Jag kör...
H&M:
+ Bra priser, kan göra lite roliga fynd.
- Designen luktar ibland lite tröttsamt H&M. Kvaliten på de billigare kläderna är inte alltid den bästa, känns som en del tröjor vrider sig i tvätten vilket jag hatar. Fula barnkläder, så uppdelar på pojke och flicka. Gillar mer unisex.
Lindex:
+ Snyggt och ganska stiligt, lite vuxnare mode. Bra kvalitet. Härliga färger och tyger. Gillar underkläderna, mitt favorit BH-märke säljs där. Älskar barnkläderna som också är till bra pris. Känns tryggt.
- Tycker kläderna är lite stora i storlekarna. Jag har väl S i överdel och M i underdel och på Lindex känns det som att t.o.m. deras XS är förstort ibland. Liiiite högt pris på vissa kläder.
Åhlens:
+ Mycket som är snyggt.
- Tilltalar mig ändå inte riktigt. Vet inte vad det beror på. Kan vara rörigt sortiment.
Gina Tricot:
+ När jag väl hittar något där blir jag nöjd. Inte riktigt min stil dock, lite förmycket "blondin" på något vis.
- Så jäkla mycket folk jämt och kläder överallt. Öronbedövande musik. Gud vad gammal jag låter....
Vero Moda:
+ Gillar stilen, lite bohemiskt.
- Handlar inte så ofta här ändå, trånga butiker, lite rörigt.
Indiska:
+ Åhh vad mycket vacker det finns här! Drömmer mig ofta bort på Indiska. Kan köpa kläder jag faktiskt känner mig lite ensam om.
- Ibland litar jag inte riktigt på kvalitén. Sömmarna känns lite väl "handsydda" ibland. Lite dyrt egentligen. Har märkt av lite passformsproblem också. Ganska stora storlekar vilket kan vara ett problem.
VILA:
+ Fint, här fyndar jag iblan när det är rea.
- Besöks inte så ofta, vet inte riktigt varför.
MQ och Sisters:
+ Klassisk! Här kan jag handla kläder som jag sen kan ha i flera år.
- Dyrt och egentligen lite tråkigt.
BikBok:
+ Har gjort vissa riktiga fynd här!
- Fynden är dock få, modet är lite för "ungt" för min smak.
Polarn o Pyret:
+ Tveklöst de snyggaste barnkläderna!
- Ockerpriser!! På 70-talet handlade "arbetarna" kläder till sina barn på PoP, vad har hänt??