! Jag menar, det finns ju jättemånga som inte tål/tycker om allt för stark mat, så även om buffén är indisk så brukar det ju vara rätt så anpassat, så att alla ska kunna njuta!
    Jag vill också ha indidkt nu!!

Svar på tråden Indisk mat - stark?