• charlen

Bärsjal för 9 månaders

Har endast använt bärsele lite till min son tills han var ca 4 månader. nu ska vi på semester och funderar på att ta med en sjal att bära honom i.
    Tips på en bra sjal för nybörjare som är sval att bära i. Pris och vart kan man köpa?

• Svar på tråden Bärsjal för 9 månaders
  • Foksa

Om ni ska på semestern till varma länder, kolla på babydesign.se - de kommer att få nya supertunna Hoppediz sjalar när som helst nu. De kan vara nåt för er. Har sett att i Tyskland de kostar 64-77 Euro, beroende på storleken.

Annars - calin Bleu Gauze är en fantastikt smidig, gosig, sval och lättknytet sjal. Går att köpa på tex mammabarn.se, kostar 650 utan frakt.

• victoria p

"sommarsjalar" kan va tex, Bali Baby Breeze -supersnygga o massa olika mönster o färger! Jag vill ha, men är lite dyra.. Kostar iof som sjalar gör, men men..
    Jag har en Calin Bleu Gauze, den är nog det svalast du kan få. Kostar 570 kr i butiken www.knyt-an.se Med posten ca 610 kr.. Jag bär mycket i den o lillen väger 9.3 kilo.

• victoria p

Kom på att det finns en annan liknande min, från Mimmis. Googla Mimmis sjalar så får du nog upp hemsidan/butiken. Den är den billigaste (ca 400 kr) o lika tunn som Gauzen.

• Foksa

Hört faktiskt att Mimmis är ännu tunnare än gåsar... ;)

victoria p skrev 2008-05-07 11:59:36 följande:
    Kom på att det finns en annan liknande min, från Mimmis. Googla Mimmis sjalar så får du nog upp hemsidan/butiken. Den är den billigaste (ca 400 kr) o lika tunn som Gauzen.
  • charlen

Tack för era svar. Har fått låna en långsjal nu. Tror hon sa att den hette Jersey sjal men jag kan inte hitta det namnet nånstans. Nu ska jag bara försöka hitta sidor som tipsar om knytningar eftersom det inte fanns några instruktioner med.

• JeanneDArc

Mei tai! Inte så mycket tyg, lätt att knyta, bra avlastning och du kan tom sy en egen lätt. Det är som en blandning av en sele och en sjal ungefär. Lite svårt att förklara men sök på det. annars har jag bild i mitt galleri också.

Svar på tråden Bärsjal för 9 månaders